Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Der har ikke været...
Fra : [HCS] 4000

Dato : 13-07-05 16:02

mange besøgende til ugens billede for uge 27
http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2005&week=27

har du lyst så tag et kik.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-07-05 16:27

[HCS] 4000 wrote:
> mange besøgende til ugens billede for uge 27
> http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2005&week=27

du mangler skarphed. Farverne er udtværede, den grønne er ikke ordentlig
grøn. Bunden af blomsten fortoner sig i halvmørke.

For lige at vise hvad jeg mener, gik jeg lige ud i haven og tog et af de
lokale eksemplarer. Der er ikke megen komposition i det, for der mangler
en bi eller en edderkop. Den finder jeg en dag, hvor jeg har bedre tid.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-07-05 16:39

Bo Bjerre wrote:

> For lige at vise hvad jeg mener, gik jeg lige ud i haven og tog et af de
> lokale eksemplarer. Der er ikke megen komposition i det, for der mangler
> en bi eller en edderkop. Den finder jeg en dag, hvor jeg har bedre tid.

....nååhhhh, du sidder og venter på et link til billedet:

http://bd10.dk/billeder/spanskmargerit.JPG

Bo //

Fra : ab©

Dato : 13-07-05 18:29

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> i en meddelelse

> http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2005&week=27

Du har gjort et godt "blomsterbillede" - havde der siddet f.eks. en guldsmed
(det rigtige sted), ville der også været tale om et rigtigt godt foto.

> http://bd10.dk/billeder/spanskmargerit.JPG

Til forskel er Bo´s (efter min ringe mening) et absolut uinteressant
"billede af en blomst" - så hjælper det jo ikke, at skarpheden og farverne
er OK, når oplevelsen er totoal ligegyldighed.

ab

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-07-05 18:32

ab© wrote:
> [...]
> "billede af en blomst" - så hjælper det jo ikke, at skarpheden og farverne
> er OK, når oplevelsen er totoal ligegyldighed.

jeg skrev jo osse at det jeg ville vise var at farver og skarphed kunne
være bedre. Så ja, det ikke forografisk interessant, men teknisk brugbart.

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 13-07-05 20:38

In article <42d52d70$0$19920$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hcsnulspam@yahoo.com says...

> har du lyst så tag et kik.

Der er mange fede billeder på dit site. Er ret vild med

http://www.pbase.com/hcstune/image/27104540

er der brugt polfilter på sådan et billede ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : [HCS] 4000

Dato : 13-07-05 20:57

Hej Jakob!

Tak for din interesse.
Nej der er ikke brugt polfilter til dette billede, men der er lavet selektiv
korrektion i levels i PS.

Hilsen Hans