/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
smøring af kæde uden central støtteben
Fra : JvT


Dato : 22-06-05 12:49

Hejsa.

Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude med en
Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra undertegnets ansigt

Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan gør
i andre det? Jeg er klar ovet at man kan anskaffe sig et "rullestativ" så
man kan vippe baghjulet op, men sådan en har man jo ikke lige med sig på
træf eller andre langture, hvor en kædesmøring kan komme på tale.

Til vinter opbevaring, må jeg nok anskaffe mig et apperatur så dækkene kan
løftes fra jorden... Som sagt, så ønsker jeg lidt info og erfaring fra jer
andre, så på forhånd tak.

JvT
Med ny MC



 
 
Michal (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-06-05 13:26

On Wed, 22 Jun 2005 13:49:20 +0200, JvT wrote:

> Hejsa.
>
> Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude med en
> Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra undertegnets ansigt
>
> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan gør
> i andre det? Jeg er klar ovet at man kan anskaffe sig et "rullestativ" så
> man kan vippe baghjulet op, men sådan en har man jo ikke lige med sig på
> træf eller andre langture, hvor en kædesmøring kan komme på tale.
>
> Til vinter opbevaring, må jeg nok anskaffe mig et apperatur så dækkene kan
> løftes fra jorden... Som sagt, så ønsker jeg lidt info og erfaring fra jer
> andre, så på forhånd tak.
>
> JvT
> Med ny MC

Tillykke med den nye maskine JvT.
Jeg ved ikke hvad andre gør, har selv central støtte ben. Men mon ikke man
kan klare det ved at smørre lidt af kæden og så flyt cyklen en halv meter.
Indtil du har været kæden rundt.

--
Michal GS 500F 2005 www.duerher.dk/mc
http://www.dmcn.dk/listen/dmcnperson.asp?dmcnnr=1173
http://www.dfmc.dk/?id=899
mc(fjern)@duerher.dk (fjern) inklusiv paranteserne i mailadr. ved svar på
mail.

Martin Sørensen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-06-05 13:34

> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben...
> Hvordan gør i andre det? Jeg er klar ovet at man kan anskaffe sig et
> "rullestativ" så man kan vippe baghjulet op, men sådan en har man jo
> ikke lige med sig på træf eller andre langture, hvor en kædesmøring
> kan komme på tale.

Hvis du kan få en til at hjælpe dig, så kan du løfte baghjulet ved at trække
cyklen op på sidestøttebenet, så den kun hviler på forhjul og støtteben. Så
kan den anden person smøre kæden på normal vis. En af jer kan også sætte sig
op på cyklen og trille langsomt fremad, mens den anden smører.

Er du alene og ikke har nogen hjælpemidler, er der nok ikke mange andre
muligheder end at smøre lidt af kæden, trække cyklen lidt længere frem,
smøre lidt mere osv..

signing off.. Martin Sørensen



Jens B. Rasmussen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 22-06-05 13:45

Martin Sørensen wrote:


> Hvis du kan få en til at hjælpe dig, så kan du løfte baghjulet ved at trække
> cyklen op på sidestøttebenet, så den kun hviler på forhjul og støtteben. Så
> kan den anden person smøre kæden på normal vis. En af jer kan også sætte sig
> op på cyklen og trille langsomt fremad, mens den anden smører.

> Er du alene og ikke har nogen hjælpemidler, er der nok ikke mange andre
> muligheder end at smøre lidt af kæden, trække cyklen lidt længere frem,
> smøre lidt mere osv..

> signing off.. Martin Sørensen

Man kan hos vores alle sammens ynglingsmcpusher www.louis.de få en så
kaldt liftstick som man sætter under bagsvingeren modsatte side af
støtteben.

Den har artikelnummer 10003338 og koster knap 25 euro

Jeg har sådan en og er meget glad for den fordi den kan tages med på ferie.

