Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedindhold igen, igen ...
Fra : ab©

Dato : 08-07-05 15:00

Efter et "halvårligt" kik på en (lille) del af de fotos, der ligger på
www.fotokritik.dk (hvor har de dog fået det navn fra ?), falder det mig
kraftigt for brystet, at denne side er et utroligt og rystende eksempel på,
hvad der ofres på fotoudstyr uden at det afspejler sig på resultaterne.
Størstedelen af disse fotos er rent tidsspilde og vidner om en bevidstløshed
overfor fotografisk kreativitet og originalitet - kunne sagtens havde været
"skabt" med langt mindre økonomisk indsats, men det er jo godt for
kameraindustrien.

ab

-- Hvornår skal vi i denne gruppe til at lægge hovedvægten på
billedindholdet (i stedet for snak om teknik, økonomi m.m. som burde være
skilt fra for længst ?

Fra : Brizz

Dato : 08-07-05 16:53

> -- Hvornår skal vi i denne gruppe til at lægge hovedvægten på
> billedindholdet (i stedet for snak om teknik, økonomi m.m. som burde være
> skilt fra for længst ?

Er det ikke uddebateret for længe og mange gange siden?

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-05 16:42

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke uddebateret for længe og mange gange siden?

Joh, men ab keder sig åbenbart i sommervarmen, og fik trang til lidt
trolling...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : ab©

Dato : 08-07-05 18:20

"Jens B(ruun)" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Joh, men ab keder sig åbenbart i sommervarmen, og fik trang til lidt
> trolling...

Det skuffer mig, at du ikke forholder dig bare lidt mere konstruktivt - det
plejer ikke at være den måde du ytrer dig på

ab

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-07-05 09:14

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Det skuffer mig, at du ikke forholder dig bare lidt mere konstruktivt
> - det plejer ikke at være den måde du ytrer dig på

Jeg synes bare, at lige nøjagtig dén slags indlæg kun kan skabe dårlige
vibrationer i nærværende gruppe. Vi har haft diskussionen til hudløshed.
Derudover mener jeg ikke, dette er stedet til at svine fotokritik.dk og
sitets brugere til (og ja, jeg har selv billeder liggende der). Det havde
klædt dig bedre, om du havde rettet din kritik direkte mod de mennesker på
fotokritik.dk, du åbenbart ikke har særligt høje tanker om.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-07-05 08:24

Jens Bruun wrote:

> [...]
> klædt dig bedre, om du havde rettet din kritik direkte mod de mennesker på
> fotokritik.dk, du åbenbart ikke har særligt høje tanker om.

Tja Jens... du har jo selv gjort dig til talsmand for, at vi i denne
gruppe skal kunne kan snakke om alt med relation til fotografering,
og en debat af indholdet på fotokritik.dk må vel så siges at være
on-topic.

Brugerne og webmoster på fotokritik.dk tolerer ikke reel og
uforbeholden kritik, så det er ganske relevant, at ab fremfører
kritikken i denne gruppe, hvor Martin webmoster ikke bare kan fjerne
indlæggene...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ab©

Dato : 08-07-05 18:08

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke uddebateret for længe og mange gange siden?

Iflg. http://usenet.dk/ord/lokal.html#signatur: "En signatur kan indeholde
hvad som helst." - var det ikke lidt mere "opbyggeligt" at forholde dig til
det jeg skriver (eller holde pennen i lommen) - men det kræver jo, at man
har en mening ?

ab

Fra : Holst

Dato : 08-07-05 19:40

ab© wrote:

> [...]
> det jeg skriver (eller holde pennen i lommen) - men det kræver jo, at man

Hvad så med at lave en ordentlig signaturseparator, dvs. to streger, ét
mellemrum og ét linjeskift. Så din "signatur" er som sådan ikke en
rigtig signatur ...

Fra : ab©

Dato : 08-07-05 20:44

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så med at lave en ordentlig signaturseparator, dvs. to streger, ét
> mellemrum og ét linjeskift. Så din "signatur" er som sådan ikke en rigtig
> signatur ...

