Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Er lige kommet hjem, nu har bastard biken fået GS500E karburatorer med et KN
> filter på..
> Nå men som forventet skal der justeres et eller andet.
> Håber lidt i kan diagnotisere lidt ud fra en beskrivelse, så here goes:
>
> Hvis den står i tomgang:
> ved let gas løber den hurtigt op til 4Krpm, gir man den mere hane så er den
> noget sløvere fra 4 til 6½Krpm, og ved sidste stykke så flyver den fra
> 6½Krpm til redline, nærmest eksplosivt !! som en totakter virker det som..
>
> Når man køre:
> Stille gas så går det ok, men gir man den fuld hane fra bunden, så brøler
> den bare HØJT og sniger sig op til 6½Krpm og så tager helvede ved den, og
> den letter hjul ! og flår en op til redline. så dvs det virker som i
> tomgang..
>
>
> Som det er nu så har den hoved dyse 122,5, da den var i tomgang havde jeg en
> 135 hoveddyse i, og der gjorde den det samme, har dog ikke prøvet at køre
> med den 135dyse..
>
> Er der nogle der har en ide til hvad ville være en god ide at ændre ?
>
> Det skal lige siges at den er top sjov at accelere med nu, kan man så kan
> holde den over de ca 6Krpm under hele accelerationen, den er noget mere
> hidsig end med de gamle GSX400 karburatorer.. men til alm kørsel er den
> umuligt da den jo har et kæmpe hul i krafterne..
>
> Mvh
> Morten
>
>
Hej Morten,
Det lyder umiddelbart som om dysen er for lille.
Hvilken hoveddyse havde du i før du satte K&N filteret på ?
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - <
http://blog.riskoger.net/>