Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S2 og "Memory card error"
Fra : Steffen Henrik Johan~

Dato : 08-07-05 16:44

Jeg har netop købt et Canon S2, som desværre har en defekt. Det har
problemer med at læse store hukommelseskort, i mit tilfælde et Kingston
Elite Pro 1Gb. Problemet er kendt på følgende amerikanske nyhedsgruppe:
http://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=57558&forum_id=15&jump_to=335218
Er der nogen der ved om det er et generelt problem eller kun optræder på
enkelte kameraer, og gælder det kun de store kort eftersom Canons
medleverede 16Mb kort fungerer fint.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 21:24

On Fri, 8 Jul 2005 17:43:46 +0200, "Steffen Henrik Johansen"
<steffen@johansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>Er der nogen der ved om det er et generelt problem eller kun optræder på
>enkelte kameraer, og gælder det kun de store kort eftersom Canons

Jeg har 2 stk 1GB kort og den ene giver også memory card error i min
S2. Den anden virker fint.

Jeg er dog så heldig at den som ikke virker i kameraet, virker fint i
min PDA.

Begge kort er købt hos Compratec i Tyskland og er ikke samme mærke.

Mvh. Brian

Fra : Steffen Henrik Johan~

Dato : 09-07-05 19:12

Hej Brian.
Jeg er lidt interesseret i at vide hvilket mærke det kort der virker har, så
man kunne bruge sådan et indtil Canon forhåbentlig udsender en
softwareopdatering.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 09-07-05 21:58

"Steffen Henrik Johansen" <steffen@johansen.mail.dk> wrote in message
> Hej Brian.
> Jeg er lidt interesseret i at vide hvilket mærke det kort der virker har,
> så man kunne bruge sådan et indtil Canon forhåbentlig udsender en
> softwareopdatering.

SanDisk Ultra II virker

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 09:27

On Sat, 9 Jul 2005 20:11:50 +0200, "Steffen Henrik Johansen"
> [...]

>Jeg er lidt interesseret i at vide hvilket mærke det kort der virker har, så
>man kunne bruge sådan et indtil Canon forhåbentlig udsender en

Det kort som virker hedder "MyFlash" og så står der "A-Data" på den.
Så det er vel et no-name mærke, men det er hurtigt og virker.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 11:20

"Steffen Henrik Johansen" <steffen@johansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved om det er et generelt problem eller kun optræder på
> enkelte kameraer, og gælder det kun de store kort eftersom Canons

Kan det ikke have noget med formatteringen af kortet at gøre? hvad hvis du
formatterer på computeren til fat ( ikke fat32)?

Mvh. Claus Petersen