|
| Vægtafgift på GSX-R 250? Fra : Stiffer |
Dato : 21-06-05 09:34 |
|
Hvor meget kan vægtafgiften løbe op i?
Er det usædvanligt at når en GSX-R 250 rammer ~16000 omdr. giver den et
ekstra kick?
| |
Jacob Bunk Nielsen (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 21-06-05 09:52 |
|
zebra_slagteren@hotmail.com (Stiffer) writes:
> Hvor meget kan vægtafgiften løbe op i?
580 kroner om året.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Stiffer (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 21-06-05 10:29 |
|
Jacob Bunk Nielsen wrote:
> zebra_slagteren@hotmail.com (Stiffer) writes:
>> Hvor meget kan vægtafgiften løbe op i?
> 580 kroner om året.
Det var da billigt.
Hvad du om den kan give sådan et ekstra ryk når en minigixxer rammer ca.
16000 omdrejninger. Det føles som om den får 10 hk mere.
| |
Martin Sørensen (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 21-06-05 10:31 |
|
>>> Hvor meget kan vægtafgiften løbe op i?
>> 580 kroner om året.
> Det var da billigt.
Det er samme pris for alle motorcykler.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Psycho Cowboy (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 21-06-05 10:40 |
|
Stiffer wrote:
> Hvad du om den kan give sådan et ekstra ryk når en minigixxer rammer
> ca. 16000 omdrejninger. Det føles som om den får 10 hk mere.
___________________________________________
Så er der noget galt, og det er sikkert med dine membraner, der er utætte.
Losset skal komme ved ca. 13.500 rpm og fortsætte til lidt over 15.000 rpm.
Kommer det anderledes, trækker maskinen ikke optimalt.
--
Psycho Cowboy - Ex babygixxer-ejer.
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Stiffer (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 21-06-05 10:57 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Stiffer wrote:
>> Hvad du om den kan give sådan et ekstra ryk når en minigixxer rammer
>> ca. 16000 omdrejninger. Det føles som om den får 10 hk mere.
> ___________________________________________
> Så er der noget galt, og det er sikkert med dine membraner, der er utætte.
> Losset skal komme ved ca. 13.500 rpm og fortsætte til lidt over 15.000 rpm.
> Kommer det anderledes, trækker maskinen ikke optimalt.
"Losset" kommer fra 16000 og bliver ved op til begrænseren (17500)
| |
Psycho Cowboy (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 21-06-05 11:03 |
|
Stiffer wrote:
> "Losset" kommer fra 16000 og bliver ved op til begrænseren (17500)
____________________________________
Som sagt, så er der noget galt.
Prøv at hive dine membraner ud og tjek dem for revner. Eventuelle skader på
membranerne kan med lidt held fixes med eddikesyrebasseret bygningssilikone.
Og husk nu, at det *skal* være eddikesyrebasseret, da det ellers risikerer
at blive ædt op af benzinen i løbet af kort tid.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Stiffer (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 21-06-05 11:02 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Stiffer wrote:
>> "Losset" kommer fra 16000 og bliver ved op til begrænseren (17500)
> ____________________________________
> Som sagt, så er der noget galt.
> Prøv at hive dine membraner ud og tjek dem for revner. Eventuelle skader på
> membranerne kan med lidt held fixes med eddikesyrebasseret bygningssilikone.
> Og husk nu, at det *skal* være eddikesyrebasseret, da det ellers risikerer
> at blive ædt op af benzinen i løbet af kort tid.
Skal lige siges at det er en jeg har være ved at købe, men undrede mig
lidt over trækket. Men tak for info om reperation af membraner
Hvordan skal den trække, hvis det skal være perfekt?
| |
Psycho Cowboy (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 21-06-05 13:36 |
|
Stiffer wrote:
> Skal lige siges at det er en jeg har være ved at købe, men undrede mig
> lidt over trækket. Men tak for info om reperation af membraner
> Hvordan skal den trække, hvis det skal være perfekt?
_______________________________________
Læs hvad jeg har skrevet længere oppe i tråden kl. 11:40.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Martin Leong (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Martin Leong |
Dato : 21-06-05 13:44 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote in message
news:42b7e526$0$31791$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Som sagt, så er der noget galt.
> Prøv at hive dine membraner ud og tjek dem for revner. Eventuelle skader
> på membranerne kan med lidt held fixes med eddikesyrebasseret
> bygningssilikone. Og husk nu, at det *skal* være eddikesyrebasseret, da
> det ellers risikerer at blive ædt op af benzinen i løbet af kort tid.
Mener du membranerne mellem karbunade og cylinder? Hvis du gør, og der er
revner der, tager den vel falsk luft ind ikke?
Min RS250 havde nemmelig det problem, men det manifisterede sig som
manglende evne til at falde i omdrejninger og "tage ved".
Jeg fik min membran lappet med noget lim som en midlertidig løsning, men
blev på samme tid rådet til at få dem skiftet, da en forværring af revnerne
kunne medføre skade på cylinder og stempel. Er der forskel på om fejlen
forekommer på en 4 eller 2takter?
--
Mvh
Martin Leong
Yamaha TT350
Aprilia RS250
| |
Martin Sørensen (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 21-06-05 14:10 |
|
>> Prøv at hive dine membraner ud og tjek dem for revner.
> Mener du membranerne mellem karbunade og cylinder? Hvis du gør, og
> der er revner der, tager den vel falsk luft ind ikke?
> Min RS250 havde nemmelig det problem, men det manifisterede sig som
> manglende evne til at falde i omdrejninger og "tage ved".
> Jeg fik min membran lappet med noget lim som en midlertidig løsning,
> men blev på samme tid rådet til at få dem skiftet, da en forværring
> af revnerne kunne medføre skade på cylinder og stempel. Er der
> forskel på om fejlen forekommer på en 4 eller 2takter?
Ret stor, for de membraner du omtaler findes slet ikke på en 4-taks motor.
Membranerne der her tales om, er dem der sidder inde i karburatoren og
sørger for at løfte spjældet når lufthastigheden stiger.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Hans Joergensen (21-06-2005)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 21-06-05 15:18 |
|
Martin Sørensen wrote:
>> Min RS250 havde nemmelig det problem, men det manifisterede sig som
>> manglende evne til at falde i omdrejninger og "tage ved".
>> Jeg fik min membran lappet med noget lim som en midlertidig løsning,
> Ret stor, for de membraner du omtaler findes slet ikke på en 4-taks motor.
>
Det lyder mere som om de "membraner" er indsugningsrørene ? når de
revner på en 2tagger er det ihvertfald nogle af de bivirkninger man
bemærker først, senere vil man bemærke at maskinen brænder af pga.
for tynd brændstof/luftblanding.
// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen
| |
Stiffer (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 22-06-05 00:16 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Martin Sørensen wrote:
>>> Min RS250 havde nemmelig det problem, men det manifisterede sig som
>>> manglende evne til at falde i omdrejninger og "tage ved".
>>> Jeg fik min membran lappet med noget lim som en midlertidig løsning,
>> Ret stor, for de membraner du omtaler findes slet ikke på en 4-taks motor.
>>
> Det lyder mere som om de "membraner" er indsugningsrørene ? når de
> revner på en 2tagger er det ihvertfald nogle af de bivirkninger man
> bemærker først, senere vil man bemærke at maskinen brænder af pga.
> for tynd brændstof/luftblanding.
> // Hans
Jeg så at lydpotten var af sportstypen, men ved ikke om det var orginal
udstødning. Kan det være pga. en anden udstødning at den først rykker ved
16000?
| |
Moller (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-06-05 10:05 |
|
Stiffer wrote:
> Jeg så at lydpotten var af sportstypen, men ved ikke om det var orginal
> udstødning. Kan det være pga. en anden udstødning at den først rykker ved
> 16000?
Nopes, MiniArmand herinde kørte med åben potte på sin, og den havde
ikke det problem, den trak fint vildt fra 13.500 og op, når den ik havde
problemer med andre ting.
