Alocohol
Fra : kc

Dato : 15-06-05 20:50

Jeg har set at man kan købe alcoholmetere, men hvor præcise er de, jeg
tænker på hvor den har været høj dagen før, hvornår må du så køre.

mv kc

Fra : Ulvir

Dato : 16-06-05 00:12

kc wrote:
> Jeg har set at man kan købe alcoholmetere, men hvor præcise er de,
> jeg tænker på hvor den har været høj dagen før, hvornår må du så køre.

http://www.homecare.dk/

CE mærket, skulle vist være nogenlund præcis. Heller ikke så fandens dyr.

Er dog kun velegnet til amatør drankere, da den måler kun til 1.5 promille.

Værsgo' og pust!

Bøvs- Ulvir.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 16-06-05 06:17

Ulvir wrote:

> http://www.homecare.dk/
>
> CE mærket, skulle vist være nogenlund præcis. Heller ikke så fandens
> dyr.

Hvad ser du i CE mærket!??! - Det er bare et mærke, som importøren eller
fabrikanten har sat på, for at virke troværdige overfor forbrugerne (groft
sagt)... vi elsker jo mærker!
Mærket siger, at det lever op til CE-kravene, men dette betyder ikke
nødvendigvis at de lever op til dem (hvilket desværre *ofte* er tilfældet).

Mht. præcisheden, så har jeg kun hørt at disse apparater (pga. mangel på
løbende kalibrering) kun skal tages vejledende.

> Er dog kun velegnet til amatør drankere, da den måler kun til 1.5
> promille.

> Værsgo' og pust!

Sikke en tendens... Hvad med at være lidt selvkritisk og bare lade køretøjet
stå, hvis der er den mindste tvivl?!?

Hilsen
Lars

Fra : kc

Dato : 16-06-05 08:31

> Sikke en tendens... Hvad med at være lidt selvkritisk og bare lade
> køretøjet
> stå, hvis der er den mindste tvivl?!?
>
> Hilsen
> Lars
---------------------------------
Hej frelste
Det var ikke det jeg mente.
Du har åbentbart ikke forstået hvad jeg mener.
Hvis jeg er på besøg hos mine gode venner i jylland og skal hjem søndag,
hvornår kan jeg køre. Uden at overtræde loven.

kc

Fra : kc

Dato : 16-06-05 12:57

">
> Sikke en tendens... Hvad med at være lidt selvkritisk og bare lade
> køretøjet
> stå, hvis der er den mindste tvivl?!?
>
> Hilsen
> Lars
PS

OG DET VAR IKKE MORAL JEG VILLE HØRE.

Men du har åbentbart ikke forstået at jeg var interesseret i at Jeg/andre
kom til at køre måske hvor ville, men måske skulle vente1,2,3, timer

efter 20/25 .øl div drinks kan det være svært at vide hvornår man er klar
til at køre HVOR PROMILEN ER UNDER 0,5.

Lars jeg er i mod sprutkørsel, det var hele pointen, Men vi er nogle der
drikker mere en 2 øl så vi har ikke styr på det.

Fra : Frank zx636r

Dato : 16-06-05 13:35

> snip en masse om øl<

Hej
Jeg købte en ude i Bilka engang til ca.500kr og den fungere udemærket, røg
i spritkontrol efter tpt sidste år, og den var meget enig med Politiets
Alkometer, så den fungere godt nok, viser en lille smule til Plus siden, men
det er jo kun godt nok..
Jeg kan ikke finde noget mærke på den anden end der står CA2000 på den,
håber du kan bruge det til noget

Hilsen Frank zx636r

Fra : kc

Dato : 16-06-05 13:47

> [...]
> Plus siden, men det er jo kun godt nok..
> Jeg kan ikke finde noget mærke på den anden end der står CA2000 på den,

Hej Frank

Du mener at den du har købt i Bilka, er du meget tilfreds med, og virker
så vil jeg køre til bilka.500 kr syntes jeg er billigt hvis jeg kan være
nogenlunde sikker.

Og jer der ikke drikker øl/sjus i skal ikke læse dette

Jeg siger tak
kc

Fra : Frank zx636r

Dato : 16-06-05 14:01

> [...]
> nogenlunde sikker.
>
> Og jer der ikke drikker øl/sjus i skal ikke læse dette

Hej igen
Ja det er en af de få ting, som jeg har købt i Bilka, som rent faktisk kan
bruges til noget c,"), de foreslår godt nok i instruktionbogen at den skal
kalibreres engang i året, det ved jeg endnu ikke hvad koster, men ellers
held og lykke med den!

Hilsen Frank zx636r

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-05 15:47

Frank zx636r wrote:

> [...]
> kalibreres engang i året, det ved jeg endnu ikke hvad koster, men ellers

Den skal justeres ind, så den viser korrekt - burde kunne klares ved at
drikke sig til en promille på 10 og puste - så maxer den ud, og alting
passer igen (nej - ikke seriøst)

--
vh
Torben

Fra : kc

Dato : 16-06-05 16:00

> [...]
--------------------------------------------> de foreslår godt nok i
instruktionbogen at den skal kalibreres engang i

Lars kan få lov til at puste engang om året

Lars det er kun for sjovt.

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-06-05 17:18

On Thu, 16 Jun 2005 07:17:26 +0200, "Lars T. Thomsen"
<oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote:

Hej Lars.

>Sikke en tendens... Hvad med at være lidt selvkritisk og bare lade køretøjet
>stå, hvis der er den mindste tvivl?!?

Det er ellers meget enkelt.
Man behøver slet ikke noget alcometer.
Hvis lysten til at anvende et meldersig er man sikkert over grænsen.
Så et virtuelt alcometer er tilstrækkeligt

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 17-06-05 21:59

Hej Steen!

> Det er ellers meget enkelt.
> Man behøver slet ikke noget alcometer.
> Hvis lysten til at anvende et meldersig er man sikkert over grænsen.
> Så et virtuelt alcometer er tilstrækkeligt

Meget præcist og jeg er helt enig!

Hilsen
Lars aka frelste

Fra : Armand

Dato : 18-06-05 13:17

Lars T. Thomsen wrote:

> Sikke en tendens... Hvad med at være lidt selvkritisk og bare lade køretøjet
> stå, hvis der er den mindste tvivl?!?

Egentlig er det spild af tid, sådan at ville både-og :-|
Fest dog igennem og hav retræten planlagt hjemmefra(*), eller mød op for
syns skyld og drik et par cola'er og list så ud af bagdøren og nyd
motorcyklen på nogle små veje!

(*):
Ret beset er transportomkostningerne næsten ens om man:
Enten:
- Kører på motorcykel til fest.
- Tager taxa hjem.
- Tager taxa ud til den efterladte motorcykel dagen efter.
- Kører motorcyklen hjem i ædru tilstand.
Eller:
- Kører taxa til fest.
- Kører taxa fra fest.

("taxa" kan erstattes med enhver anden pålidelig kørselslejlighed(**)!)

Faktisk er det sidste løsning der er billigst og enklest, derved at
mc-turen til fra fest-lokaliteten ikke går ind i omkostningerne, og at
man samtidig slipper for det problem der ligger i beklædningen, herunder
den altid forekommnede hjelm, som kan risikere at være låst inde når man
kommer for at afhente motorcyklen

(**):
Omkring alternative kørselslejligheder har jeg kendskab til en flok
kammerater der, i årene lige efter at de alle havde fået sig et
kørekort, nærmest havde en "ædru weekend" -turnus, således at de andre i
flokken ukritisk kunne "ringe efter en vogn" når de ville hjem fra
byen/fest, og samtidig kunne regne med at ville blive kørt ud efter
bil/mc sent dagen efter - Arrangementet havde så mange fordele at den
stille weekend hver 4.-6. uge var værd at tage med, hvorved at sagen
overlevede i nogle år, til et tidspunkt hvor gruppen af ungdomsvenner
ikke længere var så fast sammentømret længere (á vokse fra hinanden)
I vores familie er der på det nærmeste chauffør-pligt (á at holde sig
ædruelig) når andre familiemedlemmer skal til den obligatoriske
firmajulefrokost, hvilket på samme måde er praktisk når man selv er den
der udnytter ordningen!

--
Armand.

Fra : kc

Dato : 16-06-05 08:13

> Er dog kun velegnet til amatør drankere, da den måler kun til 1.5
> promille.
>
> Værsgo' og pust!
>
> Bøvs- Ulvir.

Det var ikke et fra BR legetøj jeg mente. men et et til voksne mænd der
forstår og leve sit jeg ud 2 dage før

Nej det er fint nok hvis det kun kan måle 1.5, jeg har engang prøvet og
blæse en ballon (ikke fordi jeg kørte, men kunne have gjort det fordi jeg
troede jeg var klar til at køre)søndag ved 9 tiden hvor jeg var kommet hjem
aftenen får kl 22, og den viste at jeg ikke måtte køre, hvor jeg troede jeg
måtte..Tænker på det er nok det farligste tidspunkt søndag morgen at færdes
på gaden når alle de "frelste kører til bageren

Jeg er en voksen mand med en naturlig mande tørst(øl) som ikke vil køre
spritkørsel men problemet er må jeg køre kl 08 eller kl 16 der ville det
være dejligt hvis jeg havde et meter jeg kunne puste i

mv BØVS

kc

Fra : kc

Dato : 13-08-05 21:15

"kc" <sibm@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set at man kan købe alcoholmetere, men hvor præcise er de, jeg
> tænker på hvor den har været høj dagen før, hvornår må du så køre.
>
> mv kc

I forstod ikke brik af hvad jeg mente, derfor er der stadig krige

mv kc