Skærme
Fijala 3554
144hz i 800*600 "sundt eller ej"?
Fra : Mikkel Holm Schou

Dato : 04-06-01 00:17

Kan skærmen tage skade af at køre med høje frekvenser som f.eks. 800*600 i
144hz - selvom skærmen understøtter opløsningen?? i denne her sag drejer det
sig om en LG flatron 915+!!

hilsen Mikkel

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 04-06-01 01:09

"Mikkel Holm Schou" <mikkelschou@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> 144hz - selvom skærmen understøtter opløsningen?? i denne her sag drejer

Nej, hvis skærmen understøtter en given opløsning, vil den ikke tage skade.
(der er altid muligheden for at en skærm vil fejle, men det kan skyldes
~34568235 andre ting)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-06-01 08:31

On Mon, 4 Jun 2001 01:16:50 +0200, "Mikkel Holm Schou"
<mikkelschou@post.tele.dk> wrote:

>Kan skærmen tage skade af at køre med høje frekvenser som f.eks. 800*600 i
>144hz - selvom skærmen understøtter opløsningen??

Tjek los manualos. Kan skærmen holde til det på papiret, bør den også
kunne gøre det i virkeligheden.

Men der er INGEN, der får noget ud af at køre med mere end 100 Hz.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 04-06-01 09:57

Ifølge de nyeste undersøgelser er det optimale for det menneskelige øje ca.
85 Hz. Højere frekvenser kan faktisk give et mindre roligt billede!

Fra : p0rnflake

Dato : 04-06-01 10:35

Det er jo klart at højere frekvenser = større belastning af skærmen. Så
hvorfor ikke bare køre 85hz i alle opløsninger.

Har selv LG 915FT+'eren - FED skærm =]

Fra : S@ndman

Dato : 04-06-01 10:49

"p0rnflake" <usc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo klart at højere frekvenser = større belastning af skærmen. Så
> hvorfor ikke bare køre 85hz i alle opløsninger.
>
> Har selv LG 915FT+'eren - FED skærm =]

Har også en LG915FT+.....................kanon fed.....

Fra : DaWizeGuy

Dato : 04-06-01 23:57

> [...]
ca.
> 85 Hz. Højere frekvenser kan faktisk give et mindre roligt billede!

Hmm, jeg synes nu at 100 Hz er mere roligt og behageligt for øjnene end 85
Hz på min Samsung 900 NF.

---
Mvh. Anders

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-06-01 21:48

> [...]

>144hz - selvom skærmen understøtter opløsningen?? i denne her sag drejer det

Hvis skærmen kan køres derop uden problemer, og dit grafikkort kan
følge med - så skulle det da gå fint.

Men som tommefingeregel kan man sige, at hvis man vil have sin skærm
længe, så skal man aldrig køre den op i højeste gear og holde den dér
konstant - det kan brænde den ud tidligere end ellers.

Jeg mener, fordi en Ferrari kan køre 350 Km/t så er der ingen, der
siger, at den vil have godt af, at Thorkild Thyrring konstant kørte
den med denne fart - det ville nok nedslide både bilen, ham og den
Københavnske beolkning før tid....)))))))))))

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-06-01 09:38

> [...]
> den med denne fart - det ville nok nedslide både bilen, ham og den
> Københavnske beolkning før tid....)))))))))))

Jeg er sikker på at Thorkild Thyrring har et helt andet syn på den sag

/Jakob