Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fik et DiMAGE Z3 i bytte for defekt Z2....~
Fra : Peter

Dato : 09-07-05 08:27

Hej.

Lige en lille fin historie fra det virkelige liv.

Jeg havde et Z2, som har været til rep med CCD fejl 2 gange, og så gik det i
stykker for tredje gang, igen med defekt CCD.

Jeg ringede til butikken, og forelagde dem problemet, og spurgte om jeg ikke
evt. mod merbetaling kunne få et Z3 i stedet, med henvisning til at det
lignede en anden konstruktion end Z2, og at det måske så også var mere
stabilt.
Jeg fik så at vide at jeg bare skulle sende det ind til butikken, og så
ville de selvfølgelig se på det, og på hvad de kunne gøre for mig mht. mit
ønske.

Der gik ca. en uge og nu har jeg så for et par dage siden fået et nyt Z3 i
stedet for mit Z2, kvit og frit, med ombytningsseddel hvor der bare står
står Z2 ombyttet med Z3 pga. defekt CCD.

Det er da en service der er til at få øje på.....

-----

Og så lige et par kommentarer om Z2 vs Z3:

Z3 er for mig, langt bedre til at lave gode billeder, sikkert pga.
billedstabilisatoren. ?!?

Sjovt nok kan Z2 optage video i 800x600, hvor Z3 kun går op i 640x480
(Fine), det undre mig, men det gør ikke så meget, vi optager ikke så meget
video med kameraret.

Min PC hvor Z2´en var forbundet til, kan af en eller anden grund ikke lave
forbindelse til Z3´en, der optsår problemer siger Windows, men min anden PC
som Z2´en ikke har været forbundet til, har ingen problemer med Z3´en......
hmmmm.

Nå, nok om det....

Mvh.
Peter

Fra : [HCS] 4000

Dato : 09-07-05 08:42

Ja! Det var en fin behandling - og hvem leverer så det?
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Martin

Dato : 09-07-05 12:17

Hej Peter

Mine forældre har ovenstående og forbindelsen røg konstant til computeren.
Efter lige prøven frem og tilbage (og "googling") fandt jeg løsningen:
Firewall'en (Norton) brød sig ikke om kameraet. Når bare firewall'en blev
slået fra er der ingen problemer. Jeg synes også det er et fint kamera, der
tager nogle gode billeder.

God fornøjelse!

Mvh Martin

Fra : Max

Dato : 09-07-05 08:40

Hej Peter

> Det er da en service der er til at få øje på.....

Ja, de fortjener da at få deres navn nævnt.

Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 09-07-05 08:49

Hej.

Nu ville jeg bare ikke have det til at fremstå som reklame, derfor undlod
jeg navnet på butikken.

Mvh.
Peter

Fra : Max

Dato : 09-07-05 09:15

Hej Peter

> Nu ville jeg bare ikke have det til at fremstå som reklame, derfor undlod
> jeg navnet på butikken.

Det er kun reklame hvis din tilknytning til butikken er mere
end at du handler der.

Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 09-07-05 11:13

Hejsa.

> Det er kun reklame hvis din tilknytning til butikken er mere
> end at du handler der.

Ja, jeg arbejder der ikke, jeg har kun haft købt denne ene ting i butikken,
men det er jo svært for jer at se og være sikre på.....

Men ok, www.photoshop.dk er hvor jeg har handlet, og hvor jeg har fået denne
fine behandling......

Og det var udelukkende pga.prisen (edbpriser.dk) hvor de var billigst på det
tidspunkt hvor vi købte Z2´en, at servicen så viste sig at være i top, havde
jeg nok ikke nødvendigvis lige regnet med, men det er den altså, det er
samtidig utroligt flinke mennesker at tale med.....

Mvh.
Peter

Fra : Max

Dato : 09-07-05 12:32

Hej Peter

> Ja, jeg arbejder der ikke, jeg har kun haft købt denne ene ting i
butikken,
> men det er jo svært for jer at se og være sikre på.....

Hvis ikke andet taler for det, ja så syntes jeg da vi skal stole
på hinandens ærlighed, ellers ville denne gruppe jo intet være værd.

> Men ok, www.photoshop.dk er hvor jeg har handlet, og hvor jeg har fået
denne
> fine behandling......

OK, en forretning man skal mærke sig.

> samtidig utroligt flinke mennesker at tale med.....

Ja, underlig nok hænger pris, kvalitet og service ikke altid sammen. Det er
ofte de forretninger med de store priser man høre folk klage over. Jeg
handlede
en årrække printerpapir hos en fyr der var så ærlig at han sagde, jeg har
danmarks
billigste papir og den dårligste service, men han fortalte det, så var det
også
til at leve med.

Mvh Max

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 09-07-05 21:57

Hej Peter

On Sat, 9 Jul 2005 09:26:52 +0200, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

> [...]
>står Z2 ombyttet med Z3 pga. defekt CCD.
>
>Det er da en service der er til at få øje på.....

Du er bare at grattulere med et godt nyt kamera. Held og lykke med
det. Jeg trives fint med mit ex af Z3.

Herligt for en gammel fhv. fotohandler at höre det stadigväk findes
fotohandlere som kan stave til service.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige