|
| Dæk til ferien Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 22-06-05 13:23 |
|
Hejsa
Så er jeg ved at overveje hvilket bagdæk jeg skal have på til ferien til
Østrig.
Min nye Ducati har jo allerede trådt temmelig hårdt på bagdækket efter
kun 3200 km. Jeg tror maks. der er 1500 km tilbage.
Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
bruge i svingene.
Er der nogen anbefalinger?
Mvh
Anna
--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen
| |
"J.C.Kløve" (22-06-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 22-06-05 13:36 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Hejsa
>
> Så er jeg ved at overveje hvilket bagdæk jeg skal have på til ferien til
> Østrig.
>
> Min nye Ducati har jo allerede trådt temmelig hårdt på bagdækket efter
> kun 3200 km. Jeg tror maks. der er 1500 km tilbage.
>
> Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
> skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
> hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
> bruge i svingene.
>
> Er der nogen anbefalinger?
>
> Mvh
> Anna
>
Bridgestone BT020 er lige det du leder efter.
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
| |
Ole Hansen (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 22-06-05 18:31 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
> skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
> hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
> bruge i svingene.
>
> Er der nogen anbefalinger?
Metzeler Z6. Hænger fint ved, men også fornuftig holdbarhed. Husk bare,
du også skal have fordækket med - Z6 er designet sådan, at det er
fordækket, der skal fjerne vand.
> Mvh
> Anna
>
--
Ole Hansen
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 22-06-05 22:36 |
|
Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:
> Anna M. Andersen wrote:
>
>> Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
>> skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
>> hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
>> bruge i svingene.
>>
>> Er der nogen anbefalinger?
>
> Metzeler Z6. Hænger fint ved, men også fornuftig holdbarhed. Husk bare,
> du også skal have fordækket med - Z6 er designet sådan, at det er
> fordækket, der skal fjerne vand.
Z6 eller Sportec-M1 foran. Kører selv med sidstnævnte på Retteren, til
min store fornøjelse
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
Torben Scheel (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 23-06-05 09:16 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:
>
>
>>Anna M. Andersen wrote:
>>
>>
>>>Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
>>>skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
>>>hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
>>>bruge i svingene.
>>>
>>>Er der nogen anbefalinger?
>>
>>Metzeler Z6. Hænger fint ved, men også fornuftig holdbarhed. Husk bare,
>>du også skal have fordækket med - Z6 er designet sådan, at det er
>>fordækket, der skal fjerne vand.
>
>
> Z6 eller Sportec-M1 foran. Kører selv med sidstnævnte på Retteren, til
> min store fornøjelse
>
Ingen problemer i vådt vejr, oder? Jeg har næsten besluttet mig for Z6
M1 kombinationen efter bl.a. dit råd, men Z6 for ville sikkert også
opfylde mit behov fint.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 23-06-05 12:00 |
|
Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
>
>> Ingen problemer i vådt vejr, oder? Jeg har næsten besluttet mig for Z6
>> M1 kombinationen efter bl.a. dit råd, men Z6 for ville sikkert også
>> opfylde mit behov fint.
>
> Jeg synes at mine Z6 har godt greb i regnvejr i forhold til så meget
> andet jeg har kørt med. Kombinationen af Z6 bag og M1 for sikrer at
> dækkene er slidt ca. samtidig, da fordæk ellers har det med tit at
> holde længere end bagdæk.
Jeg har ikke haft problemer i regnvejr.
Mit pt. største "problem" er at Z6 bagdækket er grundigt platslidt
efter 11000km, og der er fortsat masser af mønster på dækket :-/
Mit M1 fordæk har gået 14.000km, og der er stadig >3mm mønster.
Af ovenstående var de 6500km sidste års tur til Nordkap
Hmmm - jeg må vist til at give den noget mere gas på de små veje, så
jeg har en undskyldning for at skifte dækkene.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>
| |
Torben Scheel (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 23-06-05 13:38 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
> Jeg har ikke haft problemer i regnvejr.
>
> Mit pt. største "problem" er at Z6 bagdækket er grundigt platslidt
> efter 11000km, og der er fortsat masser af mønster på dækket :-/
>
> Mit M1 fordæk har gået 14.000km, og der er stadig >3mm mønster.
