Bastarden fik de nye karbunader på..
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 18:10

Hejsa Alle

Er lige kommet hjem, nu har bastard biken fået GS500E karburatorer med et KN
filter på..
Nå men som forventet skal der justeres et eller andet.
Håber lidt i kan diagnotisere lidt ud fra en beskrivelse, så here goes:

Hvis den står i tomgang:
ved let gas løber den hurtigt op til 4Krpm, gir man den mere hane så er den
noget sløvere fra 4 til 6½Krpm, og ved sidste stykke så flyver den fra
6½Krpm til redline, nærmest eksplosivt !! som en totakter virker det som..

Når man køre:
Stille gas så går det ok, men gir man den fuld hane fra bunden, så brøler
den bare HØJT og sniger sig op til 6½Krpm og så tager helvede ved den, og
den letter hjul ! og flår en op til redline. så dvs det virker som i
tomgang..

Som det er nu så har den hoved dyse 122,5, da den var i tomgang havde jeg en
135 hoveddyse i, og der gjorde den det samme, har dog ikke prøvet at køre
med den 135dyse..

Er der nogle der har en ide til hvad ville være en god ide at ændre ?

Det skal lige siges at den er top sjov at accelere med nu, kan man så kan
holde den over de ca 6Krpm under hele accelerationen, den er noget mere
hidsig end med de gamle GSX400 karburatorer.. men til alm kørsel er den
umuligt da den jo har et kæmpe hul i krafterne..

Mvh
Morten

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 17-06-05 19:33

Juel wrote:
> [...]
> hidsig end med de gamle GSX400 karburatorer.. men til alm kørsel er den
> umuligt da den jo har et kæmpe hul i krafterne..

Hej Morten,

Det lyder umiddelbart som om dysen er for lille.

Hvilken hoveddyse havde du i før du satte K&N filteret på ?

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 21:43

> Hej Morten,
>
> Det lyder umiddelbart som om dysen er for lille.
>
> Hvilken hoveddyse havde du i før du satte K&N filteret på ?

Hejsa Kenneth

Ok det kan ikke være nålen der skal op/ned ?
Skal jeg prøve at smide den 135 dyse i og tage en prøvetur ??

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 21:48

hehe satte jo de nye kaburatorer og filter på samtidigt.. hehe

Mvh
Morten

Fra : Richard

Dato : 17-06-05 22:58

Juel wrote:

> Er der nogle der har en ide til hvad ville være en god ide at ændre ?

Du skal ud at køre på den - glem hvad den gør i tomgang og i frigear

Er KN-filteret iøvrigt monteret i luftfilterkassen eller direkte på
karburatoren uden omsluttende luftfilterhus? CV-karburatorer lader til at
trives dårligt uden luftkedel i form af fx luftfilterhuset - i det mindste
på de etbenede Honda'er, jeg kender til

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 23:15

> Du skal ud at køre på den - glem hvad den gør i tomgang og i frigear

hehe det var ikke den slags ideer jeg søgte..

> [...]
> trives dårligt uden luftkedel i form af fx luftfilterhuset - i det mindste

på gsx400 kaburatorene sad der også kegle filtre og det virkede ok.. KN
filteret er et 2i1 clamp on..

Mvh
Morten

Fra : Richard

Dato : 18-06-05 13:16

Juel wrote:

> på gsx400 kaburatorene sad der også kegle filtre og det virkede ok.. KN
> filteret er et 2i1 clamp on..

Der kan man bare se - det vigtigste er, at det virker - havde afmonteret
en filterkasse, havde det været et godt oplagt sted at starte
fejlsøgningen. Håber du finder de rigtige dyser

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-06-05 07:46

Hej Morten

Du skal ned i set helt grundlæggende her:

Tomgangsystemet virker fra tomgang og op til 1/4 af maxomdrejninger
Nål virker fra 1/4 til 2/3 af maxomdrejnigner
Hoveddyse virker fra 2/3 af maxomdrejnigner og op

Som du kan se har du problemer med nålen.

Alt det der med kun at skift hoveddyser er fra knallertdagene hvor man kun
kørte med fuld gas, og havde en spjældkarburator. Nu har du en Motorcykel og
har fået CV karburator.

Læs følgende link og læs det igen og igen til du forstår det. Jeg har givet
dig det før.
http://204.71.0.3/motoprof/pdffiles/carb101.pdf
http://66.47.68.116/tech/carbtun.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 09:05

> Som du kan se har du problemer med nålen.

Jeps har læst de links før, ville bare lige hurtigt høre om der var en der
havde en ide til om den skulle op eller ned, inden jeg begynder at køre den
rigtigt ind..

Mvh
Morten

Fra : Moller

Dato : 20-06-05 07:25

Juel wrote:

> Jeps har læst de links før, ville bare lige hurtigt høre om der var en der
> havde en ide til om den skulle op eller ned, inden jeg begynder at køre den
> rigtigt ind..

Så har du ik læst dem nok ;) og har du overvejet tændrørstesten ? den
er meget mere idiotsikret ;)

VH
Lars Molnit