--

Med venlig hilsen


Jens B. Rasmussen
rf900-ejer




JvT (22-06-2005)
Kommentar
Fra : JvT


Dato : 22-06-05 14:20

"Jens B. Rasmussen" <beerdog01@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:d9bmfo$u7n$1@abbeden.bunk.cc...
> Martin Sørensen wrote:
>
>
>> Hvis du kan få en til at hjælpe dig, så kan du løfte baghjulet ved at
>> trække cyklen op på sidestøttebenet, så den kun hviler på forhjul og
>> støtteben. Så kan den anden person smøre kæden på normal vis. En af jer
>> kan også sætte sig op på cyklen og trille langsomt fremad, mens den anden
>> smører.
>
>> Er du alene og ikke har nogen hjælpemidler, er der nok ikke mange andre
>> muligheder end at smøre lidt af kæden, trække cyklen lidt længere frem,
>> smøre lidt mere osv..
>
>> signing off.. Martin Sørensen
>
> Man kan hos vores alle sammens ynglingsmcpusher www.louis.de få en så
> kaldt liftstick som man sætter under bagsvingeren modsatte side af
> støtteben.
>
> Den har artikelnummer 10003338 og koster knap 25 euro
>
> Jeg har sådan en og er meget glad for den fordi den kan tages med på
> ferie.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
>
> Jens B. Rasmussen
> rf900-ejer

Den ser sgu smart ud. Tak for linket!!



Armand (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-06-05 20:43

Jens B. Rasmussen wrote:
>
> Man kan hos vores alle sammens ynglingsmcpusher www.louis.de få en så
> kaldt liftstick som man sætter under bagsvingeren modsatte side af
> støtteben.
>
> Den har artikelnummer 10003338 og koster knap 25 euro
>
> Jeg har sådan en og er meget glad for den fordi den kan tages med på ferie.
>

Der var engang en der nævnte at en (fyldt - for stabiliteten og
deformationens skyld) 1½ liters colaflaske lige har højden til at kunne
udgøre dette værktøj

--
Armand.

jesper@FJERNveloce.d~ (22-06-2005)
Kommentar
Fra : jesper@FJERNveloce.d~


Dato : 22-06-05 15:21

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
> Hvis du kan få en til at hjælpe dig, så kan du løfte baghjulet ved at trække
> cyklen op på sidestøttebenet, så den kun hviler på forhjul og støtteben. Så
> kan den anden person smøre kæden på normal vis. En af jer kan også sætte sig
> op på cyklen og trille langsomt fremad, mens den anden smører.
>
> Er du alene og ikke har nogen hjælpemidler, er der nok ikke mange andre
> muligheder end at smøre lidt af kæden, trække cyklen lidt længere frem,
> smøre lidt mere osv..

Når man er så stærk som jeg er kan man sagtens løfte og smøre
alene. Jeg griber bare fat i fodhvileren til "dødvægten" og så kan jeg
holde den mens jeg skiftevis drejer hjulet lidt og smører. Men jeg har
jo også en lille let maskine...

--
Jesper
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33

Carsten (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 22-06-05 13:44

JvT wrote:

> Hejsa.

> Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude med en
> Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra undertegnets ansigt
> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan gør
> i andre det?

Tillykke med den nye cykel. Mht. smøring: du tager konen bagpå. Hun skal
nok sidde omvendt - altså ryg mod din ryg. Hun får så en kædespray i
hånden og så kører du derudaf mens hun bukker sig mod hendes højre side og
sprayer løs. Når i har kørt en 3-500 m skulle kæden gerne være smurt -
eller konen er faldet af. Muligvis begge dele på en gang

Carsten



Martin Sørensen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 22-06-05 13:47

> Tillykke med den nye cykel. Mht. smøring: du tager konen bagpå. Hun
> skal nok sidde omvendt - altså ryg mod din ryg. Hun får så en
> kædespray i hånden og så kører du derudaf mens hun bukker sig mod
> hendes højre side og sprayer løs. Når i har kørt en 3-500 m skulle
> kæden gerne være smurt - eller konen er faldet af. Muligvis begge
> dele på en gang

Det inspirerede mig til endnu en metode.. Konen står og venter på fortovet
mens han tager tilløb med MC'en. Når han så er ved at være ude for konen,
trækker han forbremsen og får bagenden op i luften. Så skal han bare holde
den der og trille forsigtigt forbi konen, mens hun står klar med sprayen.


Man kunne også bare montere en scott-oiler eller lign. og slippe for bøvlet.

signing off.. Martin Sørensen



Jens B. Rasmussen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 22-06-05 14:05

Martin Sørensen wrote:


> Det inspirerede mig til endnu en metode.. Konen står og venter på fortovet
> mens han tager tilløb med MC'en. Når han så er ved at være ude for konen,
> trækker han forbremsen og får bagenden op i luften. Så skal han bare holde
> den der og trille forsigtigt forbi konen, mens hun står klar med sprayen.
>

> Man kunne også bare montere en scott-oiler eller lign. og slippe for bøvlet.