VH
Lars Molnit
| |
Stiffer (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 22-06-05 00:21 |
|
Jeg lagde mærke til at lydpotten var skiftet til en sports, men jeg ved
ikke om det var standart udstødning. Kan en anden udstødning være skyld i
et noget senere trækområde?
| |
Psycho Cowboy (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 22-06-05 10:50 |
|
Stiffer wrote:
> Jeg lagde mærke til at lydpotten var skiftet til en sports, men jeg
> ved ikke om det var standart udstødning. Kan en anden udstødning være
> skyld i et noget senere trækområde?
___________________________________
Tror jeg næppe.
Membranerne (som i øvrigt ganske rigtigt er, som Martin Sørensen beskriver)
er et virkelig svagt punkt på babygixxerne, og en lille revne i én af dem
kan flytte hele registret kolosalt.
Tjek derfor dem før noget andet på sådan en ged. Det kan også være nålene,
eller andre ting der spiller ind, men membranerne er helt sikkert et
åbentlyst problem.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Stiffer (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 22-06-05 12:47 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Stiffer wrote:
>> Jeg lagde mærke til at lydpotten var skiftet til en sports, men jeg
>> ved ikke om det var standart udstødning. Kan en anden udstødning være
>> skyld i et noget senere trækområde?
> ___________________________________
> Tror jeg næppe.
> Membranerne (som i øvrigt ganske rigtigt er, som Martin Sørensen beskriver)
> er et virkelig svagt punkt på babygixxerne, og en lille revne i én af dem
> kan flytte hele registret kolosalt.
> Tjek derfor dem før noget andet på sådan en ged. Det kan også være nålene,
> eller andre ting der spiller ind, men membranerne er helt sikkert et
> åbentlyst problem.
Vil enorm godt vide hvordan den helt præcis skal opføre sig når man er ude
og se på en minigixxer
| |
Psycho Cowboy (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 22-06-05 13:19 |
|
Stiffer wrote:
> Vil enorm godt vide hvordan den helt præcis skal opføre sig når man
> er ude og se på en minigixxer
___________________________________
He he, så skulle du måske prøve én først, som du ved er i orden.
Som sagt skal du regne med at powerband'et starter ved 13.500 rpm og varer
til lidt over 15.000 rpm. Hvis du kan mærke at den virkelig losser mås og
det føles som om fanden tager ved den, så kører den sansynligvis godt.
Powerband'et bør ikke komme hverken før eller efter - så er der nemlig ret
sikkert noget galt med membranerne.
Ellers er det svært at beskrive, hvordan den skal køre, andet end at den
normalt så godt som intet bundtræk har.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Stiffer (22-06-2005)
| Kommentar Fra : Stiffer |
Dato : 22-06-05 15:37 |
|
Psycho Cowboy wrote:
> Stiffer wrote:
>> Vil enorm godt vide hvordan den helt præcis skal opføre sig når man
>> er ude og se på en minigixxer
> ___________________________________
> He he, så skulle du måske prøve én først, som du ved er i orden.
> Som sagt skal du regne med at powerband'et starter ved 13.500 rpm og varer
> til lidt over 15.000 rpm. Hvis du kan mærke at den virkelig losser mås og
> det føles som om fanden tager ved den, så kører den sansynligvis godt.
> Powerband'et bør ikke komme hverken før eller efter - så er der nemlig ret
> sikkert noget galt med membranerne.
> Ellers er det svært at beskrive, hvordan den skal køre, andet end at den
> normalt så godt som intet bundtræk har.
