Kawa ER5
Fra : Jesper Theil Peterse~

Dato : 04-06-01 00:16

Jeg er 23 år og har endelig fået mig taget sammen til at starte på kørekort
til motorcykel.
Fuck fuck fuck hvor er det bare hammer sjovt at køre to hjulet!!!!!!!! Jeg
er blevet totalt bidt at det og må have en selv.
Jeg tager kortet på en kawasaki er5 og syntes egentlig det er en fed maskine
der nok godt kunne dække mine behov for fart og køre glæde et par sæson´r.
Er det en cykel der kan anbefales som brugt?
Jeg så de lå omkring 45-55 tusind.

Hilsen Jesper

Fra : Christian Knudsen

Dato : 04-06-01 00:39

"Jesper Theil Petersen" <jespertheil@petersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nok godt kunne dække mine behov for fart og køre glæde et par sæson´r.
> Er det en cykel der kan anbefales som brugt?

Hej Jesper.

ER-5'eren kan klart anbefales som en startercykel. Jeg kører selv en GS500,
og er meget tilfreds. En Honda CB500 er samme surdej. GS'eren har 44 hk,
CB'eren 58hk og ER-5'eren har 50 hk, hvis jeg husker rigtigt. Der er ikke
den store forskel, men Suzuikien ligger nok i bunden, og hondaen i toppen,
med Kawasakien i midten. Prisen er også derefter. Du kan sagtens købe en
brugt, da det er nogle gode, solide cykler uden de store regninger og
udgifter.
Jeg købte min brugt for 40.000 incl. fuldkåbe, hvilket jeg synes, gør den
lidt sejere.

Christian
GS500

Fra : Armand

Dato : 04-06-01 13:25

> [...]
sæson´r.
> Er det en cykel der kan anbefales som brugt?

Absolut anbefalelsesværdig!

ER 5 er en "blødgjort" model af GPZ 500 S og 10 hk mindreydende!
GPZ'en vil som forgænger dog til enhver tid være ældre, men kun måske(!)
billigere :-/ Når jeg skriver "måske" er det fordi at GPZ'en kan tænkes
at have bibeholdt et publikum p.g.a. ydelse og sportslighed!

Tag dog ud til en forhandler og prøv én!

--
Armand.

Fra : Lars Andersen

Dato : 04-06-01 16:31

Jesper Theil Petersen <jespertheil@petersen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fegmv$5j1$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> der nok godt kunne dække mine behov for fart og køre glæde et par sæson´r.
> Er det en cykel der kan anbefales som brugt?

Den kan helt sikkert anbefales, Jeg kører selv på en ER-5 fra 1998, og har
prøvet CB500. ER-5en er lidt stivere i stellet hvilket bevirker at den er
lidt hurtigere i gennem sving. Altså lidt mere sportpræget end CB500. Den
har også et højere moment.

Prisen er rigtig nok omkring 40-60 helt ny 79.900...Ikke rigtig klogt...

Mvh
Lars
ER-5

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 04-06-01 12:09

Kører på en ER-5, købt brugt (7000 km) for et år siden...har endnu ikke haft
skyggen af problemer, og er sluppet billigere i udgifter ved eftersyn end
med den suzuki, jeg kørte på før - den er også sjovere...jeg vil dog
anbefale, at du ofrer penge på en kåbe/vindskærm.
mvh bodil

Fra : J. Ewerty K.

Dato : 04-06-01 21:54

Hej Jesper

Som ER5 kører, kan jeg kun VARMT anbefale den cykel, jeg købte min
Kawa brugt for godt 2 år siden, har selv trillet 10.000 km, INGEN problemer
og lige for at rette personen som mente at en ER5 har ca. 50 HK, det er 53
HK *GGG*
de sidste 3HK har også betydning. SÅ Jesper forhåbentlig velkommen i ER5
klubben.
MVH
JEK