Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Galleri opdateret
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-07-05 15:55

http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2 (nyeste seriøse skud)

http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=6 (nyeste useriøse skud)

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se
8200 Aarhus N

Fra : Michael Bothager

Dato : 04-07-05 16:19

Thomas Schreiber wrote:
> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2 (nyeste seriøse skud)

Sikken da en mundfuld billeder, godt med lidt produktivitet.

Jeg syntes at dine arkitektur billeder mangler en smule menneskelig
dimension. De er som sådan fine og velkomponeret (dog nogen gange med
lidt bar forgrund), men jeg syntes du nogen gange skal vente indtil der
kommer nogle mnenesker forbi, f.eks. på trappen og ved cyklerne på de 3
første billeder. Nr. 8 (carpark) ville det være godt med en bil i
bevægelse, og uden den meget korrekte wb-justering. Jeg gætter på det er
neonlys derinde, som har en lidt sygelig grønt skær, men det er netop
med til at understrege det lidt rå miljø.

Nogle af dine lidt ældre billeder af skibsdetaljer osv. er også
hyggelige, måske skal du også prøve at finde det lidt mindre ligefremme,
f.eks. prøve at komme om på bagsiden af tingene så man kan se dem fra et
lidt andet perspektiv, som supplement til de "pæne" billeder . F.eks.
nr. 20 (bolt01), her er der noget spindelvæv, måske ved at gå i makro på
det, så kunne man få et lidt andet syn på bolten (bolten må altså ikke
blive helt uskarp), og se en bolt der er lidt forsømt, som har set bedre
dage osv. Altså prøve på at få lidt baggrundshistorie med på tingene.

En anden mulighed for dine detalje-billeder er at lade motivet udgøre en
lille del af selve billedet, for at placere det i et miljø, f.eks. nr.
24 (motor), den ligger på jroden, men jeg savner lidt af hvad der mere
er på jorden, meget gerne en masse ragelse som du sørger for at uskarpt,
men som indkranser din motor i et miljø, så man for en fornemmelse af
sted og måske tid.

Dine 2 fiskere i nr. 26, gå tæt på, snak med dem, tag gerne billedet
bagfra, men så vi kan hvad der er foran dem, altså så vi er med i deres
miljø. Men det er en god detalje med båden i baggrunden det kan jeg godt
lide.

Helt generelt, så virker det som om din hvidbalance er lidt for
forskellig. Prøv at sætte kameraet på en fast balance, og anvend det i
billederne. En del af billederne er lidt for blå til min smag, jeg
ææælsker en meget varm wb (7500K), men din smag er måske anderledes. Jeg
fornemmer den dog ikke i billederne, der ikke er helt ensartede.

Men der er helt klart gode billeder imellem, og jeg glæder mig til at se
flere.

> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=6 (nyeste useriøse skud)

http://gallery.schreiber.se/displayimage.php?album=6&pos=0: han chimper
han chimper.... sagde han også ooohhh----ooohhhh eller lignende?

hele useriøse skud mangler lidt kærlig ps arbejde, kontrasten er lidt
flad i det, men det er måske meningen?

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 19:07

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2 (nyeste seriøse skud)
>
> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=6 (nyeste useriøse skud)

Jep, hvilken kontrast mellem især den blå og hvid farve og indholdet siger
ALT...for ikke at tale om billedkompositionen.
"There was an error while processing a database query"

--
Tom

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 04-07-05 19:17

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> skud)

"There was an error while processing a database query"

/Claus

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-07-05 19:30

Claus P. Hastrup wrote:
> "There was an error while processing a database query"

AAAAHH!!!! Det der coppermine driver mig til vanvid!!! Kigger lige på
det. Tak for det.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-07-05 18:57

Thomas Schreiber skrev:

>http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2 (nyeste seriøse skud)

>http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=6 (nyeste useriøse skud)

"No input file specified."

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-07-05 17:03

Thomas Schreiber wrote:
> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2 (nyeste seriøse
> skud)
>
> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=6 (nyeste useriøse
> skud)

Hvem var det nu lige, der var ude med riven pga. af et uvirksomt link jeg
havde begået for et par uger siden?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 12/7/2005) knipserier fra Napoli kan findes på

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-07-05 17:50

Jan Bøgh wrote:

> Hvem var det nu lige, der var ude med riven pga. af et uvirksomt link jeg
> havde begået for et par uger siden?

http://schreiber.se/gallery.htm

Der er jo nogle af os der opdaterer sider - mere eller mindre ufrivillgt

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se