Jeg takker mange gange for nogle hvad jeg mener er meget vigtige info om
trækket. Var nemlig lige ved at købe den.
| |
Jon og Ann-Rikka (23-06-2005)
| Kommentar Fra : Jon og Ann-Rikka |
Dato : 23-06-05 22:02 |
|
>
> Jeg takker mange gange for nogle hvad jeg mener er meget vigtige info om
> trækket. Var nemlig lige ved at købe den.
xxxxxxxx
JNoeeh.. det er da rigtigt at den lille gixxer er følsom overfor
benzin-luftblanding.. men i og med jeg har snakket men andre MC'ister, og
jeg nævner at begrænseren slår fra ved 17.500 omdr. så tror alle straks at
motoren max. holder 10k km før alt skal skiftes... det er en lodret løgn...
faktisk er den lille motor ret holdbar.. også selvom den ikke køre
optimalt... 3 ting skal dog være i orden før den opleves optimalt..
1: membraner skal være i orden
2: synkronisering skal være i orden ( det er nok ikke anderledes for andre
typer med samme karb. (CV) )
3: nålehøjden skal være ens.. ( hvis ikke prutter den lidt, men trækker
ellers nogenlunde fint, selvom powerbandet flyttes fra måske14.500 - 15.500
omdr.)
På min er der påsat en Laser deeptone-dæmper.. hvilket gør at den nok får
lige rigeligt fed blanding ( man skulle tro den fik en mere mager blanding
kva. mindre modstand pr udblæsning,) men dette er altså ikke tilfældet... )
Jeg tror den største forskel er at de folk ( uden at skulle fornærme nogen)
der bedømmer den lille gixxer, er skiftet til større maskine, og glemmer
lidt hvordan såen en maskine opleves....
og mennesker har den egenskab at de husker de dårlige minder meget bedre en
de gode...
--
MVH.
Jon Larsen
Technician 1T Pilot Plant
Novo Nordisk A/S
Suzuki GSX-R 250
| |
Psycho Cowboy (24-06-2005)
| Kommentar Fra : Psycho Cowboy |
Dato : 24-06-05 10:31 |
|
Jon og Ann-Rikka wrote:
> Jeg tror den største forskel er at de folk ( uden at skulle fornærme
> nogen) der bedømmer den lille gixxer, er skiftet til større maskine,
> og glemmer lidt hvordan såen en maskine opleves....
> og mennesker har den egenskab at de husker de dårlige minder meget
> bedre en de gode...
_____________________________________
Dét vil jeg give dig ret i!
Babygixxeren har fået et måske unødigt dårligt ry, pga at det generelt er
nybegyndere der køber modellen, og dermed også uvidende folk, som
selvfølgelig lufter alle deres bekymringer.
Jeg havde absolut ingen som helst problemer med min, som der ikke nemt ville
kunne opstå med en hvilken som helst anden maskine.
Selvfølgelig holder motoren ikke lige så længe, som så mange andre solide
maskiner i kraft af de mange omdrejninger og tæsk som cyklen jo be'r om, men
jeg vil stadig mene, man kan finde et rigtig sundt og fornuftigt eksemplar,
som kan køre længe og sikkert - bare man tænker sig lidt om.
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234
| |
Jes Vestervang (26-06-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-06-05 13:12 |
|
"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> writes:
> Babygixxeren har fået et måske unødigt dårligt ry, pga at det
> generelt er nybegyndere der køber modellen, og dermed også uvidende
> folk, som selvfølgelig lufter alle deres bekymringer.
Jeg havde en del bøvl med min. Dels røg der et plejlstangsleje,
hvilket betød at jeg måtte skifte motoren og dels havde den kun små 30
hk på baghjulet, havde momentkure som et (meget lavt) bjerglandskab og
gik temmeligt ringe. I det hele taget var det en blandet fornøjelse,
men omvendt kunne jeg sikkert også sagtens have fået cyklen til at
køre meget bedre, hvis jeg havde haft noget mere erfaring med
fejlfinding på karburatorer osv. At sende den på værksted ville nok
være en genvej til konkurs :-/
Bottom line er at man hellere skal gå efter en GS500, XS400 Seca eller
lignende, hvis ikke man har erfaringer med at fejlfinde og justere,
eller ikke har lysten dertil. De er selvfølgelig heller ikke perfekte,
og man kan jo være heldig at en gsxr250 kører problemfrit.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|