Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompakt kamera - Canon eller Sony?
Fra : FatPete

Dato : 11-07-05 10:48

Vil investere i et kompakt digital kamera. Har kigget på Sony T3/T33 og
Canon IXUS 50.

Hvilket er det bedste?

Jeg er vild med T3 og T33's design. Den store skærm er simpelthen bare for
fed! :) Men omvendt taler prisen for IXUS'en - Både på kamera og
hukommelseskort...

Hvilke fordele/ulemper er der ved de 2 kamera sammenlignet med hinanden?
Hvilket vil i anbefale?

Mvh Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-07-05 11:45

"FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hukommelseskort...
>
> Hvilke fordele/ulemper er der ved de 2 kamera sammenlignet med hinanden?

Hvilket har det bedste objektiv ?
Menuerne er meget gode på Canon, jeg vil vælge Canon til hver en tid.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?X21D23C5B *

Fra : FatPete

Dato : 11-07-05 12:51

> Hvilket har det bedste objektiv ?

Ja det var jo det jeg håbede i kunne svare på :) Men jeg har hørt at
optikken er bedre på sony'en. Er der rigtig?

Mvh Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-07-05 23:16

FatPete skrev:

> Ja det var jo det jeg håbede i kunne svare på :) Men jeg har hørt at
> optikken er bedre på sony'en. Er der rigtig?
>
> Mvh Peter

Du kan ikke se forskel. Og slet ikke når du allerede giver køb på den
optiske kvalitet ved at ville have kameraet så lille.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : KG

Dato : 11-07-05 12:26

Hej Peter ...

Jeg ville vælge et Canon PowerShot A95 idet der er
noget med at Canon IXUS 50 bruger speciel batteri

A70 - og A95 fra Canon bruger 4xAA batterier og det er en
kæmpe fordel.

Jeg tager ca. 50 til 100 billeder om dagen i gennemsnit og
er utrolig glad for mit Canon PowerShot A70 bla. af
samme grund ...

Med venlig hilsen
Keld
--
Hjemmeside: www.bangsbo-design.dk
Mail: kgb@lite.dk OBS: Fjern b ved direkte Mail

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-07-05 12:34

"KG" <kgb@lite.dk> wrote in message
> [...]
> noget med at Canon IXUS 50 bruger speciel batteri
>
> A70 - og A95 fra Canon bruger 4xAA batterier og det er en

Det er jeg også glad for ved vores A75.

Man kan tage mange på 2500 mAh.

Fra : FatPete

Dato : 11-07-05 12:49

Tak for svaret, men tror du misforstod mig. Det skal enten være et t3/t33
eller et ixus 50... Det er nemlig et must at det er et kompakt kamera. Det
er powershot serien ikke efter min mening.

Mvh Peter

Fra : Eh-Fniller

Dato : 11-07-05 22:47

FatPete wrote:
> [...]
> eller et ixus 50... Det er nemlig et must at det er et kompakt kamera. Det
> er powershot serien ikke efter min mening.

ahhh du mener 'micro' serien så?

EH

Fra : Børge Larsen

Dato : 11-07-05 13:07

"FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hukommelseskort...
>
> Hvilke fordele/ulemper er der ved de 2 kamera sammenlignet med hinanden?

Canon ixus 50 har gennemsigtssøger, derfor ingen fare for rystede
optagelser.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-07-05 14:10

Børge Larsen wrote:

> Canon ixus 50 har gennemsigtssøger, derfor ingen fare for rystede
> optagelser.

Gider du forklare hvordan det sikrer mod rystede optagelser?

Fra : [HCS] 4000

Dato : 11-07-05 16:46

Ingen tvivl om mit valg/anbefaling vil være Canon. Jeg har begge mærker selv
(SONY DSC W15 og flere forskellige Canon). I mine øjne leverer Canon de
bedste billeder. M.h.t. den store skærm, så er det ikke kun en fordel,. Jeg
synes den store skærm virker mere grov i det, og billedet står klarere på en
lidt mindre skærm. En anden ting med den store skærm, er at den fylder hele
bagsiden af kameraet, hvilket vil sige den altid er fyldt med 'fedt fingre'
p.g.a. du næsten ikke kan tage på kameraet uden at sætte fingre. Der er
flere andre fordele ved Canon, set med mine øjne, men det er nok smag og
behag, f.eks mere overskueligt menu system og billigere memory kort.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 11-07-05 20:24

[HCS] 4000 wrote:

> Ingen tvivl om mit valg/anbefaling vil være Canon. Jeg har begge
> mærker selv (SONY DSC W15 og flere forskellige Canon). I mine øjne
> leverer Canon de bedste billeder.

Kæresten har et Ixus 40 og jeg synes det tager glimrende billeder
indendøre, relativt til at det er et lommekamera. De er bedre end
dem fra Sonys T-serie. Ved udendørsbilleder synes jeg Ixus 40 er lidt
vel flink med farveladen, men der kan sikkert ordnes ved at stille et
eller andet sted.

> En anden ting med den store skærm, er at den fylder hele bagsiden
> af kameraet, hvilket vil sige den altid er fyldt med 'fedt fingre'
> p.g.a. du næsten ikke kan tage på kameraet uden at sætte fingre.

Det er helt klart et spørgsmål om teknik. Jeg har et T1, der fysisk
minder ret meget om T3. Den store forskel er at T1 har skydelåg.
De eneste gange der kommer fedtfingre på min skærm, er når jeg låner
kameraet til personer, der aldrig har holdt sådan et før.

Jeg opbevarer kameraet løst i lommen, så det vender lidt tilfældigt,
når jeg putter hånden ned til det. Dog er skærmen normalt vendt ind mod
låret.

Skydelåget ved T1 er forøvrigt rigtig lækkert, hvis man bruger kameraet
til lejlighedsbilleder. Det er nemt at famle sig frem til med fingrene,
når man tager det fra lommen, så der går lidt Zippo-lighter i at hive
kameraet frem og fange en situation.

> Der er flere andre fordele ved Canon, set med mine øjne, men det
> er nok smag og behag, f.eks mere overskueligt menu system og
> billigere memory kort.

Prisforskellen mellem Hi-Speed SD-kort og Memory Stick Duo Pro kort er
ikke så voldsom, medmindre man af en eller anden obskur årsag absolut
vil købe Sonykort.

Jeg er enig i at Sonys menusystem er ringe.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Gert Medom

Dato : 12-07-05 06:43

> [...]
> hukommelseskort...
>
> Hvilke fordele/ulemper er der ved de 2 kamera sammenlignet med hinanden?

Hvad med de nye Canon powershot a 510 og 20. De er en del mindre og har
stadigvæk den manuelle indstilling fra de andre powershot a kmeraer...

/ Gert