Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med fokusering på Canon Ixus 400
Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-07-05 15:03

Hej

Jeg har købt et brugt Canon Ixus 400, som jeg er ved at lære at betjene. Men
jeg har nogle problemer med at få det til at fokusere. Uanset om jeg har
zoomet ind eller ud, så er billederne meget grovkornede og helt ude af
fokus.
Hvis jeg trykker udløserknappen halvt ned, så blinker indikatoren (dioden)
for fokuseringsproblemer. Jeg har kigget i manualen, men jeg synes nu ikke
jeg bliver klogere af det.

Søren

Fra : Gert Medom

Dato : 13-07-05 20:40

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:42d51f2e$0$25525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
(dioden)
> for fokuseringsproblemer. Jeg har kigget i manualen, men jeg synes nu

Hej Søren.

Måske et dumt spørsmål: er der lys nok når du fokuserer?? Langt de fleste
kameraer får fokuseringsproblemer i dårligt lys.

/ Gert

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-07-05 21:15

Gert Medom wrote:

> Hej Søren.
>
> Måske et dumt spørsmål: er der lys nok når du fokuserer?? Langt de
> fleste kameraer får fokuseringsproblemer i dårligt lys.
>
> / Gert

Ja, der har været lys nok. Jeg har siddet og rodet med det her i eftermiddag
i dagslys. På displayet bagpå er det det samme problem. På displayet kan man
stort set ikke se noget, uanset hvordan man zoomer.

Søren

Fra : Thomas H.

Dato : 14-07-05 16:23

> [...]
> for fokuseringsproblemer. Jeg har kigget i manualen, men jeg synes nu ikke

Kan det tænkes at det måske er indstillet til manuel fokus ?

MVH
Thomas H.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-07-05 21:16

Thomas H. wrote:

> Kan det tænkes at det måske er indstillet til manuel fokus ?
>
> MVH
> Thomas H.

Jeg har lige dobbelttjekket og AiAF *er* aktiveret. Jeg har også prøvet at
resette det, uden det hjalp.

Søren