In article <42b2680c$0$63623$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> Nemlig ja, Chris' største problem lige nu er at "squish" båndet er sat ud af
> kraft, dvs. der er et smalt skivelignende forbrændingskammer, foruden
> "tophatten", som det er komplet umuligt at få en ordentlig forbænding i.
> :-/ Det kan i praksis give detonationer ved selv et lavt
Ja, problemer, problemer problemer!
De bliver bare ikke løst af to toppakninger.
Skulle man gå systematisk til værks kunne man jo måle squish-band'et
(med et stykke loddetin f.eks.)
Alternativt kunne man finde en ny top på f.eks. ebay (der forhåbentlig
var original) ... eller bearbejde den eksisterende top.
En anden løsning vil være at sætte flere bundpakninger i. Det vil
flytte udstødningsporte og skyllekanaler lidt højere op, og måske endda
give en mer-effekt (med de omkostninger det så har).
> kompressionsforhold -> døde stempler. Så hellere et kontrolleret højt
> kompressionsforhold begrænset til "tophatten". Som Walter Kaaden siger:
> "Squish-båndet skal være nul + en ganske lille tolerance til at optage den
> "strækning" der er i komponenterne ved høje omdrejninger."
>
Ja, igen forudsat at der er en tollerance tilbage imellem squish og
stempel.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!