Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Snapshot?
Fra : Food_life

Dato : 13-07-05 07:10

http://mogens-petersen.photoblog.co.uk/c582222.html

Snapshot er nu blevet min nye dille - kritik udbedes?

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 17:04

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> http://mogens-petersen.photoblog.co.uk/c582222.html
>
> Snapshot er nu blevet min nye dille - kritik udbedes?

Hej Mogens

Det første jeg ser på din side er 12 billeder. Dem er der 3 af. Prøv at se
kritisk på dem
De trænger til kærlig justering af både farvetemperatur og eksponering. Du
har PS, så brug den!
Dine billeder skal stå ensartet. Det er rigtig slemt på din side. Fra meget
varme til det blåkolde. fra let under- til meget overeksponeret.

Der er flere gode skud, men halvdelen burde du have sorteret fra. På de
fleste skulle du have blændet op, så de urolige baggrunde var mindre
generende. Tænk på det, når du tager billedet. Der er forstyrrende elementer
på de fleste billeder.

Til de store billeder. Du har et problem med skarphed. Det er gennemgående,
så det må være kamera eller optikken. Måske har du bare en urolig hånd? Det
ville jeg grave i og teste, hvor den fejl ligger. Min D70 lavede ok skarpe
billeder med kitoptikken, hvad bruger du? Har du testet AF på kameraet?
Jeg tror du er klar over problemet. En del billeder har fået USM så hatten
passer og det siger HOLO - Se Hans's billeder - også D20, de er skarpe.
Det er det samme med dine madbilleder!

Så der mangler noget teknisk, men personerne på billederne er godt fanget og
fint beskåret. Det gælder den ene halvdel. Den anden er fest og
familiebilleder, du heller ikke behøver at skamme dig over i
familiealbummet. Dit største problem er skarpheden.

Gert

Fra : Food_life

Dato : 13-07-05 17:19

On Wed, 13 Jul 2005 18:04:24 +0200, "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk>
wrote:

>"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

>Hej Mogens

Tak for en seriøs kritik - kun ved at lytte lærer man nyt!

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 20:18

> Tak for en seriøs kritik - kun ved at lytte lærer man nyt!

Det er jo netop derfor vi begge deltaget i fotostafetten. For at blive
bedre, for at lære, og for at se fejlene. Også grunden til min kritik af
dine billeder.
De fortjener kritik.

Tag det som en kompliment, at du ikke overfaldes som Gert Medom. Dit er jo
fint arbejde, så det giver det ikke response her!

Du svarer ikke på hvad optik, du bruger. Men køb en 50mm 1,8 eller hvis
bukserne holder - en 1,4. Så vil du lave anderledes billeder i den genre.

Gert

Fra : Food_life

Dato : 13-07-05 20:28

On Wed, 13 Jul 2005 21:17:39 +0200, "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du svarer ikke på hvad optik, du bruger. Men køb en 50mm 1,8 eller hvis
>bukserne holder - en 1,4. Så vil du lave anderledes billeder i den genre.

Har en 50 mm 1.4; men bruger min 17-85 mm 1:4 5.6 - den er måske ik'
så go'? Den har ellers det hele; men ....

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 20:51

> Har en 50 mm 1.4; men bruger min 17-85 mm 1:4 5.6 - den er måske ik'
> så go'? Den har ellers det hele; men ....

Skiftede selv fra 18-70 til 17-55. Ny verden, selv om der mangler lid i den
lange ende!
Så har det hele og giver det halve!
Prøv en serie med 50mm. Bliver det ikke langt bedre ...... vrøvl. Det gør
det
Gert

Fra : Food_life

Dato : 13-07-05 21:17

On Wed, 13 Jul 2005 21:50:54 +0200, "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk>
wrote:

> [...]
>Så har det hele og giver det halve!
>Prøv en serie med 50mm. Bliver det ikke langt bedre ...... vrøvl. Det gør

Hvilken blænder ville du bruge til disse hurtige SNAPSHOT?

MVH

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 22:49

> On Wed, 13 Jul 2005 21:50:54 +0200, "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk>
> Snip
>
> Hvilken blænder ville du bruge til disse hurtige SNAPSHOT?

Du mener portrætter uden det er studie optagelser. Det er hvad jeg selv
foretrækker og altid i program A.
C 50mm 1,4 er fin fra 2,8. Langt bedre end Nikons ;o( , men den er også
solgt.
Pigerne, specielt de ældre 2 -5,6 afhængig af baggrunden, Nærmeste øje er
præcist i skarphedsplanet.
Herrene skal være (må være) skarpere, så mindre blænde. Max 5,6 efter min
smag og større, hvis en urolig baggrund skal sløres.
Børn tager jeg normalt med mindre blænde 5,6-8, men så er jeg også på meget
tættere på, men favoritten er 5,6. evt en op eller ned.

Gert

Fra : Gert Medom

Dato : 13-07-05 21:46

Jeg kunne godt tænke mig at du blandede mit navn udenom istedetfor at
hænge
mig ud!

Konsekvensen af det her er jo at jeg ikke kan vise billeder frem, når jeg
skal høre for det bagefter og hænges ud.

/ Gert

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 22:57

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Konsekvensen af det her er jo at jeg ikke kan vise billeder frem, når jeg
> skal høre for det bagefter og hænges ud.

Undskyld, det var ikke meningen at hænge dig ud. Jeg tænkte nærmere på de
indlæg du fik fra andre. De kunne have givet lidt kostruktiv kritik eller
lade være med at svare.

Det var ubetænksomt.
Gert

Fra : Gert Medom

Dato : 13-07-05 23:06

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> indlæg du fik fra andre. De kunne have givet lidt kostruktiv kritik

Jeg undskylder også. Kom til at tænke på bagefter, at det ikke var det du
gjorde (hænge ud).

Jeg trænger vist til en ferie herinde fra.

Nattehilsen Gert M.