Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ny ud i D-SLR (Ny infoside fra Canon)
Fra : Nyhedskigger

Dato : 05-07-05 10:52

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

Ikke så ringe hvis man gerne vil ha' det fra bunden.

Skal et sådant initiativ opfattes som et forsøg på at "skubbe/lokke" folk
over til dslr kameraer?

Det ville jeg være lidt ærgerlig over hvis det ville gå udover modeller som
Canon Pro1, Nikon 8800 og andre (og ikke mindst deres efterfølger) Det er
(efter min opfattelse) ikke KUN lykken med dslr da slr-like modeller har
visse fordele. (Igen - syntes jeg)

Hilsen
Kjeld

Fra : KNL DtP

Dato : 05-07-05 11:54

"Nyhedskigger" <kks@volapyg.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke så ringe hvis man gerne vil ha' det fra bunden.

Det er en fin guide med fine illustrationer. De har dog lavet en lille brøler
her:

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/p_2_006.html

Teksten og illustrationen med blænden er modsat. Teksten med stor blændeåbning
(f/2.8) vises sammen med et nedblændet objektiv - og visa versa...

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/p_2_007.html

Også sjovt at se, at objektivet de bruger til DoF-tabellen laver vignettering
(mørke hjørner) ved f/2.0. Når man kører musen hen over de forskellige blænder,
kan man se hvordan lysstyrken på billedet varierer - som om eksponeringen ikke
har været korrekt på alle billeder.

Hmmm - synes måske at Canon burde være lidt mere obs på kvaliteten af deres
"undervisningsmateriale". Det trykte fra deres (Nikon og Sigma, for den sags
skyld) er ofte af ret høj kvalitet.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Nyhedskigger

Dato : 05-07-05 12:16

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blænder,
> kan man se hvordan lysstyrken på billedet varierer - som om eksponeringen

Ja ærligtalt. Man opfatter jo ikke at det handler om dybdeskarphed ved
første øjekast.

Hilsen
Kjeld

Fra : Michael L

Dato : 06-07-05 01:59

Nyhedskigger wrote:

> [...]
> efterfølger) Det er (efter min opfattelse) ikke KUN lykken med dslr
> da slr-like modeller har visse fordele. (Igen - syntes jeg)

Ser glimrende ud - Nikon har også en lignende side:

http://www.nikonslrlearningcenter.com/home.html

Ser ud til at være et par ganske fornuftige sider at henvise begyndere
til som gerne vil vide lidt mere om de basale teknikker osv.

- Michael

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 13:30

> http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
>
> Ikke så ringe hvis man gerne vil ha' det fra bunden.

Øhh har de fjernet eller flyttet den ?
Eller er det bare mig der ikke kan se den ?

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Michael L

Dato : 06-07-05 13:51

PH wrote:

> Øhh har de fjernet eller flyttet den ?
> Eller er det bare mig der ikke kan se den ?
>
> --
> Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
> http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Canon brygte nogle forkerte billeder så de har midlertidigt fjernet den.

- Michael