Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Objektiver købes .. hvor?
Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-07-05 09:55

Hep,

efter at have erkendt at kitlinsen til mit D70 somend tager nogle gode
billeder - mangler den alligevel lidt :)

Jeg snakker om makro og en lille smule tele.

Jeg havde egentligt håbet at få en kammerat som var et smut i USA til at
hive et Nikkor 105mm makro objektiv med hjem - men de kunne ikke skaffes
på den tid han var der :-/

En vejledende udsalgspris i Danmark på ~6800 er en del ifht 4400 i USA
... æv

Netop pga prisen er jeg ved at kigge på om det kan betale sig at købe
Sigma .. og gerne i udlandet

Men, hvor køber man billigst (med en vis garanti for at man modtager en
vare) objektiver? Jeg har googlet mit til at Hans Jørgensen har købt ved
Hong Kong Hugo .. men har ikke kunne finde flere oplysninger om
hvordan

Så altså, hvor finder jeg billigst en 105 mm makro (helst 1:1) og en
~70-200mm hurtigere end f/3 (jeg var ikke imponeret over Nikons 70-300
el cheapo objektiv)

--
-jens
RSV1000

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 13-07-05 10:12

> Så altså, hvor finder jeg billigst en 105 mm makro (helst 1:1) og en
> ~70-200mm hurtigere end f/3 (jeg var ikke imponeret over Nikons 70-300 el
> [...]

Hej

Jeg er ikke klar over om dette http://www.technikdirekt.de er det billigste,
men jeg har med stor succes handlet der flere gange, varen kommer indenfor
en uge ( såfremt de har den på lager).

Peter Michael Nielsen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-07-05 10:31

Peter Michael Nielsen wrote:
> Jeg er ikke klar over om dette http://www.technikdirekt.de er det billigste,
> men jeg har med stor succes handlet der flere gange, varen kommer indenfor
> en uge ( såfremt de har den på lager).

Ikke dårligt, hvad koster fragten?

--
-jens

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 13-07-05 10:34

On Wed, 13 Jul 2005 11:31:18 +0200, Jens Arnfast wrote:

> Ikke dårligt, hvad koster fragten?

22 Euro for det meste.
http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid=page-drxhwg57&SESSIONID=235220203253&DS=1&TS=1311344257&history=add

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : "> Allan

Dato : 13-07-05 13:59

> En vejledende udsalgspris i Danmark på ~6800 er en del ifht 4400 i USA
> .. æv

Du skal lige huske at den pris du nævner i Danmark er inkl. moms og den
amerikanske sikkert er uden.
så du skal nok lægge ca. 10% til den amerikanske...

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-07-05 14:28

> Du skal lige huske at den pris du nævner i Danmark er inkl. moms og den
> amerikanske sikkert er uden.
> så du skal nok lægge ca. 10% til den amerikanske...

Nope, det var alt inkl

Hvis de skulle sende og der skal told på endte det afair på 6400 fra USA
- og så kunne det nok bedre betale sig at trykke den lokale fotopusher
på maven

--
-jens