Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt knips.
Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 08:56

Hey,

Hvis nogle har lyst til at kigge på lidt knipserier:

En serie fra Zoo:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-19/

Fotos fra K-Town Festival (Punkfestival, Ungdomshuset, Jagtvej 69):
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-23/
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-24/

Zoo-serien er lidt blandet, men der er da et par skud jeg selv synes
er udemærkede.

Punk-serien er med vilje lavet grim, og farverne er til tider
ret belastende at kigge på

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-07-05 09:10

Hans Joergensen wrote:
> Fotos fra K-Town Festival (Punkfestival, Ungdomshuset, Jagtvej 69):
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-23/
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-24/

Hold da op!

> Punk-serien er med vilje lavet grim, og farverne er til tider
> ret belastende at kigge på

NEJ! Det er rigtig rigtig RIGITG gode billeder imho! Hvad skyder du med
til koncerter? ISO 800 og en 50mm 1.4 eller ? Bruger du blitz?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 09:39

Thomas Schreiber wrote:
> Hold da op!

Ja ok

> NEJ! Det er rigtig rigtig RIGITG gode billeder imho! Hvad skyder du med
> til koncerter? ISO 800 og en 50mm 1.4 eller ? Bruger du blitz?

EOS-20D, iso 800, 1600 eller 3200, dog mest 1600.

De foretrukne objektiver er EF 28 f/1.8, Sigma 15 f/2.8 Fisheye, EF
85 f/1.8 og EF 50 f/1.4, i nogenlunde prioriteret rækkefølge, men
det kommer naturligvis an på situationen.

Af og til bruges lidt fill-flash, det kan forholdsvist tydeligt ses
på de fotos hvor det er brugt.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-07-05 09:56

Hans Joergensen wrote:
> [...]
> 85 f/1.8 og EF 50 f/1.4, i nogenlunde prioriteret rækkefølge, men
> det kommer naturligvis an på situationen.

Jeg formoder du har mulighed for at gå helt op i fjæser på dem der
spiller, hvis du kan få så gode close ups med 15mm og 28mm? Jeg har selv
prøvet med en 24mm f2,8, og det var godt nok ikke nemt.

> Af og til bruges lidt fill-flash, det kan forholdsvist tydeligt ses
> på de fotos hvor det er brugt.

Ok. Tak for info.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 10:09

Thomas Schreiber wrote:
> Jeg formoder du har mulighed for at gå helt op i fjæser på dem der
> spiller, hvis du kan få så gode close ups med 15mm og 28mm? Jeg har selv
> prøvet med en 24mm f2,8, og det var godt nok ikke nemt.

Med fisheye bliver man ihvertfald nød til at passe på ikke at få et
instrument i hovedet

På dette synes jeg godt man kan fornemme hvor tæt kameraet er på guitaren.
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-24/_MG_7771.jpg

> Ok. Tak for info.

Så lidt :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Jakob

Dato : 05-07-05 10:52

In article <slrndckf7q.2mi.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hey,
>
> Hvis nogle har lyst til at kigge på lidt knipserier:

Rigtig mange flotte, men jeg savner noget exif info, ville gøre det lidt
mere lærerigt for en begynder som mig :0)

Hvad er de skudt med billederne i zoo ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 11:09

Jakob wrote:
> Rigtig mange flotte, men jeg savner noget exif info, ville gøre det lidt
> mere lærerigt for en begynder som mig :0)

Det er desværre blevet defekt på den server mit galleri kører på, og
jeg har ikke kunnet regne ud hvorfor.

> Hvad er de skudt med billederne i zoo ?

20D + EF 200 f/2.8L (mk1), og de sidste med pingviner Sigma 15 f/2.8 Fisheye.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Jakob

Dato : 05-07-05 11:09

In article <slrndckn1k.1lr.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Det er desværre blevet defekt på den server mit galleri kører på, og
> jeg har ikke kunnet regne ud hvorfor.

Ahh ok.

> 20D + EF 200 f/2.8L (mk1), og de sidste med pingviner Sigma 15 f/2.8 Fisheye.

Ok tak skal du have.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : KNL DtP

Dato : 05-07-05 11:32

> Punk-serien er med vilje lavet grim, og farverne er til tider
> ret belastende at kigge på

Lækker serie som matcher musikstilen glimrende!

Er ret vild med denne:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-24/_MG_7454.jpg?width=12
80

Glimrende detaljer, tæt beskæring, feeede farver. Er det blot leg med
hvidbalancen (der i samspil med de farvede spotlys giver farverne) eller har du
gået mere grundigt til værks i Photoshop?

Lækker detalje, som fremhæves med lille DoF. Fedt lys:
http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-24/_MG_7686.jpg

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 12:03

KNL DtP wrote:
> Lækker serie som matcher musikstilen glimrende!

Tak :)

> [...]
> hvidbalancen (der i samspil med de farvede spotlys giver farverne) eller har du
> gået mere grundigt til værks i Photoshop?

Farverne er 'naturlige', dog er der sat ekstra power på dem, og godt
med kontrast for at fremhæve.

> Lækker detalje, som fremhæves med lille DoF. Fedt lys:
> http://gallery.nathue.dk/arkivdato/2005/2005-06/2005-06-24/_MG_7686.jpg

Tak :) man bliver jo nød til at krydre lidt med andet end musikere.

Desværre er det ikke tilladt at fotografere gæsterne i Ungdomshuset,
selv om mange af dem er gode motiver.

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-07-05 12:02

"Hans Joergensen"
> Hey,
>
> Fotos fra K-Town Festival (Punkfestival, Ungdomshuset, Jagtvej 69):
> [...]

Øredøvende fede billeder - som at være der selv - WOW. -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-07-05 16:23

Hans Joergensen wrote:
> Hey,
>
> Hvis nogle har lyst til at kigge på lidt knipserier:

<snip>
> Fotos fra K-Town Festival (Punkfestival, Ungdomshuset, Jagtvej 69):
> [...]

Sådan!!! jeg samstemmer i koret der syntes dine punkmusikbilleder
sparker i den grad r*v, man får næsten ondt overalt bare af at se dem,
rigtigt godt gået.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 19:13

Michael Bothager wrote:
> [...]
> Sådan!!! jeg samstemmer i koret der syntes dine punkmusikbilleder
> sparker i den grad r*v, man får næsten ondt overalt bare af at se dem,

Man bliver jo ganske glad tak for kommentaren :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...