Ang. Factory tændningsforskyder
Fra : Peter Hasselby

Dato : 21-06-05 21:15

Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder, men
hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr

Fra : John Jensen

Dato : 22-06-05 15:00

"Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
> Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder,
men
> hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr

Det er en ny rotor hvor du kan justere tændingstidspunktet fra - 4 til +4
grader i forhold til std. rotoren.

Hvis der ikke er lavet andet ved din "gamle" mc, så brug pengene på noget
andet.

/ John

Fra : Peter Hasselby

Dato : 22-06-05 16:34

Det er der, muzzy 2i1 komplet, kn-filter og jet-kit.

Fra : Peter Hasselby

Dato : 22-06-05 16:40

Men hvorfor skulle men eftersigende kunne hente noget mere ved at ændre
tændingstidspunktet?

Fra : Richard

Dato : 22-06-05 16:46

Peter Hasselby wrote:

> Men hvorfor skulle men eftersigende kunne hente noget mere ved at ændre
> tændingstidspunktet?

Ved at ændre tændingstidspunktet kan du finjustere motorydelsen i det
område, du foretrækker - fx skabe mere ydelse ved høje omdrejninger frem
for godt bund- og mellemtræk.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Moller

Dato : 22-06-05 21:54

Peter Hasselby wrote:

> Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder, men
> hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr

Du kan ved at rykke tændingen fjerne lidt top, og få mere
bund/mellem... dette er gjort på min, ellers kan man bruge den til at
rykke tændingen den anden vej, hvis man har fået lidt for meget
kompresion, og vil undgå tændings banken.

MEN, kort sagt er du kun interseret i mange Bænk heste, så glem
advanceren, der skal du bruge en fuld programerbar sammen med du både
planer toppen,timer knaster osv. for at pine det sidste ud... Men vil du i
stedet ofre 1-2 heste for måske 3-5 ekstra i bund og mellem området, så er
det en ok investering. Nu går jeg så ud fra vi snakker om du i forvejen
har en 100+ hestes maskine i Literklassen, ellers regn det som Procenter
frem for heste de tommefingeregler jeg skrev.

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200, MZ ETZ 300RV, og snart en FZR1000