Så er det afgjort - det er tilstrækkelig livslængde til mig.
> Af ovenstående var de 6500km sidste års tur til Nordkap
>
> Hmmm - jeg må vist til at give den noget mere gas på de små veje, så
> jeg har en undskyldning for at skifte dækkene.
>
Det er vist det evige problem.
--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425
| |
Jacob Bunk Nielsen (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 22-06-05 18:45 |
|
noname@domain.dk (Anna M. Andersen) writes:
> Er der nogen anbefalinger?
Pump dækket hårdt før du giver den gas ned af den tyske Autobahn, og
luk så lidt luft ud før du skal ud og svinge på de små bjergveje.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Richard (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 22-06-05 20:15 |
|
Anna M. Andersen wrote:
> Er der nogen anbefalinger?
Beholder du fordækket, skal det ihvertfald være et bagdæk, der passer
dertil, hvad det nu end er
Så om nødvendigt bør du skifte begge - der er formentlig heller ikke meget
tilbage efter turen, og du får glæden af to friske dæk i Alperne - fraset
hvad Autobahn gør ved dem på vejen ned
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
anders majland (23-06-2005)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 23-06-05 10:36 |
|
> Så om nødvendigt bør du skifte begge - der er formentlig heller ikke meget
> tilbage efter turen, og du får glæden af to friske dæk i Alperne - fraset
> hvad Autobahn gør ved dem på vejen ned
Eller hvad med at skifte dem dernede ?
Prisen burde ende et sted mellem danske listepriser og tyske postordre ditto
?
Måske news:de.rec.motorrad var et godt sted at få anbefalet et "lokalt"
dækværksted....
/A
| |
Henrik Nielsen (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 23-06-05 07:16 |
|
Jeg har gode erfaringer med Dunlop D205 til langtur. Jeg synes også der er
godt bid.
Men kører dog med D207 når der ikke skal køres på Autobahn.
Men alt er jo relativt. Jo hurtigere du kører på Autobahn, jo hurtigere
bliver det slidt... Men du kan sagtens køre 150-160 igennem tyskland og så
stadig have masser af dæk når du kommer frem.
Ellers må du kører i regnvejr, så vil jeg tro at dækkene holder længere
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
m0rt3n (23-06-2005)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 23-06-05 10:25 |
|
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42ba539d$0$758$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ellers må du kører i regnvejr, så vil jeg tro at dækkene holder længere
>
ja det skulle man tro, men regnen virker som smørelse for småsten, som for
meget nemt ved at trænge ind i dækket. Efter 1000 km i regn i Sverige var
mine dæk skåret fuldstændig op. De dumme svenskere bruger også sprængte
klippestykker (de er meget skarpe) til asfalten.
m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522
| |
Richard (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 23-06-05 17:25 |
|
m0rt3n wrote:
>> Ellers må du kører i regnvejr, så vil jeg tro at dækkene holder længere
>>
> ja det skulle man tro, men regnen virker som smørelse for småsten, som for
> meget nemt ved at trænge ind i dækket.
Nemlig, vådt gummi er meget lettere at skære i. Og på vådt underlag kan de
aflange, skarpe småsten lettere stå med den skarpe spids opad - et fænomen
sandpapirsfabrikkerne udnytter, når de hælder slibekorn på papiret.
Så det er ikke underligt, at cyklister og andre punkterer hyppigere i
regnvejr
> De dumme svenskere bruger også sprængte
> klippestykker (de er meget skarpe) til asfalten.
Til gengæld bruger vores vejvæsen jo knust flint. Finnernes vintergrus er
rigtig godt, nærmest terningeformet, vel sagtens knust af en mindre hård
stenart. Til gengæld støver det som bare pokker i byerne om foråret...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Jacob Bunk Nielsen (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 23-06-05 10:18 |
|
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> Ingen problemer i vådt vejr, oder? Jeg har næsten besluttet mig for Z6
> M1 kombinationen efter bl.a. dit råd, men Z6 for ville sikkert også
> opfylde mit behov fint.
Jeg synes at mine Z6 har godt greb i regnvejr i forhold til så meget
andet jeg har kørt med. Kombinationen af Z6 bag og M1 for sikrer at
dækkene er slidt ca. samtidig, da fordæk ellers har det med tit at
holde længere end bagdæk.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|