> signing off.. Martin Sørensen

Hvad er der nu galt med at sætte forhjulet med en mur/trække forbremsen og
så give den gas og lade baghjulet snurre ?

og nej argumentet om at det koster for meget i bagdæk er ikke godt nok

--

Mvh
Jens B. Rasmussen
RF900



Knud Dam (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 22-06-05 17:17


"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
news:42b95dde$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Man kunne også bare montere en scott-oiler eller lign. og slippe for
> bøvlet.

Hørt !

; - )

KD



Schlæger (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 22-06-05 15:36

JvT wrote:

> Hejsa.

> Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude med en
> Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra undertegnets ansigt

> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan gør
> i andre det? Jeg er klar ovet at man kan anskaffe sig et "rullestativ" så
> man kan vippe baghjulet op, men sådan en har man jo ikke lige med sig på
> træf eller andre langture, hvor en kædesmøring kan komme på tale.

> Til vinter opbevaring, må jeg nok anskaffe mig et apperatur så dækkene kan
> løftes fra jorden... Som sagt, så ønsker jeg lidt info og erfaring fra jer
> andre, så på forhånd tak.

Hvad er egentlig ideen med, at en MC med kæde ikke har et centralstøtteben
???

Svar i retning af "for at spare vægt" eller "af hensyn til
nedlægningsvinkel" er fine nok vedr. en baneracer, men vi taler vel om en
indregistreret gadecykel ??

Er det manglende centralstøtteben ikke bare en temmelig upraktisk måde at
være "smart" på ??

Mch Schlæger


AW på ZRX (22-06-2005)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 22-06-05 15:51

> Hvad er egentlig ideen med, at en MC med kæde ikke har et centralstøtteben
> ???
>
> Svar i retning af "for at spare vægt" eller "af hensyn til
> nedlægningsvinkel" er fine nok vedr. en baneracer, men vi taler vel om en
> indregistreret gadecykel ??
>
> Er det manglende centralstøtteben ikke bare en temmelig upraktisk måde at
> være "smart" på ??

På nogen cykler er der bare ikke plads. Tror det er de færreste, der
ligefrem tror det er et scoretrick, at køre uden centralstøtteben.

Allan
ZRX 1200 S



Ninja Rider (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 22-06-05 16:11

Hejsa

AW på ZRX wrote:
>>Hvad er egentlig ideen med, at en MC med kæde ikke har et centralstøtteben
>>???
>>Er det manglende centralstøtteben ikke bare en temmelig upraktisk måde at
>>være "smart" på ??
> På nogen cykler er der bare ikke plads. Tror det er de færreste, der
> ligefrem tror det er et scoretrick, at køre uden centralstøtteben.
*Snip*

Når den er der, kan tøserne jo gå og spørge hinanden om hvad det er for
en stor ting der hænger der mellem hjulene.... ;)

P.s. Løsningen på dit problem er 10m lige ud vej, eller ling. Så starter
du bare med at smøre under bagsvingeren.... når du har smurgt hele
stykket trækker du mc'en 1m frem og gentager det et par gange... Så er
den i vinkel! :P
Nemmere.... gå ind på Louis.de og bestil varenr. 10003352. Det er en
løfter til bagenden af mc'en. Den koster 20€ aktså svarende til 150,-
eller ling....

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Richard (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 22-06-05 20:04

Schlæger wrote:

> Hvad er egentlig ideen med, at en MC med kæde ikke har et centralstøtteben
> ???

Ja, det er dumt, men...

> Svar i retning af "for at spare vægt" eller "af hensyn til
> nedlægningsvinkel" er fine nok vedr. en baneracer, men vi taler vel om en
> indregistreret gadecykel ??

...hvor det kan eftermonteres, sparer det registreringsafgift og giver
forhandlerleddet lidt udstyrssalg

> Er det manglende centralstøtteben ikke bare en temmelig upraktisk måde at
> være "smart" på ??

Tjah, jo, men fx min '89 GB500 (Clubman) er lavet til det amerikanske
marked, og den californiske udgave har benzintankens udluftningsfilter
siddende, hvor den tidligere '85 GB500 TT (til JP & NZ) og den europæiske
XBR500 havde sin fastgørelse til centralstøttebenet. Så måtte resten af de
amerikanske GB500 undvære centralstøttebenet - meget socialt ikke sandt?

På den senere XR650L flyttede Honda kulfilteret - af størrelse som en
lille buttet 1-punds konservesdåse - op på venstre side af cylinderen,
hvor det skæmmede fælt. Pest eller kolera?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


JM (22-06-2005)
Kommentar
Fra : JM


Dato : 22-06-05 16:12

> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan
> gør i andre det?

--

Jeg fik et rigtigt godt råd her i gruppen.
Sæt en 1½ liter's sodavandsflaske under bagsvingeren i modsatte side af
kæden.
Cyklen skulle dermed i de fleste tilfælde lige akkurat være løftet nok til
at baghjulet roterer frit.

Mvh
Jesper Madsen



anders majland (22-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 22-06-05 16:58

> Sæt en 1½ liter's sodavandsflaske under bagsvingeren i modsatte side af
> kæden.

Eller et stykke brænde, en mælkekasse eller hvad man ellers har ved hånden
.....

Men som en anden skrev - løsningen er en automatisk kædesmører. Scottoiler
er den mest kendte, men jeg vil foreslå McCoi som er blandt de mest nørdede
.....


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 <<<< Med McCoi
Se >>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=655



Jes Vestervang (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-06-05 11:53

"anders majland" writes:

> men jeg vil foreslå McCoi som er blandt de mest nørdede

Jeg har også bestemt mig for at anskaffe en kædesmører, men har hældt
lidt til Scott-oileren fordi den er simplest. Men hvor meget løber
McCoi'en op i i alt? At samle den burde jeg at kunne overskue
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

anders majland (23-06-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 23-06-05 13:08

> Jeg har også bestemt mig for at anskaffe en kædesmører, men har hældt
> lidt til Scott-oileren fordi den er simplest. Men hvor meget løber
> McCoi'en op i i alt? At samle den burde jeg at kunne overskue

Under en tusse - eller ca. det samme som en scottoiler.

Det dyreste er helt klart pumpen til ~350kr - Og også den der gør en den
overlegen i forhold til en scottoiler. Jeg har dog købt en scottoiler dual
injector til at påføre olien med da jeg mit setup med kanylerne ikke holdt.
Dual injectoren har jeg også måtte rep'e på... men det ser ud til at den
holder efter at jeg limede den anden gang.

Men se selv på http://www.mccoi.de/ Btw så skriver han fint engelsk

Jeg har købt programmeringsadapteren, men ikke kommet igang med ændre
programmeringen endnu. Jeg fik ham til at programmere end pic specielt til
mig (21" forhjul og vinterkørsel gav ikke olie nok med standard
programmeringen)



Armand (14-08-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-08-05 23:16

anders majland wrote:
>>
>
> Men se selv på http://www.mccoi.de/ Btw så skriver han fint engelsk
>
> Jeg har købt programmeringsadapteren, men ikke kommet igang med ændre
> programmeringen endnu. Jeg fik ham til at programmere end pic specielt til
> mig (21" forhjul og vinterkørsel gav ikke olie nok med standard
> programmeringen)

Hvorledes detekterer den på forhjulet? à den fra cykelcomputere
velkendte magnet? Ifald:Kunne du så ikke blot have monteret to magneter
(eller hvilken som helst anden device)? :-/

--
Armand.

Michal (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-06-05 16:20

On Wed, 22 Jun 2005 13:49:20 +0200, JvT wrote:
> Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude
> med en Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra
> undertegnets ansigt

Tillykke :)


> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben...
> Hvordan gør i andre det?

Den jeg kører på er godt nok en del lettere end din, men jeg fik
anbefalet en glimrende fremgangsmåde en gang her i gruppen.

Således:
1. Sæt cyklen på støttebenet.
2. Knæl på støtteben/kædesiden af cyklen, så du ser bagud ifht. cyklen.
3. Kræver lidt øvelse: grib fat i cyklen med venstre hånd et sted på
den bagerste halvdel af cyklen og vip den så den hviler på forhjul og
støttebenet. Baghjulet er nu frit.
4. Mens du holder cyklen dér kan du med højre hånd få baghjul snurret
og smurt.

Husk også at pille kæden af og rense den og smøre den grundigt en gang i
mellem :)

Og husk for pokker ikke at vælte cyklen ned over dig :P (heldigvis ikke
sket for mig endnu).

Dvs gør det ikke på stejle skrenter (over 90%), i modvind (over 11m/s),
eller på glat føre med en friktionsmodstand på 0. Medvind og skrenter
der vender den anden vej er i orden ;)

--
Venlig Hilsen
Michal
Kører glad DT175 :)

Ulvir (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 22-06-05 18:08

Michal wrote:

> Dvs gør det ikke på stejle skrenter (over 90%), i modvind (over
> 11m/s), eller på glat føre med en friktionsmodstand på 0. Medvind og
> skrenter der vender den anden vej er i orden ;)

Hvilken vej vender den første skrænt? Op eller ned?