Nu er vi nok ude i noget O(ff)T, men kik lige her igen, igen:
http://usenet.dk/netikette/udvidet.html : "En signatur må maksimalt være på
4 linier á 72 tegn og skal indledes af "-- ", altså
[minus][minus][mellemrum]". - Se evt. også samme sted: "Netpoliti -
Nedsættende betegnelse for en person, der kommer med henstillinger eller på
anden vis forsøger at ændre andre personers adfærd. Læs afsnittet om
vejledninger for flere detaljer."

ab

-- Der synes, at det er ærgerligt at _billedindhold_ nærmest er et "fyord" i
denne NG.

Fra : Holst

Dato : 08-07-05 21:19

ab© wrote:

> [...]
> http://usenet.dk/netikette/udvidet.html : "En signatur må maksimalt være på
> 4 linier á 72 tegn og skal indledes af "-- ", altså

Hvis det er det, der står, er det da dybt beklageligt, at det er
forkert. En signaturseparator er ganske korrekt
[minus][minus][mellemrum], men den skal være anført på sin egen linje.

Styregruppen, eller hvem der nu end måtte være ansvarlige for usenet.dk,
bør se at få rettet om på dette.

XFUT:dk.admin.netikette

Fra : Fif

Dato : 08-07-05 21:38

> [...]
> http://usenet.dk/netikette/udvidet.html : "En signatur må maksimalt være
> på 4 linier á 72 tegn og skal indledes af "-- ", altså

Hmm... for mig at se står der http://usenet.dk/netikette/signatur.html

-Fif

Fra : Per

Dato : 09-07-05 18:04

> [...]
> Nedsættende betegnelse for en person, der kommer med henstillinger eller
> på anden vis forsøger at ændre andre personers adfærd. Læs afsnittet om

Det er vist ret tydeligt at du ikke har særlig mange ram på din pc - du har
formentlig ikke råd til mere end 256 mb ligesom meget unge mennesker.

Jeg har 1 Gb og 4 mb DSL meget hurtig pc og forbindelse. Ikke ret mange kan
være med her pga. prisen.

Mvh. Per!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-07-05 08:26

Per wrote:

> Det er vist ret tydeligt at du ikke har særlig mange ram på din pc - du har
> formentlig ikke råd til mere end 256 mb ligesom meget unge mennesker.

Hmm... og du har ikke særligt mange "RAM" oppe under kasketten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-05 10:05

Per wrote:
> Jeg har 1 Gb og 4 mb DSL meget hurtig pc og forbindelse. Ikke ret mange kan
> være med her pga. prisen.

Du er en gud!

// Hans, indlæg postet fra en 50MHz.
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Jakob

Dato : 10-07-05 12:35

In article <42d002a3$0$61288$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
mesked@hotmail.com says...

> Jeg har 1 Gb og 4 mb DSL meget hurtig pc og forbindelse. Ikke ret mange kan
> være med her pga. prisen.

Ahmen det er flot per, tillykke med en absolut gennemsnitlig standard
pc.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-07-05 16:46

Per wrote:

> Jeg har 1 Gb og 4 mb DSL meget hurtig pc og forbindelse. Ikke ret
> mange kan være med her pga. prisen.

Ahemmm - kun et meget stort antal skolebørn!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Max

Dato : 08-07-05 19:44

Hej

> [...]
til
> det jeg skriver (eller holde pennen i lommen) - men det kræver jo, at man

Men det du havde sat ind var jo ingen signatur.

Mvh Max

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-07-05 20:15

"Max"
> Hej

> til
>
> Men det du havde sat ind var jo ingen signatur.
>
> Mvh Max

Pikke irreterende man ikke kan se hvad og hvem du svarer.-max-

Fra : Max

Dato : 08-07-05 20:19

Hej .-max-

> Pikke irreterende man ikke kan se hvad og hvem du svarer.-max-

Kik på tråden og det burde være indelysende.

Mvh Max

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-07-05 20:35

"Max"
> Hej .-max-

> Kik på tråden og det burde være indelysende.
>
> Mvh Max

duh - af en eller anden grund blir ikke alle indlæg bragt af min
newsprovider, ind imellem forsvinder de bare. Måske derfor
er der såen nogen gyldne guide lines.. At man includerer det
man svarer på og headeren.. Men det er jo mit problemos,
syns bare jeg ville sige det, så kan du jo gøre som du har lyst.
-max-

Fra : Max

Dato : 08-07-05 20:49

Hej .-max-

> [...]
> man svarer på og headeren.. Men det er jo mit problemos,
> syns bare jeg ville sige det, så kan du jo gøre som du har lyst.

Ok, jeg er bare af den gamle skole der på grund af gammel tankegang
om båndbredde er vandt til at skære alt unødigt væk og så klare
tingene ved at holde tråd. Men hvis din leverandør ikke levere alle
indlæg kan jeg godt se at du har et problem, men det burde jo
kunne løses ved at skifte leverandør.

Mvh Max

Fra : .J.S...

Dato : 08-07-05 21:09

> [...]
> tingene ved at holde tråd. Men hvis din leverandør ikke levere alle
> indlæg kan jeg godt se at du har et problem, men det burde jo

Det er jo ikke den eneste grund, de fleste kører vel med en visning som
skjuler beskeder som man allerede har læst, og så er det ret så besværligt
med din type indlæg hvor man er nødt til at ændre på visning for at finde
den forrige besked i dyngen af beskeder, for at se hvad det var du svarede
på.

Men vi er enige om at man ikke bare skal kopiere alt det foregående med,
netop det afsnit man svarer på er ideelt.

mvh/JS

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-07-05 08:59

> duh - af en eller anden grund blir ikke alle indlæg bragt af min
> newsprovider, ind imellem forsvinder de bare.

Jeg kan heller ikke stole 100% på min Outlook Express, som jeg mener, er
hovedproblemet. Jeg gør følgende for at være helt sikker på at have fået fat
i alle indlæg i en given gruppe:

1. Markér gruppen i venstre vindue
2. Funktioner, Hent de næste xx brevhoveder (min er sat til at hente 1000
brevhoveder pr. gang)
3. Hold øje med tallet i parantes bag navnet på nyhedsgruppen (antal
meddelelser i gruppen)
4. Gentag fra punkt 2 indtil tallet i punkt 3 ikke ændrer sig længere
5. Gentag en ekstra gang fra punkt 2

Med ovenstående procedure har jeg normalt altid samtlige indlæg i min
Outlook Express. Nogen gange kan jeg dog se, der mangler indlæg mit i en
tråd, der så pludselig dukker op noget tid efter. Jeg går ud fra, dét
problem har noget med min udbyder at gøre. Jeg benytter normalt CyberCity og
Sunsite, når jeg som nu er ude og rejse.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 09-07-05 09:35

"Jens Bruun"
> [...]
> problem har noget med min udbyder at gøre. Jeg benytter normalt CyberCity og
> Sunsite, når jeg som nu er ude og rejse.

Tak for det Jens - jeg har sat min til at hente ALT, det burde jo
så betyde at jeg får hvad der er, men ikke altid.. Tiscali og Sunsite
så ind imellem kan jeg lige tjekke om et indlæg skulle være på den
anden, og somme tider er den der.. Nå life goes on og folk er jo
flinke til at poste igen hvis jeg gør opmærksom på det.)-max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-07-05 14:11

Jens Bruun wrote:
> [...]
> problem har noget med min udbyder at gøre. Jeg benytter normalt CyberCity og
> Sunsite, når jeg som nu er ude og rejse.

Ét ord - Mozilla
Ok, to ord. Mozilla & Sunsite

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 08-07-05 15:58

ab© wrote:

> [...]
> overfor fotografisk kreativitet og originalitet - kunne sagtens havde været
> "skabt" med langt mindre økonomisk indsats, men det er jo godt for

Udtalt af den store, tekniske dygtige og kreative kunstneriske fotograf
ab, som har gjordt sig på den internationale billedscene med sin
utrolige kreativitet som gennemsyre alt hvad han/hun beskæftiger sig
med. ab er istand til at se billeder ingen andre kan se, men rakker
gerne ned på dem som ikke ser det samme i et fotografi som ab selv.

ab bidrager aldrig selv med billeder af hans virksomme liv ud i
fotokunsten, men han kunne jo også gå inden han kunne kravle.

Tommy

Fra : ab©

Dato : 08-07-05 18:18

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> ...bidrager aldrig selv med billeder af hans virksomme liv ...

Hvis liv ? - Jeg ser ikke at nogen er nævnt - eller mener du "sit liv" som
det hedder på dansk ?

- Det var dog en utrolig spændende holdning til billedindhold du her giver
udtryk for (nååh - har du ingen mening), eller er du måske lige så hjernelam
som autorerne til de mange ligegyldige fotos ?

Få dog gang i en velbegrundet debat i stedet for alle de grundløse roser,
som ingen kan bruge til noget.

ab

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-07-05 20:47

> [...]
været
> "skabt" med langt mindre økonomisk indsats, men det er jo godt for

Alle har jo ikke samme indfaldsvinkel/holdning til foto som du, prøv dog at
respektere det.

Gruppen bliver stort set brugt til det den er oprettet til.

Om du kan lide det eller ej er det alene dit problem, ingen tvinger dig.

Mener du gruppens indhold bør ændres er der vel for dig samme muligheder som
for vi andre. Alle er velkommen til at foreslå ændringer i en gruppes
fundats, dog vil det jo være en glimrende ide at tage højde for at gruppens
brugere repræsenterer mange forskellige meninger/holdninger. I den
sammenhæng er der jo for så vidt tale om brugerdemokrati.

Din opfattelse overordnet af gruppens brugeres "knipserier", fortæller
derimod en del om dit syn og respekt for andre mennesker, og er ikke speciel
opbyggelig for nogen fornuftig debat angående foto, som det jo nok er gået
op for dig er gruppens grundlæggende formål debat om alle fotorelaterede
emner, både teknik udstyr samt billedkritik.

Derfor er der vist ikke så meget at brokke sig over, og sidst men ikke
mindst, ingen tvinger dig eller andre til at følge gruppen.

Til sidst om ikke andet - glæd dig da over at du ikke skal betale deres dyre
udstyr.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Brizz

Dato : 08-07-05 22:49

ab© wrote:
> [...]
> overfor fotografisk kreativitet og originalitet - kunne sagtens havde været
> "skabt" med langt mindre økonomisk indsats, men det er jo godt for

Som du ønsker får du her kritik på dit egentlig indlæg og ikke den
"signatur" du har dig i dagens anledning.
Kan fortælle at for lidt over 1 år siden fandt jeg igen ud af at jeg
ville til at fotograferer lidt mere end bare ferie fotos. Så jeg
anskaffede mig et sony cam som jeg hurtigt fandt ud af ikke rækte til
hvad jeg ville. Jeg købte et canon 20D og en brugt canon 28-135 IS USM.
For 2mdr siden købte jeg en 70-200L f2.8 IS USM som er en dyr sag. Men
da jeg har muligheden for at få momsen tilbage kommer den ned i en pris
der er værd at tage med. Hvis jeg ikke havde den mulighed var det nok
blevet en f4.0.
Jeg har den holdning at hvis man skal købe noget kan man lige så godt
tænke fremad isteddet for at købe et "ok" objektiv nu, som er
utilstrækkeligt hvis man kan sige sådan, også ud og købe et nyt og
bedre. Derfor kan man sagtens have "godt" udstyr og ikke magte at
udnytte det fuldt ud, endnu.

Om det er gode fotos der ligger på fotokritik eller ej er jo en
smagssag. Mange af dem der ligger derinde er gode ud fra mit synspunkt.
Mange er ikke og mange burde slet ikke ligge der..

Så når du skriver som du gør er det jo kun ud fra dit eget synspunkt.
Overvej om andre har andre synspunkter.

Mvh Brian
---

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-07-05 23:09

ab© wrote:

> [...]
> overfor fotografisk kreativitet og originalitet - kunne sagtens havde været
> "skabt" med langt mindre økonomisk indsats, men det er jo godt for

Tja... jeg synes da det er alletiders, at flertallet af de
talentløse knipsere har samlet sig på fotokritik.dk, vi er fri for
dem her i gruppen, og de løber ikke risikoen for en reel og
umodereret kritik.

Vi har jo rigeligt med knipsere i denne gruppe, ret beset, så er her
vel højst en 15-20 stykker, som kan lave interessante og seværdige
billeder, resten laver bare knipserier og endeløse tråde, hvor de
kagler om fotoudstyr, så vi kan nok undværre folkepensionisterne og
de hjemmegående husmødre fra fotokritik.dk...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim

Dato : 08-07-05 23:32

> [...]
> resten laver bare knipserier og endeløse tråde, hvor de kagler om
> fotoudstyr, så vi kan nok undværre folkepensionisterne og de hjemmegående

Hmm...Måske du og ab skulle oprette en NG under
dk.erhverv.foto.experter, så slipper i for alle os talentløse,
uvidende tåber.
Men i er vel selv startet på et lavere plan engang ??

Mvh, Kim

Fra : HpeA

Dato : 09-07-05 11:01

> [...]
>
> -- Hvornår skal vi i denne gruppe til at lægge hovedvægten på
> billedindholdet (i stedet for snak om teknik, økonomi m.m. som burde

Heldigvis er det ens medfødte ret at opføre sig som et røvhul, når det
passer en. Det er osse ens medfødte ret at ytre sin mening.
Men hvis dine øjne kommer til at svide når du kigger billederne igennem,
og
hvis du er dygtigere end brugerne af Fotokritik.dk.
Så har jeg _meget_ svært ved at forstå denne post!. Istedet kunne du jo
have hjulpet dem du finder totalt håbløse og totalt idioter til at tage
ordenlige fotos.
Så de netop kunne levere nogle bedre fotos, du så kunne få mindre sviden
dine små øjnbasser af.

Istedet for at brokke dig, tag og hjælp hvis du er så fandens dygtig.

Det var så _min_ mening .

Resten er stoppet af netetiketen ! ! ! !.

Mvh.
Go´week-end & Go Ferie, til dem der har *Suk !*
Hp

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-07-05 08:34

HpeA wrote:

> Istedet for at brokke dig, tag og hjælp hvis du er så fandens dygtig.
>

> Det var så _min_ mening .

Og _min_ mening er, at fotokritik.dk er et kæmpe stort cirkus
hælpeløs, ositets brugere ønsker slet ikke hjælp, de er glade for
deres knipserier, sitet er netop et "lukket" system, hvor brugerne
bekræftiger hinanden, og de ønsker ikke at lave om på dette...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HpeA

Dato : 10-07-05 11:09

"Niels Riis Ebbesen" skrev>
> [...]
knipserier,
> sitet er netop et "lukket" system, hvor brugerne bekræftiger hinanden,

Tildels vil jeg give dig ret, og dels har jeg mistanke til at der osse
findes nogle med jantelovs-agtig tankegang.
Men jeg er nu mere ked af at der osse findes dem der ikke siger en skid,
pga. de selv er af den mening at de mangler viden og indblik i fotografies
verden.....
Men det er så det!, og så nøjes jeg med at tage fotos for min egen skyld.
Og
dykker næsen i div. bøger og tage kameraet med når jeg finder lidt fritid
til det.

Go Søndag....

Hp

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-07-05 23:49

HpeA wrote:

> Tildels vil jeg give dig ret

og er det nu du gerne vil se min penis `?

Fra : HpeA

Dato : 11-07-05 22:10

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> og er det nu du gerne vil se min penis `?
>
> Med venlig hilsen - NiEls Riis Ebbesen

Hvad er lige det du fejler ?. Synes du ikke selv det er på tide at tage
nogle flere piller, eller søge terapi´ ????

Lad mig på intet tidspunkt se noget som helst af din
anatomi...................................

Hp

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 11-07-05 22:22

HpeA wrote:

> [...]
> tage nogle flere piller, eller søge terapi´ ????
>

> Lad mig på intet tidspunkt se noget som helst af din
> anatomi...................................

Det er den "falsk" Niels - et eller andet fjols, der morer sig med at
kopiere Niels' signatur og poste latterligheder i forskellige grupper.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-07-05 22:41

Claus P. Hastrup wrote:

> Det er den "falsk" Niels - et eller andet fjols, der morer sig med at
> kopiere Niels' signatur og poste latterligheder i forskellige grupper.

Ja folk skal bare tjekke headeren, jeg har fast IP-adresse, så hvis
der ikke står flg. i indlæggets header, så kommer det ikke fra mig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen