/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dæk til ferien
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 22-06-05 13:23

Hejsa

Så er jeg ved at overveje hvilket bagdæk jeg skal have på til ferien til
Østrig.

Min nye Ducati har jo allerede trådt temmelig hårdt på bagdækket efter
kun 3200 km. Jeg tror maks. der er 1500 km tilbage.

Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
bruge i svingene.

Er der nogen anbefalinger?

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen

 
 
"J.C.Kløve" (22-06-2005)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 22-06-05 13:36

Anna M. Andersen wrote:
> Hejsa
>
> Så er jeg ved at overveje hvilket bagdæk jeg skal have på til ferien til
> Østrig.
>
> Min nye Ducati har jo allerede trådt temmelig hårdt på bagdækket efter
> kun 3200 km. Jeg tror maks. der er 1500 km tilbage.
>
> Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
> skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
> hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
> bruge i svingene.
>
> Er der nogen anbefalinger?
>
> Mvh
> Anna
>
Bridgestone BT020 er lige det du leder efter.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Ole Hansen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 22-06-05 18:31

Anna M. Andersen wrote:

> Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
> skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
> hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
> bruge i svingene.
>
> Er der nogen anbefalinger?

Metzeler Z6. Hænger fint ved, men også fornuftig holdbarhed. Husk bare,
du også skal have fordækket med - Z6 er designet sådan, at det er
fordækket, der skal fjerne vand.

> Mvh
> Anna
>


--
Ole Hansen

Kai Harrekilde-Peter~ (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 22-06-05 22:36

Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:

> Anna M. Andersen wrote:
>
>> Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
>> skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
>> hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
>> bruge i svingene.
>>
>> Er der nogen anbefalinger?
>
> Metzeler Z6. Hænger fint ved, men også fornuftig holdbarhed. Husk bare,
> du også skal have fordækket med - Z6 er designet sådan, at det er
> fordækket, der skal fjerne vand.

Z6 eller Sportec-M1 foran. Kører selv med sidstnævnte på Retteren, til
min store fornøjelse


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Torben Scheel (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 23-06-05 09:16

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:
>
>
>>Anna M. Andersen wrote:
>>
>>
>>>Da vi jo skal køre temmelig meget ligeud på de tyske motorveje og vi jo
>>>skal lave bjergkørsel nede i Østrig, vil jeg gerne have nogle der er
>>>hårde midt på men stadig er bløde i kanten så jeg har det bid jeg skal
>>>bruge i svingene.
>>>
>>>Er der nogen anbefalinger?
>>
>>Metzeler Z6. Hænger fint ved, men også fornuftig holdbarhed. Husk bare,
>>du også skal have fordækket med - Z6 er designet sådan, at det er
>>fordækket, der skal fjerne vand.
>
>
> Z6 eller Sportec-M1 foran. Kører selv med sidstnævnte på Retteren, til
> min store fornøjelse
>
Ingen problemer i vådt vejr, oder? Jeg har næsten besluttet mig for Z6
M1 kombinationen efter bl.a. dit råd, men Z6 for ville sikkert også
opfylde mit behov fint.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Kai Harrekilde-Peter~ (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 23-06-05 12:00

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
>
>> Ingen problemer i vådt vejr, oder? Jeg har næsten besluttet mig for Z6
>> M1 kombinationen efter bl.a. dit råd, men Z6 for ville sikkert også
>> opfylde mit behov fint.
>
> Jeg synes at mine Z6 har godt greb i regnvejr i forhold til så meget
> andet jeg har kørt med. Kombinationen af Z6 bag og M1 for sikrer at
> dækkene er slidt ca. samtidig, da fordæk ellers har det med tit at
> holde længere end bagdæk.

Jeg har ikke haft problemer i regnvejr.

Mit pt. største "problem" er at Z6 bagdækket er grundigt platslidt
efter 11000km, og der er fortsat masser af mønster på dækket :-/

Mit M1 fordæk har gået 14.000km, og der er stadig >3mm mønster.

Af ovenstående var de 6500km sidste års tur til Nordkap

Hmmm - jeg må vist til at give den noget mere gas på de små veje, så
jeg har en undskyldning for at skifte dækkene.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Torben Scheel (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 23-06-05 13:38

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>
> Jeg har ikke haft problemer i regnvejr.
>
> Mit pt. største "problem" er at Z6 bagdækket er grundigt platslidt
> efter 11000km, og der er fortsat masser af mønster på dækket :-/
>
> Mit M1 fordæk har gået 14.000km, og der er stadig >3mm mønster.

Så er det afgjort - det er tilstrækkelig livslængde til mig.

> Af ovenstående var de 6500km sidste års tur til Nordkap
>
> Hmmm - jeg må vist til at give den noget mere gas på de små veje, så
> jeg har en undskyldning for at skifte dækkene.
>
Det er vist det evige problem.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Jacob Bunk Nielsen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 22-06-05 18:45

noname@domain.dk (Anna M. Andersen) writes:

> Er der nogen anbefalinger?

Pump dækket hårdt før du giver den gas ned af den tyske Autobahn, og
luk så lidt luft ud før du skal ud og svinge på de små bjergveje.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Richard (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 22-06-05 20:15

Anna M. Andersen wrote:

> Er der nogen anbefalinger?

Beholder du fordækket, skal det ihvertfald være et bagdæk, der passer
dertil, hvad det nu end er

Så om nødvendigt bør du skifte begge - der er formentlig heller ikke meget
tilbage efter turen, og du får glæden af to friske dæk i Alperne - fraset
hvad Autobahn gør ved dem på vejen ned

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


anders majland (23-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 23-06-05 10:36

> Så om nødvendigt bør du skifte begge - der er formentlig heller ikke meget
> tilbage efter turen, og du får glæden af to friske dæk i Alperne - fraset
> hvad Autobahn gør ved dem på vejen ned

Eller hvad med at skifte dem dernede ?

Prisen burde ende et sted mellem danske listepriser og tyske postordre ditto
?

Måske news:de.rec.motorrad var et godt sted at få anbefalet et "lokalt"
dækværksted....

/A



Henrik Nielsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 23-06-05 07:16

Jeg har gode erfaringer med Dunlop D205 til langtur. Jeg synes også der er
godt bid.

Men kører dog med D207 når der ikke skal køres på Autobahn.

Men alt er jo relativt. Jo hurtigere du kører på Autobahn, jo hurtigere
bliver det slidt... Men du kan sagtens køre 150-160 igennem tyskland og så
stadig have masser af dæk når du kommer frem.
Ellers må du kører i regnvejr, så vil jeg tro at dækkene holder længere


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



m0rt3n (23-06-2005)
Kommentar
Fra : m0rt3n


Dato : 23-06-05 10:25

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42ba539d$0$758$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ellers må du kører i regnvejr, så vil jeg tro at dækkene holder længere
>

ja det skulle man tro, men regnen virker som smørelse for småsten, som for
meget nemt ved at trænge ind i dækket. Efter 1000 km i regn i Sverige var
mine dæk skåret fuldstændig op. De dumme svenskere bruger også sprængte
klippestykker (de er meget skarpe) til asfalten.
m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522



Richard (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-06-05 17:25

m0rt3n wrote:

>> Ellers må du kører i regnvejr, så vil jeg tro at dækkene holder længere
>>

> ja det skulle man tro, men regnen virker som smørelse for småsten, som for
> meget nemt ved at trænge ind i dækket.


Nemlig, vådt gummi er meget lettere at skære i. Og på vådt underlag kan de
aflange, skarpe småsten lettere stå med den skarpe spids opad - et fænomen
sandpapirsfabrikkerne udnytter, når de hælder slibekorn på papiret.

Så det er ikke underligt, at cyklister og andre punkterer hyppigere i
regnvejr

> De dumme svenskere bruger også sprængte
> klippestykker (de er meget skarpe) til asfalten.

Til gengæld bruger vores vejvæsen jo knust flint. Finnernes vintergrus er
rigtig godt, nærmest terningeformet, vel sagtens knust af en mindre hård
stenart. Til gengæld støver det som bare pokker i byerne om foråret...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Jacob Bunk Nielsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 23-06-05 10:18

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Ingen problemer i vådt vejr, oder? Jeg har næsten besluttet mig for Z6
> M1 kombinationen efter bl.a. dit råd, men Z6 for ville sikkert også
> opfylde mit behov fint.

Jeg synes at mine Z6 har godt greb i regnvejr i forhold til så meget
andet jeg har kørt med. Kombinationen af Z6 bag og M1 for sikrer at
dækkene er slidt ca. samtidig, da fordæk ellers har det med tit at
holde længere end bagdæk.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste