Foto
IBM760 5420
Teil 3020
capture og d70s
Fra : JHF

Dato : 09-07-05 19:31

Hej
Jeg sidder med et d70s tilsluttet min pc, men nikon capture kan ikke gå ind
og lave camera control. Beskeden er at der ikke findes kamera tilsluttet.
Nogle forslag til hvad der er galt og kan gøres???

JHF
capture er opdateret, men jeg er ikke 100% inde i d70s da det er et kamera
jeg har lånt!

Fra : HKJ

Dato : 09-07-05 19:42

JHF wrote:
> Jeg sidder med et d70s tilsluttet min pc, men nikon capture kan ikke gå ind
> og lave camera control. Beskeden er at der ikke findes kamera tilsluttet.
> Nogle forslag til hvad der er galt og kan gøres???

Kameraet har to indstillinger, en hvor det svarer til en kortlæer og en
hvor du har fuld kamera kontrol. Du skal ind i menuen og skifte indstilling.
Du skal bruge: Setup menu, USB, PTP

Fra : JHF

Dato : 09-07-05 20:43

> Kameraet har to indstillinger, en hvor det svarer til en kortlæer og en
> hvor du har fuld kamera kontrol. Du skal ind i menuen og skifte
> indstilling.
> Du skal bruge: Setup menu, USB, PTP

Jeg takker! Det virkede. Lidt underligt, for på min D100 skulle jeg ikke
skifte!

JHF

Fra : HKJ

Dato : 09-07-05 21:48

JHF wrote:

> Jeg takker! Det virkede. Lidt underligt, for på min D100 skulle jeg ikke
> skifte!

Nu ved jeg ikke hvad D100 kan, men fidusen ved M indstillingen er at den
virker på både Win2000 og WinXP uden at du skal installere en speciel
Nikon driver.
PTP kræver en driver, men giver så mulighed for kamera kontrol.