Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rip, rap og rappenskrælde
Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-05 10:18

Denne besætter familie havde overtaget blishønsenes
fritidsbolig mens de var ude og spise. Et dejligt sted med
havudsigt, lige ned til vandet. Blishønsende forsøgte med
et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
Hun er en tough mamma, kan man næste også se på
billedet..)-max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562414

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-07-05 10:41

-max- wrote:
> [...]
> et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på

hey max

det er jo postkort-materiale, så nuttet er det

det er forrsten også godt

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-05 11:08

"Michael Bothager"

> hey max
>
> det er jo postkort-materiale, så nuttet er det

> [...]

Postkort go' ide.. Har faktisk tænkt om ikke der var
andre der sidder med et skide godt knips de kunne
tænke sig at få lavet postkort ud af - hvis vi er flere
blir det billigere ca. 1 kr pr stk v 1000stk. 4 farve
offset på begge sider + uv på forsiden.. -max-

Fra : Brian Lund

Dato : 09-07-05 11:35

> [...]
> blir det billigere ca. 1 kr pr stk v 1000stk. 4 farve
> offset på begge sider + uv på forsiden.. -max-

Hvordan og hvorledes, og hvor? - Ikke at jeg har noget nu, men efter to uger
i frankrig snarrest ved man jo aldrig :)

Brian

Fra : Michael Bothager

Dato : 10-07-05 15:01

-max- wrote:
> [...]
> blir det billigere ca. 1 kr pr stk v 1000stk. 4 farve
> offset på begge sider + uv på forsiden.. -max-

Hey Max

Umiddelbart lyder det interessant, men du må vist komme med lidt flere
detaljer

Sigter du mod at man selv skal ud og sælge kortene? For så bliver det en
besværlig omgang.

Hvis det er til eget brug, kan de så skifte billeder inden for de 1000 stk.?

Hvem er det der kan trykke dem?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-07-05 16:03

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> besværlig omgang.
>
> Hvis det er til eget brug, kan de så skifte billeder inden for de 1000

Hehe, det var de samme tanker jeg sad og gjorde mig, for jeg synes også det
lyder spændende.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-07-05 17:56

"Thomas Pedersen"
> "Michael Bothager"

> Hehe, det var de samme tanker jeg sad og gjorde mig, for jeg synes også det
> [...]

Jamen så er vi 3 måske flere syns det ku' være sjovt.
Om der er penge i det, njae hmm som ung tjente jeg
da lidt lomme penge på den måde. Man ku måske
lave en aftale med nogle af de lokale forretninger, men
det afhænger jo helt af eens handels talent. Ellers er de
gode som visitkort, som invitations kort hvis man på et
eller andet tidspunkt fik sig en udstilling, evt. i en kunst-
forening, de er helt vilde med den slags

Der er jo tryk på begge sider, så lidt diskret reklame
for sig selv, eens hjemmeside, eller whatever, så det
stadig kan bruges som alm. postkort, masser af muligheder
og til den pris skal man være mere end uheldig hvis pengene
ikke kommer hjem igen på een eller anden måde.
På deres hjemmeside skriver de man kan bruge dem som
skore kort, og det må jeg sige ja til, høhø det kan de
også bruges til.. http://www.lasertryk.dk/

Måske nogen har flere ideer -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 10-07-05 18:24

> [...]
> På deres hjemmeside skriver de man kan bruge dem som
> skore kort, og det må jeg sige ja til, høhø det kan de

Den er lidt tricky, 1000 postkort af samme motiv er mange må man sige, men
hvis man så skal have trykt 1000 mere, så bliver det pludselig billigt for
alvor, så hvis man gør det, så er det vel nærmest en der skal stå for det,
og lade de andre følge efter som efterbestilling på 1000 stk, så ender
prisen under den 1 kr. pr. stk.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-07-05 22:19

"Thomas Pedersen"

> [...]
> alvor, så hvis man gør det, så er det vel nærmest en der skal stå for det,
> og lade de andre følge efter som efterbestilling på 1000 stk, så ender

Ups - jeg fik vidst ikke forklaret - hvis du får lavet tusind med et
motiv så får jeg mine tusind til den lave efterfølgende tusind stk
pris, hehe - skide smart hva Men nu er jeg jo københavner så
jeg syns godt vi kan slå det hele sammen og betale lige meget, ja
jeg har ikke regnet på det men under en kr. kan man vel komme
frem til hvis man er mange nok. (husk moms og porto)
Om tusind er mange, det er jo ikke sådan at de har en udløbs
dato.. Men vi kan jo bytte indbyrdes, jeg vil da være vild med
nogle af dine rødben, eller hva du nu beslutter dig til.. -max-

Fra : Anders F

Dato : 14-07-05 19:51

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message

> [...]
> jeg har ikke regnet på det men under en kr. kan man vel komme
> frem til hvis man er mange nok. (husk moms og porto)

Hey, når Thomas nu har betalt "første sæt" er det kun 150 netto mere for
4000 ekstra ("fgl 5000 stk; 595). ;-D

Mvh.
Anders (der også synes det ser spændende ud - men at selv 1000 er maange

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-05 21:57

"Anders F"
> [...]
>
> Mvh.
> Anders (der også synes det ser spændende ud - men at selv 1000 er maange

Hvor mange ville være rimeligt og til hvilken pris..? -max-

Fra : Anders F

Dato : 17-07-05 19:29

> Hvor mange ville være rimeligt og til hvilken pris..? -max-

Tjoe, til eget forbrug vil de fleste nok kunne "nøjes" med et par hundrede.
Og hvis man skal ud og sælge, vil det nok være fornuftigt at vejre
interessen først. Men derefter vil jeg mene, at 5000 nok er størrelsen - for
jeg vil tippe postkort bliver solgt for en 3-5 kr med noget over 100%
fortjeneste? Dvs. forretningerne skal have dem for max 1-2kr. Tilgengæld
skulle der også være god mulighed for at få afsat nogle af de rigtige
pletskud - Max har vi jo set er leveringsdygtig! =)

Mvh.
Anders

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-07-05 17:28

-max- wrote:
<snip>

> [...]
> På deres hjemmeside skriver de man kan bruge dem som
> skore kort, og det må jeg sige ja til, høhø det kan de

hej max

jeg har ikke lige brug for 1000 ens billeder, sorry, bailing out

Fra : fam. Ager

Dato : 09-07-05 10:44

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562414

hold op hvor er det godt!...lige som din tekst på sig:0)....

fedt!..

mvh torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 09-07-05 10:39

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på

Nej hvor er det flot og sødt.
Forstod de dansk da du sagde at små-rapperne skulle stille sig foran(d) mor
og alle skulle kigge dreje hovedet lidt til højre og kigge på fotografen ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : [HCS] 4000

Dato : 09-07-05 10:44

Flot billede!
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-07-05 11:06

In article <ZCMze.58980$Fe7.193900@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:
> [...]
> et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på

God komposition, lys etc. Generelt godt billede. Men synes den
mangler en anelse dybdeskarphed - Men det er også mit eneste
kritikpunkt.

Fra : Anders F

Dato : 09-07-05 21:31

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> God komposition, lys etc. Generelt godt billede. Men synes den
> mangler en anelse dybdeskarphed - Men det er også mit eneste
> kritikpunkt.

Jeg er enig: Kanon billede. Men det er en skam at de små er så uldne

Mvh.
Anders

Fra : Max

Dato : 09-07-05 13:32

Hej ..)-max-

> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på
> billedet..)-max-

Imponerende billede og historie, blishøns er normal ikke sådan at
jage med, jeg har engang iagtaget et blishøne par jage et svane
par af reden og overtage den, senere blev svaneparret fordrevet
helt fra søen. Så hun må være en hellveds kælling, men køn er hun.

Mvh Max

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-07-05 00:58

"Max"
> [...]
> par af reden og overtage den, senere blev svaneparret fordrevet
> helt fra søen. Så hun må være en hellveds kælling, men køn er hun.

Ja ja smag og behag - du foretrækker dem måske lidt
buttede og med en lille fjer på

Jeg tror måske trangen til at forsvare sit område handler
mere om at forsvare ungerne, blishønens unger er nu
blevet pænt store og klarer sig selv rimeligt godt, mens
andemors unger stadig er ret ubehjælpsomme..

Sjovt, i foråret var der adskillige hanner om hver hun,
nu hvor ungerne er klækket ser man næsten ingen
hanner - gad vidst om de har en "mande" klub de
hænger ud i - Babara and er ihvertfald helt alene om
at passe ungerne. Anderledes med Blishønsne der
knokler begge forældre med fodringen..

Hmm har godt nok ikke meget med fotografering
at gøre.. )-max-

Fra : Jacob

Dato : 09-07-05 17:03

> [...]
> et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på

Hvorfor deltager du ikke i fotostafetten med det ?
det er da livsglæde. en mor med sine børn.

Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-05 17:43

> [...]
> et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på

Så er der da godt nok ikke et øje der er tørt... Flot

Mvh. Claus Petersen

Fra : John T.

Dato : 10-07-05 00:01

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Har kun én kommentar: Skide flot !!!!
John

Fra : Jakob

Dato : 09-07-05 17:47

In article <ZCMze.58980$Fe7.193900@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...

> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på
> billedet..)-max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1562414

Endnu et fedt billede, godt ramt må jeg sige.

Når der nu lige har været lidt udstyrstråd om tele bliver jeg lige nødt
til at stille dig et generelt spørgsmål max.

Er det ikke besværligt at anvende teler istedet for zoom specielt når du
fotograferer så mange dyr. Jeg tænker at det må være noget begrænsende
når du skal komponere et billede hvis det er motiver der flytter sig en
del ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 09-07-05 18:38

> [...]
> fotograferer så mange dyr. Jeg tænker at det må være noget begrænsende
> når du skal komponere et billede hvis det er motiver der flytter sig en

En tele kan sagtens være en zoom! - Så hedder den en tele-zoom ;)
Du mener nok fast tele...

Anyway, når jeg bruger min 70-300 bruger jeg den på 300mm 90% af tiden, så
jeg tror sagtens at jeg personligt kunne leve med det!

Brian

Fra : Jakob

Dato : 09-07-05 19:13

In article <d7c4$42d00b51$3e3d8579$634@news.arrownet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...

> En tele kan sagtens være en zoom! - Så hedder den en tele-zoom ;)
> Du mener nok fast tele...

Og så kan en zoom åbenbart også være en tele ;0), hvis der så
overhovedet er noget der hedder blot en zoom, og hvis ja hvad er det så
for en tele del der mangler :0)

Men du har ret det var fast tele (eller hedder det så fast brændvidde)
jeg sigtede på.

> Anyway, når jeg bruger min 70-300 bruger jeg den på 300mm 90% af tiden, så
> jeg tror sagtens at jeg personligt kunne leve med det!

Ok, tak for informationerne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-07-05 19:16

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotograferer så mange dyr. Jeg tænker at det må være noget begrænsende
> når du skal komponere et billede hvis det er motiver der flytter sig en

Nu ved jeg godt at du stillede spørgsmålet til Max, men jeg tillader mig nu
at svare alligevel. Jeg synes ikke det er noget problem, du skal lige vænne
dig til at bruge fast brændvidde, men efter man gør det, så fungerer det
perfekt, faktisk synes jeg det kan være træls at sidde med en telezoom, da
jeg tit glemmer at zoome. En anden ting er, at en fast brændvidde er den
tand skarpere, og det er noget man sætter pris på på det endelige resultat.

MVH
Thomas

Fra : Jakob

Dato : 09-07-05 22:02

In article <42d01477$0$34760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...

> Nu ved jeg godt at du stillede spørgsmålet til Max, men jeg tillader mig nu
> at svare alligevel.

Helt fint.

> jeg tit glemmer at zoome. En anden ting er, at en fast brændvidde er den
> tand skarpere, og det er noget man sætter pris på på det endelige resultat.

Ok tak skal du have.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-07-05 00:58

"Jakob"
max

> [...]
> fotograferer så mange dyr. Jeg tænker at det må være noget begrænsende
> når du skal komponere et billede hvis det er motiver der flytter sig en

Jeg har ikke arbejdet med de lange telezooms, så det ved
Thomas bedre, men der er et par situationer jeg kan huske
hvor feks. en sigma 300-800/5,6 havde været go at ha'.
Feks. hvis man har været heldig at komme godt tæt på
George (min lokale fiske hejre) og han så bestemmer sig
for at tage sig en lille flyve tur - så sidder du der med
kun kroppen i søgeren - lige der ville det være fedt at
kunne zoome ud til 300mm og få det hele med.
Men det er et meget stort og meget tungt objektiv,
så det er ikke sikkert man orkede at slæbe det med
hver gang. Det mest geniale objektiv jeg har haft var
500/4,5'ern fra sigma, godt 3kg hurtig handy og kniv
skarp. Et objektiv man kan vade rundt med over
skulderen og skyde håndholdt (med lidt øvelse)
hele dagen, hvis du er interesseret i den slags og
falder over et brugt så køb det. -max-

Fra : Jakob

Dato : 11-07-05 10:53

In article <42d1b600$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> så det er ikke sikkert man orkede at slæbe det med
> hver gang. Det mest geniale objektiv jeg har haft var
> 500/4,5'ern fra sigma

OK tak skal du have for de råd.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Fif

Dato : 09-07-05 19:35

> [...]
> et par angreb at få boligen tilbage, men måtte opgive.
> Hun er en tough mamma, kan man næste også se på

Hæhæ... Lige til at blive i godt humør af!
Generalkrigskommandeersergeantinden og hendes 2 soldater ;0)

(hmm.. et job for uropatruljen?)

Helt igennem et dejligt billede med en god historie. (lykkelig som ulykkelig
;0)

-Fif