Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica Minolta Dimage Z5 erfaringer søges
Fra : News

Dato : 07-07-05 19:05

Hej Alle

Overvejer at købe ovenstående cam .. er der nogle der har erfaringer med
dette gode som dårlige ?

JHB

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 07-07-05 20:41

Hej!

On Thu, 7 Jul 2005 20:04:41 +0200, "News" <jhb2610@hotmail.com> wrote:

>Hej Alle
>
>Overvejer at købe ovenstående cam .. er der nogle der har erfaringer med
>dette gode som dårlige ?

Om du kan bruge mine erfaringer med forgängeren Dimage Z3 kan jeg
bistå.

Jeg har haft kameraet siden Jul og er serdeles tilfreds med det.
Optiken er skarp og billedstabiliseringen fungerer perfekt.

Det eneste jeg ikke er tilfreds med er at der ikke findes nogen
hjälpebelysning til AF når man fotograferer under dårlige lysforhold.

Der har AF problem, eller fungerer det kanon.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 07-07-05 22:01

"News" <jhb2610@hotmail.com> wrote in message
> Hej Alle
>
> Overvejer at købe ovenstående cam .. er der nogle der har erfaringer med
> dette gode som dårlige ?

Hvad er de primære grunde til, at du overvejer dette kamera?

Hvis du primært går efter god billedekvalitet, RAW mode (TIFF) og er mindre
intesseret i camcorder funktion, bør du gå efter Panasonic FZ5. Ønsker du
samme gode camcorderfunktionalitet som Dimage Z5, brug af standard AA
batterier m.v. bør du satse på Canon S2 IS.
---
Mvh
Anders

Fra : News

Dato : 08-07-05 14:09

Hej Anders

Ja du har jo fuldkommen ret i at jeg ikke havde specificert særligt godt
hvad jeg egentlig var på jagt efter .. men det jeg umiddelbart godt kunne
tænke mig er et cam der er godt til at tage de familie billeder der sker
lige nu og her og som jeg læser det så er konicaen hurtig både ved opstart
og når billedet tages samt at det skulle have en ok zoom ... samtidig er det
et mærke jeg kan få lidt rabat på og selv om det ikke er det vigtigste er
det derfor jeg i første omgang kiggede i den retning og z5 lød så som det
rigtige for mig ...det jeg så søgte var meldinger om ..om dem der ejer et er
blevet skuffet eller positiv overrasket over deres køb ... for er i og for
sig sikker på at de fleste cams i den prisklasse dækker mine behov

JHB

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 08-07-05 16:44

> [...]
> og for sig sikker på at de fleste cams i den prisklasse dækker mine behov

Jeg vil anbefale, at du læser anmeldelsen af Konica Minolta Z5 på
http://www.dpreview.com/ og sammenligner med Panasonic FZ5 og Canon S2 IS.
Der er ganske detaljeret information om alle kameraer, og vil helt sikkert
gøre det lettere for dig at træffe dit valg.
---
Mvh
Anders