Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
plet på billederne
Fra : 7c

Dato : 09-07-05 18:24

Jeg har for en uge siden modtaget mit canon 350D og har skudt tonsvis af
billeder. Nu er der kommet en "fedtplet" oppe i det ene hjørne på mine
billeder. Det har ikke været der før. Jeg har renset linsen + uvfiltret, men
det halp ikke noget, så jeg tænte om det kunne være støv på sensoren? Kan
man selv fjerne det eller skal det til forhandleren?

Vh.

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 09-07-05 18:29

> [...]
> det halp ikke noget, så jeg tænte om det kunne være støv på sensoren? Kan
> man selv fjerne det eller skal det til forhandleren?

Du kan prøve på at blæse det væk med en blæsebold, de kan fås på apoteket
ganske billigt (øreblæsebold?)!

Brian

Fra : Søren Wind

Dato : 09-07-05 18:37

Vi har en lille snak kørende om emnet her....
http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=10446&fid=3
Se hvad du kan suge til dig af tips !
--
mvh.
Søren Wind - www.opz.dk

Fra : Jacob

Dato : 09-07-05 19:33

"7c" <speax@SLETDETTEspeax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det halp ikke noget, så jeg tænte om det kunne være støv på sensoren?
> Kan man selv fjerne det eller skal det til forhandleren?

Stil lige dig selv nogle spørgsmål.
har du haft objektivet af ?
er fejlen umidelbart opstået efter at du har haft objektivet af ?
er fejlen der også med et andet objektiv ?

Skal du have et ekstra objektiv så er ebay et billigt sted. man skal lige
være opmærksom på hvem man køber af. en der hedder phonabuster sælger meget
i perfekt stand. men kig feedbacken.

Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-05 01:21

Jacob wrote:
> Stil lige dig selv nogle spørgsmål.
> har du haft objektivet af ?
> er fejlen umidelbart opstået efter at du har haft objektivet af ?
> er fejlen der også med et andet objektiv ?

Canon EOS-20D bliver jo fx. ofte leveret med støv... men det er nu
ganske ligemeget, man skal alligevel lære at rense sensoren før
eller siden, og på billeder taget med større blænde end f/8 betyder
det alligevel temmeligt lidt.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk