Knutstorp
Fra : Poul Dam

Dato : 03-06-01 23:38

Hej
Jeg har lige siddet og set vidio fra sidste år da vi hyggede os på
Knutstorp, så nu glæder jeg endnu mere til i morgen når bilen skal pakkes og
vi kører der op igen for at kører tirsdag og onsdag. Vejret ser ud til at
blive tørt og en 17 -18 grader
Vi kører i en hvid Citroen Jumper så kik hen hvis nogen af I andre kommer
der op.
PD CBR1100

Fra : Flemming Petersen

Dato : 04-06-01 09:36

> [...]
> blive tørt og en 17 -18 grader
> Vi kører i en hvid Citroen Jumper så kik hen hvis nogen af I andre kommer

Ja må vejret være med os. Nu har jeg endelig fået fat i en bane ræser (CBR
900 RR 92'), så jeg kan droppe min gadecykel. Nu skal der _bare_ køres
hurtigt ;^)

Flemming Petersen
2 x CBR 900 RR hvor en er til salg

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-06-01 09:53

On Mon, 4 Jun 2001 10:36:19 +0200, "Flemming Petersen"
<fjp@genieware.dk> wrote:

>Ja må vejret være med os. Nu har jeg endelig fået fat i en bane ræser (CBR
>900 RR 92'), så jeg kan droppe min gadecykel

Yderst fornuftigt,det er røvsygt at køre på gaden anyhow ).

>. Nu skal der _bare_ køres
>hurtigt ;^)

Så husk at tage nogle tider,alt under 1.06 er acceptabelt ;-Þ

Nå,ja og så god tur forresten...

-M

Fra : Flemming Petersen

Dato : 04-06-01 20:18

[snip]
> Så husk at tage nogle tider,alt under 1.06 er acceptabelt ;-Þ
[snip]

På en cykel og en bane som jeg aldrig har kørt på også med mine køre evener!
eller mangle på samme!!

Jeg tvivler, nok mest pga det sidste ;^)

Bare det føles hurtigt så må det være fint i første omgang, så må jeg jagte
tider senere.

Flemming Petersen
CBR 900 RR som er til salg

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-06-01 20:31

On Mon, 4 Jun 2001 21:18:06 +0200, "Flemming Petersen"
<fjp@genieware.dk> wrote:

>Bare det føles hurtigt så må det være fint i første omgang, så må jeg jagte
>tider senere.

Ja-ja,naturligvis også ment som en joke - klart,TD's er jo heller ikke
ræs,men skal først og fremmest være sjov og tider betyder jo ikke en
hujende fis så. Men vil du se hvad licenskørere kan præstere på den
bane er der resultater fra årets DM-afd. på knutstorp her :

http://www.dmusport.dk/roadrace/RR2001/DM1%20Knutstorp/DM%201%20knutstorp%2001.htm

-M

Fra : Flemming Petersen

Dato : 08-06-01 21:04

[snip]
> [...]
> hujende fis så. Men vil du se hvad licenskørere kan præstere på den
> bane er der resultater fra årets DM-afd. på knutstorp her :

Nu vil jeg til at køre RR som Rookie II, så den skulle _bare_ have tæsk.

Startede på det grønne hold (mindre hurtige hold), i regnvejr. Det lykkedes
dog at komme ned
på ca. 1.20. Dag 2. blev jeg flyttet op på gule hold. Efter 4 pas, lå jeg og
kørte 1.15 tider.

Så kommer en af master kørende og siger: "Ta' og sælg den havelåge og køb en
racer!". og her
har man lige købt en fireblade og tror det er en racer. Når men jeg blev
flyttet op på det røde
hold, hvor jeg fik en del mere fart på, da jeg ikke skulle jordes af dem jeg
kendte der kørte
i denne klasse. Så jeg endte med tider under 1.15, hvilket jeg synes er
ganske godt når man
tænker på at det var første gang på den bane og den cykel.

6 ting fandt jeg dog ud af. (Ja, jeg ved det lyder vildt, men jeg er sgu
blevet klogere

1. Standard bremse på en fireblade er noget lort. Nitterne i skriverne sider
for godt fast
(er ikke flydende nok) så skriver blir skæve når de bliver varme.
2. Det er svært at følge med en GSXR600 i sving, når man kører på en
olietanker der hedder
fireblade ;^)
3. Standard fodhvilerne sidder for lavt på en fireblade. Det er lidt
ødelæggende for ens kørsel
når man får dem i, da man blir lidt overrasket
4. En fireblade er ligger 126 HK på baghjulet, kan ikke køre fra en
blackbird, der ligger 172 HK,
på langsiden.
5. Dunlop dæk er bedre for små debile kørere da de varsler meget mere en
Michelin pilot sport
som jeg kørte med før.
6. 17" forhjul på en fireblade er guld værd i forhold til standard 16 (jeg
ved alle ved det, men nu har
jeg sgu også prøvet det)

Flemming Petersen
2 X CBR 900 RR hvor den ene er til salg

Fra : Michael K.S.

Dato : 08-06-01 21:18

On Fri, 8 Jun 2001 22:04:03 +0200, "Flemming Petersen"
<fjp@genieware.dk> wrote:

>i denne klasse. Så jeg endte med tider under 1.15, hvilket jeg synes er
>ganske godt når man

1:15 er skam fint-fint

>2. Det er svært at følge med en GSXR600 i sving, når man kører på en
>olietanker der hedder
>fireblade ;^)

Så skulle du prøve at følge en 125 eller 250-racer,og virkelig blive
sat )

>3. Standard fodhvilerne sidder for lavt på en fireblade. Det er lidt
>ødelæggende for ens kørsel
>når man får dem i, da man blir lidt overrasket

Der findes mange rearsets til den så du kan da bare hæve dem

>4. En fireblade er ligger 126 HK på baghjulet, kan ikke køre fra en
>blackbird, der ligger 172 HK,

Poul Dam ),ikke helt brystsvag den cykel

>5. Dunlop dæk er bedre for små debile kørere da de varsler meget mere en
>Michelin pilot sport

Debile ?? Jeg håber virkelig du mener noget andet ),men iøvrigt
rigtigt, det er en kendt sag at Dunlop slipper langt mere kontrolleret
men til gengæld slide'r noget mere.Lidt en smagssag hvad man er mest
til,jeg er godt tilfreds med mine D207GP,men har iøvrigt ikke noget
valg

>6. 17" forhjul på en fireblade er guld værd i forhold til standard 16

Den bliver lige det mere stabil ja.

-M

Fra : Flemming Petersen

Dato : 09-06-01 09:23

[der er små snippet]

> 1:15 er skam fint-fint
Jeg er også lidt stolt Men jeg skal ned på 1.06 hvis jeg skal vinde i
Rookie 2 klassen,
så jeg må køre noget hurtigere næste gang.

> Så skulle du prøve at følge en 125 eller 250-racer,og virkelig blive
> sat )
Det er det rene selvmord. Med 600eren tænkte jeg: kan han, så kan jeg sgu
også.... Den virker bare ikke med 125 eller 250ere

> Der findes mange rearsets til den så du kan da bare hæve dem
Har skrevet det på ønskelisten. Nu skal jeg bare finde nogen penge.

> Debile ?? Jeg håber virkelig du mener noget andet )
Overdrivelse fremmer forståelse. Jeg fik lavet nogle halv dumme fejl, så som
at køre over curben i inderside af et sving forbi jeg kørte for langsomt ind
i svinget
og derfor drejede for meget.

Nu skal der lige skrues lidt på olietankeren også skal den _bare_ ha' tæsk
på mantorp.

Fra : Poul B-H

Dato : 09-06-01 17:03

"Flemming Petersen" <fjp@genieware.dk> wrote in message
> [...]
> og derfor drejede for meget.
>
> Nu skal der lige skrues lidt på olietankeren også skal den _bare_ ha' tæsk

Hvem arrangerer det ?

--
Poul B-H
NSR250SE

Fra : Flemming Petersen

Dato : 09-06-01 18:02

[snip]

> Hvem arrangerer det ?
[snip]

Nice n' easy racing. Det er den 8. og 9. juli, jeg mener ikke at der var
mange pladser tilbage.
De har tlf 20 14 39 73

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 08-06-01 22:03

"Flemming Petersen" <fjp@genieware.dk> skrev
> 3. Standard fodhvilerne sidder for lavt på en fireblade. Det er lidt
> ødelæggende for ens kørsel
> når man får dem i, da man blir lidt overrasket

Jeg havde samme problem med mini-gixxeren, men snakkede lidt med en
anden på Knutstorp, der havde modificeret affjedringen på sin GSX-R 400
ved at sætte afstandsstykker ind under bagdæmperen og sænke forgaflen.
Det skulle gøre køreegenskaberne en hel del bedre.

--
Susanne