Usving og en stoppie :-(
Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-06-05 15:10

Var lige ude og sondere terrænget omkring vores måske nye lejlighed her i
Malmö, og er på vej tilbage med måske 65 Km/t og 40 M foran mig svinger en
sort Volvo 850 med en ca 19 med bagvendt kasket og højmusik lige ud foran
mig med biler fuld af skrigende piger. Jeg river naturligtvis i alle bremser
mm og mærker at "røven" på Honda pigen bare stiger til vejrs som et andet
Dannebrog. Alting foregår som i slowmotion og jeg når at tænke på om jeg
skal forsøge at hoppe over bilen eller om jeg kan nå at smutte bagom måske,
samtidigt ser "spasseren" mig og blokker bremsen, så nu er der ligesom ikke
nogen vej uden om.... gudskelov er bremserne gode på Cbr´ren og jeg holder
pænt baghjulet i luften med fuld kontrol og kunne sagtens have stoppet 3 m
før så jeg slækker en smule for at skræmme livet af knægten (utroligt at man
kan tænke og planlægge så meget på så kort tid, når det endelig gælder) blot
for at stoppe ca 30 Cm fra hans dør hvor han sidder med en grimasse der ku
passe.
Stort set inden baghjulet står på jorden igen er der pludselig FYLDT med
store vrede bikere med læderveste og armsved der råber og skriger en masse
grimt på svensk af ham i bilen, DEM havde jeg slet ikke se de stod ved selv
samme kebab/pølse biks som han svingede ud fra.
Alle troede selfølgelig at jeg havde totalt kontrol osv, de ku tydeligt hvis
ikke høre hylet inde i hjelmen.
Så ligenu pumper adrenalinen bare i min krop, men jeg spekulere over hvad
der kunne være sket...
jeg var heldig ikke at køre bare 10 Km/t mere så havde det sagt SMÆK og
fjolset havde fået en 220 Kg tung Mc i hovedet.
Han fik lidt at tænke over og osse jeg, det der med farten i byerne er IKKE
for sjov....
Heldigvis gik det godt dennegang , jeg havde rigeligt margin til at standse
osv
Så pas på farten, du er aldrig mere sikker end hvad de andre bilister render
og laver af lort

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Futte & Co.

Dato : 15-06-05 15:22

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> standse osv
> Så pas på farten, du er aldrig mere sikker end hvad de andre bilister

Jow , det får een og anden til lige at tænke sig om en ekstra gang
Godt du havde fuld kontrol ellers var du nok havnet i volvoen selv
ved din tilpas lave hastighed .

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-06-05 15:29

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i

> Heldigvis gik det godt dennegang , jeg havde rigeligt margin til at
> standse osv
> Så pas på farten, du er aldrig mere sikker end hvad de andre bilister
> render og laver af lort

Pffyyhhhh........
Godt det endte på den måde - masser af forskrækkelse, og intet brækket.
Og sgisme bare heldigt med de bikere der ku´bakke op, og gøre knejten 100%
bevidst om at han havde kaget i den. Mon det i virkeligheden var de andre
bikere og pigerne bagi bilen der var grunden til at hans manøvre?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 15-06-05 15:31

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> IKKE for sjov....
> Heldigvis gik det godt dennegang , jeg havde rigeligt margin til at

Puha det var godt nok en ubehalig oplevelse
Godt du kom helskindet fra det!

Hvad skete der efter du fik stoppet, fik du snakket med billisten?

Vi må da håbe, at _han_ har lært noget af det, og godt det ikke skulle
være på din bekostning!

> Så pas på farten, du er aldrig mere sikker end hvad de andre bilister
> render og laver af lort

Så sandt!
Jeg har engang oplevet at en billist kørte ud fra en tankstation direkte
ud foran mig imens jeg kunne se han sad og skrev en SMS!
Jeg fik stoppet få centimeter fra hans dør og det værste var, at han
ikke opdagede mig, heller efter den hårde opbremsning.

Efter sådan en situation kan man næsten fortryde, ikke at have slækkert
lidt på bremsen i sidste øjeblik og bumper stille og roligt ind i bilen,
så man lige kan give den en bule eller lign. uden der sker noget med éns MC.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : Snusken

Dato : 15-06-05 15:49

Godt, at det gik godt. Der er vist et eller andet med, at 70% af
ulykker med mc skyldes bilister, som ikke ser eller ikke for
øje på mc'en ved udkørsel fra sidevej..
Nogle farver på mc og tøj/hjelm der virkeligt kan SES er sammen
med lav fart er da vist første form for ulykkesforebyggelse..

mvh eric
---------------

Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-06-05 17:05

Tjae jeg ku ikke komme igennem til stakkelen, de "andre" fik vidst rigeligt
forklaret det uheldige han havde lavet....
Anyway tror jeg IKKE han drejer nogen steder det næste stykke tid uden at
kigge højre,venstre og op og ned osv
Han så nemlig RET forskrækket ud da han endelig opdagede mig og pigerne
SKREG så jeg ku høre det osse 30 m væk, så hvis han har forsøgt at imponere
har det vidst givet den modsatte effekt !

Men hva skal man sige til sådan een klaphat ?? Boller fra Kohberg ?? han har
allerede fået en forskrækkelse og jeg er nu ret sikker på at han osse tænker
tanken om hvad der kunne være sket både med han selv,bilen og ikke mindst
mig

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-06-05 18:35

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> pigerne SKREG så jeg ku høre det osse 30 m væk, så hvis han har
> forsøgt at imponere har det vidst givet den modsatte effekt !

Hehe
Det var godt du slap godt fra det! ...og at du så lidt sej ud imens gør jo
nok ikke så meget

> [...]
> han har allerede fået en forskrækkelse og jeg er nu ret sikker på at
> han osse tænker tanken om hvad der kunne være sket både med han

Hvis han også har fattet alvoren i det, så tror jeg ikke det er nødvendigt
at sige noget, selvom man godt kan føle for det. Et kig i øjnene på den
skyldige kan højst sandsynligt være nok til at afgøre om personen har indset
sin fejl eller ej.
Det var straks noget andet, hvis han bare havde kigget dumt og så kørt
derfra som var intet hændt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-06-05 20:31

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker tanken om hvad der kunne være sket både med han selv,bilen og ikke

Glad for at det endte på den måde - vi kom for få år siden ind på grillen i
Fårevejle Stationsby (på Lammefjorden) på vej til sommerhuset og sku lige ha
noget aftensmad. På den anden side af vejen lå der kranse og der var tændt
lys i skumringen.
Det var en lokal, kvindelig taxa-chauffør der lige sku vende - og ikke så en
ung gut på mc.
Han overlevede ikke...

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-06-05 10:11

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Var lige ude og sondere terrænget omkring vores måske nye lejlighed
> her i Malmö,
[snip]

Godt du kan fra det uden 'buler'.

Jeg må dog spørge om det er et fornuftigt kvarter at bo i, når de
lokale ikke lægger mærke til motorcyklisterne :-/

Kai