Benzinforbrug
Fra : uffe.j

Dato : 21-06-05 18:19

Ka' det virkelig passe, at jeg kun kan køre ca.12 km./l på min Honda CX 500
C? Med en tankkapacitet på ca. 12 l. giver det kun ca 150 km på en
tankfuld. Og så er det jo også dyrt. Jeg har lært at beherske mine spasmer i
højre hånd.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Pwh

Dato : 21-06-05 19:19

uffe.j wrote:
> [...]
> CX 500 C? Med en tankkapacitet på ca. 12 l. giver det kun ca 150 km
> på en tankfuld. Og så er det jo også dyrt. Jeg har lært at beherske

Der er noget helt galt, den burde gå ca 20-25km/l ved rolig kørsel.

/Jens (som har haft en CX650E)

Fra : Jesper

Dato : 21-06-05 20:40

Pwh wrote:

> Der er noget helt galt, den burde gå ca 20-25km/l ved rolig kørsel.

20-25 km/l... Måske lidt i overkanten
Min gamle CX500 kørte 17-20 km/l og min GL500i kørte 18-21 km/l.
Skift luftfilter og tændrør. Hvis det er gamle dele kan det have stor
betydning for benzinforbruget. Ellers så er det en evt. rensning samt
justrering der skal til.

/
Jesper

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 21-06-05 21:29

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> C? Med en tankkapacitet på ca. 12 l. giver det kun ca 150 km på en
> tankfuld. Og så er det jo også dyrt. Jeg har lært at beherske mine spasmer

Min cbx550 fra 85 kører lidt over 20 km/l

Kører lidt pænt (kun været over 5000 omdr/min ganske få gange), men kører
typisk 90-120 km/t

Simon