Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mærke sine billeder.
Fra : Brizz

Dato : 04-07-05 03:18

Er der nogen måder man kan mærke sine billeder på så der står hvem der
har taget billedet. Her tænker jeg ikke på at det skal stå på selve
billedet men fx. når man kigger under exif på billederne i windows står
der forfatter. Kan man mærke sine billeder på en måde?

Mhv Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-07-05 06:26

In article <42c88e80$0$18648$14726298@news.sunsite.dk>, Brizz wrote:
> [...]
> billedet men fx. når man kigger under exif på billederne i windows står
> der forfatter. Kan man mærke sine billeder på en måde?

Ja, læg ejer ind i dit kamera. Det gør man i den medfølgende Canon software.

Fra : Brizz

Dato : 04-07-05 14:49

> Ja, læg ejer ind i dit kamera. Det gør man i den medfølgende Canon software.

Så er det jo rart at Cd'en med det ligger hjemme i DK hvor man først er
til september igen *grrr*

Nå men så ved jeg det da.

Og det kan vel sagtens lade sig gøre i en 20D?

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-07-05 15:58

In article <42c93081$0$18650$14726298@news.sunsite.dk>, Brizz wrote:

> Så er det jo rart at Cd'en med det ligger hjemme i DK hvor man først er
> til september igen *grrr*

Så henter du vel softwaren hos Canon. Det er i deres standard RAW konverter.

> Nå men så ved jeg det da.
>
> Og det kan vel sagtens lade sig gøre i en 20D?

Ja

Fra : Villum Sejersen

Dato : 04-07-05 06:31

Brizz skrev:

> [...]
> billedet men fx. når man kigger under exif på billederne i windows står
> der forfatter. Kan man mærke sine billeder på en måde?

Det tror jeg man kan med alle digitale kameraer, måske undtaget de
allerbilligste. I den software, der følger med kameraet, findes der
foruden billedoverførsel mv. også mulighed for at indstille forskellige
detaljer ved kameraet, herunder fotografens navn til exif-informationen.
Prøv det, næste gang du har usb-kablet sat i. Ellers er der i flere
billedbehandlingsprogrammer mulighed for efterfølgende at indskrive
exif-information.

--
med venlig hilsen Villum Sejersen

http://home20.inet.tele.dk/vsevisit

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-07-05 17:04

"Villum Sejersen" <vse_slet_dette_@_slet_dette_privat.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42c8c994$0$95988$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> detaljer ved kameraet, herunder fotografens navn til exif-informationen.
> Prøv det, næste gang du har usb-kablet sat i.
[KLIP]

> --
> med venlig hilsen Villum Sejersen
>
> http://home20.inet.tele.dk/vsevisit

Hej.

Ved du hvilken program man skal bruge til Nikon?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"