ScooterBo (22-06-2005)
Kommentar
Fra : ScooterBo


Dato : 22-06-05 18:46

Ulvir wrote:

> Michal wrote:

>> Dvs gør det ikke på stejle skrenter (over 90%), i modvind (over
>> 11m/s), eller på glat føre med en friktionsmodstand på 0. Medvind og
>> skrenter der vender den anden vej er i orden ;)

> Hvilken vej vender den første skrænt? Op eller ned?


LOL!!!!


Michal (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 22-06-05 20:58

On Wed, 22 Jun 2005 19:07:42 +0200, Ulvir wrote:
> Michal wrote:
>
>> Dvs gør det ikke på stejle skrenter (over 90%), i modvind (over
>> 11m/s), eller på glat føre med en friktionsmodstand på 0. Medvind og
>> skrenter der vender den anden vej er i orden ;)
>
> Hvilken vej vender den første skrænt? Op eller ned?

Til siden :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Preben Riis Sørensen (22-06-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 22-06-05 23:14

Kæde uden centralt støtteben? Det må være en lang en, hvis den skal have
støtteben
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Lyrik (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 23-06-05 00:57


"JvT" <jvt@nothere.mil.dk> skrev i en meddelelse
news:42b95012$0$49063$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude med
> en Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra undertegnets ansigt
>
>
> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan
> gør i andre det? Jeg er klar ovet at man kan anskaffe sig et "rullestativ"
> så man kan vippe baghjulet op, men sådan en har man jo ikke lige med sig
> på træf eller andre langture, hvor en kædesmøring kan komme på tale.
>
> Til vinter opbevaring, må jeg nok anskaffe mig et apperatur så dækkene kan
> løftes fra jorden... Som sagt, så ønsker jeg lidt info og erfaring fra jer
> andre, så på forhånd tak.
>
> JvT
> Med ny MC
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Min kone trak cyklen, mens jeg gik bagefter og sprøjtede på kæden med en
kædespray indtil den havde fået hele vejen rundt!

Hvor svært kan det være??

Er i så autonome at i ikke har en veninde der kan trække mens i sprøjter
bagi?

Hilsen
Jens



Anton Hansen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Anton Hansen


Dato : 23-06-05 06:23

JvT wrote:

> Hejsa.

> Med stor glæde har jeg i fredags fået skiftet Kawasaki ER-5'eren ude med en
> Kawasaki Z750S, så smilet er ikke til at få væk fra undertegnets ansigt

> Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden: Op på central
> støtte benet og afsted. Men min nye MC har kun sidestøtteben... Hvordan gør
> i andre det? Jeg er klar ovet at man kan anskaffe sig et "rullestativ" så
> man kan vippe baghjulet op, men sådan en har man jo ikke lige med sig på
> træf eller andre langture, hvor en kædesmøring kan komme på tale.

> Til vinter opbevaring, må jeg nok anskaffe mig et apperatur så dækkene kan
> løftes fra jorden... Som sagt, så ønsker jeg lidt info og erfaring fra jer
> andre, så på forhånd tak.

> JvT
> Med ny MC

Tillykke med den nye cykel!
Med hensyn til smøring af kæde, kan du vel bare sprøjte kædespray i et
jævnt lag ud over bagdæk, fælg, bagskærm og bagsvinger, der ender det jo
alligevel...
Hvis du også vil have lidt på kæden, kan jeg kun tilslutte mig dem der har
foreslået en Scottoiler eller lignene, det virker bare!

Chancen
Suzuki SV650S
MZ TS150



Knud Dam (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 23-06-05 06:39


"Anton Hansen" <chancen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:d9dh05$3s3$1@abbeden.bunk.cc...

> Tillykke med den nye cykel!
> Med hensyn til smøring af kæde, kan du vel bare sprøjte kædespray i et
> jævnt lag ud over bagdæk, fælg, bagskærm og bagsvinger, der ender det jo
> alligevel...

> Chancen
> Suzuki SV650S
> MZ TS150

ROFL

; - )

KD



Henrik Nielsen (23-06-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 23-06-05 07:26

Tillykke med MC'en

"Med den gamle var det ikke noget problem at smøre kæden"

Jeg smørere bare oftere, og så kun på det "frie" stykke på kæden. Så er min
teori at jeg efter en tid har fået smurt hele kæden. Det er i hvert fald
gået godt indtil nu. Min MC har normalt central, men det blev lige "syret
af" da mit batteri kogte for et par år siden. Så det skal lige males om,
inden det kommer på igen...


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste