Import af enduro/offroad fra Sverige
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 21:26

Jeg sidder og kigger på enduro/offroad maskiner fra Sverige og er næsten ved
at gå ud af mit go'e skind over de priser de har. For 15.000sek får man jo
en relativt ny og pæn 125 eller 250 enduro maskine.
Mange af dem står som E-regged eller Enduro-regged, og så vidt jeg har kunne
læse mig til er det en slags motorsportsplade, så vidt så godt.

Men hvad så når jeg kommer hjem til andedammen med sådan en fætter? Den har
jo været registreret og godkendt i et andet EU land, og dermed må der jo
findes en godkendelse på den. Hvordan stiller det mig i DK mht registrering?
Lige så let som med en gade maskine fra Tyskland? Er der forskel på om den
har været "E-regged" eller normalt indregistreret?

Slutteligt så skulle der vel ikke være nogen der har forespurgt på
forskellige enduro cykler hos T&S sådan at jeg kan få et hint om afgiften?

Tobias Larsen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 20-06-05 08:13

"Tobias Larsen" <tobias.larsen "snabela"gmail.com> wrote in message
> [...]
> kunne
> læse mig til er det en slags motorsportsplade, så vidt så godt.

Der er masser der har forsket i den slagt... prøv at gå til nogen fra Dansk
Offroad klub, evt. på forumet på www.dormck.dk

vh Søren