Fotograferet....
Fra : thomas sloth

Dato : 21-06-05 10:16

Politiet var så søde at blitze mig søndag morgen kl 7 på Roskildevej.
Jeg glemte at smile, tror faktisk jeg bandede, mens jeg kørte forbi m
~65 km/t...hmm
Spm'et er: Skal jeg regne med at modtage en faktura for billedet? Når
de at registrere nummerpladen bagpå?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-06-05 10:30

> [...]
> ~65 km/t...hmm
> Spm'et er: Skal jeg regne med at modtage en faktura for billedet? Når

Du kan lige så godt forberede dig på at den kommer ind af døren engang. Hvis
den ikke gør, så kan du jo bare være glad.

Jeg er blevet fotograferet 3 gange mener jeg, og jeg har da endnu ikke
modtaget noget fra dem. Det kan man dog ikke regne med, for der er mange
andre motorcyklister som har modtaget et girokort i præcis samme slags
fartfælder. Nogle af vognene har videokameraer i forruden til det formål,
andre steder kan politimanden vende sig omkring og aflæse nummerpladen når
du kører forbi, så du kan aldrig være sikker. Mine 3 tilfælde tyder dog på
at man ofte kan slippe fordi nummerpladen ikke bliver aflæst.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-06-05 10:49

thomas sloth wrote:

> [...]
> ~65 km/t...hmm
> Spm'et er: Skal jeg regne med at modtage en faktura for billedet? Når
___________________________________

Sjovt nok stiller virkelig mange andre selv samme spørgsmål her i gruppen.
Var det ikke en idé, for det første at undersøge sådanne forhold, inden man
skal ud og køre stærkt, og for det andet at søge på de 117 tråde omhandlende
samme emne, inden man spørger?
http://makeashorterlink.com/?S1B622C4B

Selvfølgelig skal du regne med at modtage et girokort - det er ikke for sjov
skyld, de holder og blinker af folk - heller ikke af motorcykelister.

Det er da utroligt, dfmc skal belemres med indlæg, hver gang en person
bliver foreviget, for at skulle svare på, om man mon modtager en bøde eller
ej.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : MMC

Dato : 21-06-05 11:11

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er da utroligt, dfmc skal belemres med indlæg, hver gang en person
> bliver foreviget, for at skulle svare på, om man mon modtager en bøde

Og så var der ham tyskeren der kørte forbi med 251 km/t - de nåede
angiveligt ikke at aflæse nummerpladen.

Martin

Fra : Ronni Jensen

Dato : 21-06-05 11:23

> Og så var der ham tyskeren der kørte forbi med 251 km/t - de nåede
> angiveligt ikke at aflæse nummerpladen.
>
> Martin

Det må have været en nærsynet betjent

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : KOP

Dato : 21-06-05 13:51

> [...]
>
> Det er da utroligt, dfmc skal belemres med indlæg, hver gang en person
> bliver foreviget, for at skulle svare på, om man mon modtager en bøde

.....det var dog helt utroligt som du tillader dig at diktere hvad man kan
spørge om i gruppen, og så i det sprog. Når alt kommer til alt, er der vel
næppe meget nyt under solen i nogen af de spørgsmål der stilles, de fleste
har jo været stillet før. Men at du Psyko skal diktere det.....nej faneme
nej

KOP

Fra : Ronni Jensen

Dato : 21-06-05 13:51

> [...]
> der vel næppe meget nyt under solen i nogen af de spørgsmål der
> stilles, de fleste har jo været stillet før. Men at du Psyko skal

Ro på, moster.. I det mindste inkluderede han en smiley

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Jacob Larsen

Dato : 21-06-05 15:47

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> wrote in message

> Ro på, moster.. I det mindste inkluderede han en smiley

Men vi der har læst hans svar til denne type indlæg før, ved at den smiley
lige så godt kunne have været undladt.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-06-05 10:34

Jacob Larsen wrote:

> Men vi der har læst hans svar til denne type indlæg før, ved at den
> smiley lige så godt kunne have været undladt.
_______________________________________

Det var sørens!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-06-05 10:41

KOP wrote:

> [...]
> er der vel næppe meget nyt under solen i nogen af de spørgsmål der
> stilles, de fleste har jo været stillet før. Men at du Psyko skal

ROFL
Mange nyder åbenbart at lave fælles tudeture, når de er røget i en
fotofælde, og det synes jeg er ret tamt at gøre i en nyhedsgruppe - specielt
når man har overtrådt loven.
I øvrigt dikterer jeg ikke noget som helst - jeg synes bare det er
mærkeligt, at dfmc skal spørges om man nu modtager en bøde, hver gang én
eller anden "uvidende" er kørt i fælden.

Men snup en kiks KOP... Det har hjulpet andre før dig.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : thomas sloth

Dato : 21-06-05 14:31

> [...]
> bliver foreviget, for at skulle svare på, om man mon modtager en bøde eller

Du har ret, men søgte faktisk osse rundt, og fik vel tilsvarende svar
som ovenstående...Hmm, var nok lisså meget for at lufte min
frustration at jeg spurgte...
Ikke desto mindre gav du dig tid til at give et længere indlæg
alligevel

Fra : Fisker

Dato : 21-06-05 16:40

thomas sloth wrote:

> [...]
> frustration at jeg spurgte...
> Ikke desto mindre gav du dig tid til at give et længere indlæg

Hvad er du frustreret over ??
Du har kørt for hurtigt, er blevet fotograferet.

Tag det som en mand. Betal hvis bøden kommer og så er den ikke længere.

MVH
Fisker

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 21-06-05 21:49

> [...]
> man skal ud og køre stærkt, og for det andet at søge på de 117 tråde
> omhandlende samme emne, inden man spørger?
<SNIP>
> Det er da utroligt, dfmc skal belemres med indlæg, hver gang en person
> bliver foreviget, for at skulle svare på, om man mon modtager en bøde
> eller ej.

Sjovt nok er der mange før dig, som har troet at nyhedsgrupperne kun kan
læses på en eller anden tilfældig hjemmeside (her dfmc). Jeg skriver f.eks.
dette i Outlook Express, og jeg belemres udelukkende af dit svar (eller
rettere brok, for et svar var det ihvertfald ikke).

Nå, ikke mere mod-brok herfra. Godnat til alle.

Simon

Fra : Ulvir

Dato : 21-06-05 22:13

Simon B. Hansen wrote:

> Nå, ikke mere mod-brok herfra. Godnat til alle.
>
> Simon

Godnat Simon.

Ulvir- som også bruger OE.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-06-05 10:45

Simon B. Hansen wrote:

> [...]
> af dit svar (eller rettere brok, for et svar var det ihvertfald ikke).
>
> Nå, ikke mere mod-brok herfra. Godnat til alle.

Nu har jeg snart brugt dfmc (hint: news://dk.fritid.motorcykel) i nogle år
med en newsreader, så måske du lige skulle tjekke op på forkortelserne og
min newsadgang, inden du svarer Simon.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Knud Dam

Dato : 21-06-05 19:19

"thomas sloth" <thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ~65 km/t...hmm
> Spm'et er: Skal jeg regne med at modtage en faktura for billedet? Når

Hej Thomas.

Der er video i bilen, så hvis hr. Betjent er kvik, så får du en bøde.

Omvendt så sker det ofte, at billedet ikke er godt nok, eller de ikke har
fået video af pladen eller hvad der nu slår fejl.

I hvert fald er jeg og mange andre blevet blitzet uden at modtage nogen
bøde.

Håbet er lysegrønt ...

; - )

KD

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-06-05 19:24

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> Omvendt så sker det ofte, at billedet ikke er godt nok, eller de ikke har
> fået video af pladen eller hvad der nu slår fejl.

Nu mener jeg jo, at man skal køre lovligt og i øvrigt tage sine bøder
som en mand.

Ikke desto mindre: Hvis man er almindelig af bygning, så er man jo
ikke til at identificere fra fotoet. så hvis man siger "nej, det er
ikke mig og jeg vil ikke oplyse, hvem det er", hvilke muligheder har
de så?
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-06-05 19:32

<http://www.twe.net/ticket.html> - så taber de.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 21-06-05 19:43

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> <http://www.twe.net/ticket.html> - så taber de.

Hvordan har de overhovedet fundet frem til ham, hvis det passer at de
ikke har haft et billede af nr. pladen??

Mvh Peter, Odense

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-06-05 19:45

"Peter F. Poulsen" <peterREMOVE@dotpeter.dk> writes:

> Hvordan har de overhovedet fundet frem til ham, hvis det passer at de
> ikke har haft et billede af nr. pladen??

Den har de vel noteret registreringsnummeret på et stykke papir. Det
kan være at Uffe selv kan svare på det, hvis han ser vores indlæg -
han kigger selv med her i gruppen i ny og næ.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 24-06-05 08:43

On Tue, 21 Jun 2005 20:44:57 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Den har de vel noteret registreringsnummeret på et stykke papir. Det
>kan være at Uffe selv kan svare på det, hvis han ser vores indlæg -
>han kigger selv med her i gruppen i ny og næ.

Det var i hvert fald betjentens påstand i retten - jeg tror dog nok de
har en bærbar computer til formålet. Bum, bum, bum - gad vide om den
alderstegne betjent overhovedet kunne se nært og fjernt med det samme
sæt briller? Ellers var der jo en oplagt fejlkilde...

Ja ja ja, jeg skal nok få opdateret den side, så alle detaljer og
afslutningen er med

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Schlæger

Dato : 24-06-05 09:08

Uffe R. B. Andersen wrote:

> [...]
> alderstegne betjent overhovedet kunne se nært og fjernt med det samme
> sæt briller? Ellers var der jo en oplagt fejlkilde...

Har du noget konkret viden om betjentens syn, eller er det bare det
sædvanlige ævl ??? Det er efter min opfattelse helt nede på 5 års niveau
konsekvent at så mistillid om visse faggruppers kompetence, åndsevner,
fysisk formåen o.s.v. (i dette tilfælde politiet).

Mch Schlæger

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-06-05 10:37

Schlæger wrote:

> [...]
> konsekvent at så mistillid om visse faggruppers kompetence, åndsevner,
> fysisk formåen o.s.v. (i dette tilfælde politiet).

Arh - enhver ved da at _alle_ der arbejder for etaten er dumme _og_ onde
- og at de primært og uretmæssigt går efter *mig*, *min minoritet* og
*min familie*.

--
vh
Torben

Fra : Schlæger

Dato : 24-06-05 12:57

Torben Scheel wrote:

> Arh - enhver ved da at _alle_ der arbejder for etaten er dumme _og_ onde
> - og at de primært og uretmæssigt går efter *mig*, *min minoritet* og
> *min familie*.

Der findes da både medicinsk behandling og samtaleterapi for den slags
lidelser

Mch Schlæger

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 24-06-05 11:49

On Fri, 24 Jun 2005 08:07:47 +0000 (UTC),
gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote:

> [...]
>konsekvent at så mistillid om visse faggruppers kompetence, åndsevner,
>fysisk formåen o.s.v. (i dette tilfælde politiet).

Jeg var tilstede i retten, da betjenten afgav forklaring - jeg så ikke
dig?

Fra : Schlæger

Dato : 24-06-05 12:56

Uffe R. B. Andersen wrote:

> Jeg var tilstede i retten, da betjenten afgav forklaring - jeg så ikke
> dig?

Nej, det gjorde du ikke. Imidlertid har jeg svært ved at forestille mig,
at betjentens angiveligt meget dårlige syn blev hverken omtalt eller
dokumenteret. Det er dog et gæt fra min side .....

Mch Schlæger

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-07-05 11:27

On Fri, 24 Jun 2005 11:56:23 +0000 (UTC),

Du er godtnok smart, hva´? Det er lige præcis det jeg skrev:

> [...]

- nemlig at man burde have udbedt sig dokumentation for betjentens
syn.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Schlæger

Dato : 04-07-05 12:20

Uffe R. B. Andersen wrote:

> - nemlig at man burde have udbedt sig dokumentation for betjentens
> syn.

Det må du jo prøve næste gang - og husk så at observere, hvordan dommeren
kigger på dig, når du har spurgt .....

Mch Schlæger

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-06-05 22:17

"Simon B. Hansen" <simon@SPAM_NEJ_TAKsart.dk> writes:

> Sjovt nok er der mange før dig, som har troet at nyhedsgrupperne kun kan
> læses på en eller anden tilfældig hjemmeside (her dfmc).

Den psykotiske kodreng, som du svarer her bruger også Outlook Express.
Desværre er der mange der tror at det er den eneste newsreader.

Måske skulle du selv tage og checke op på den slags før du brokker
dig.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*