Öland - overnatning m.m.
Fra : Søren Midtiby

Dato : 03-06-01 01:20

Hej.

Er der nogen, der har gode erfaringer med overnatning m.v. på Öland?

Vi er et par på ca. 40 år med datter på 10 år med bil. Vi har begrænset
økonomi og er fugle- og natur-interesserede.

På forhånd tak.

Søren Midtiby.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 05-06-01 01:10

Jeg har bekendte der lige er kommet hjem fra Øland , hvor de kiggede fugle ,
og begejstret fortalte om OTTENBY VANDREHJEM
så prøv det !!
hilsen
Ingrid

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 05-06-01 08:25

Sun, 3 Jun 2001 02:19:57 +0200, skrev "Søren Midtiby"
<smidtiby@post3.tele.dk> :

>Er der nogen, der har gode erfaringer med overnatning m.v. på Öland?

Hvsi ikke I har tænkt på at campere selv, så er der rigtig mange af
campingpladserne derovre, der har hytter til leje for en forholdsvis
billig penge. Ofte er hytterne uden toilet og bad - man bruger de
fælles faciliteter sammen med de øvrige campister - derfor er prisen
også ret lav.
Det er vores erfaring, at campingpladserne sydpå er lidt billigere end
dem nordpå, hvor de store badesteder ligger.

Kig evt. på
http://www.camping.se/

>Vi er et par på ca. 40 år med datter på 10 år med bil. Vi har begrænset
>økonomi og er fugle- og natur-interesserede.

Jeg foretrækker selv den sydlige del af Öland.
Stora Alvaret må i absolut besøge - f.eks. en travetur omkring
Möckelmossen (husk gummistøvler - undergrunden kan være lidt
fugtig). Når man bevæger sig lidt væk fra bilvejene er der en
'øredøvende stilhed'
Ottenby naturreservat med Fågelstationen (interessant udstilling om
fuglelivet i området) er også et 'must' for fugleinteresserede.

I den nordlige ende af Öland kan jeg anbefale en vandretur i
Troldeskoven. Følg ruten med udgangspunkt ved Naturum (hvor der er
udstilling om den lokale natur) og læs gerne alle de spøjse historier,
der står på skilte rundt omkring i skoven.
Byerums Raukar på den vestlige side af øen er meget fascinerende at
klatre rundt på. Man føler sig hensat til et langt mere eksotisk sted
end det kolde nord. Et stykke ude i vandet kan i se "Den blå
Jungfrun", som er en ø udlagt som naturreservat. Jeg har ikke
(endnu!!) været derude selv, men der skulle efter sigende være smukt.

God tur !!!

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Ellen Aa.

Dato : 06-06-01 23:18

Der findes fire gode vandrarhem (STF) + nogle mere uautoriserede +
campingpladser med hytter.
Se sverigeresan.se eller søg under Sverige!
Vh fra Ellen

Fra : Søren Midtiby

Dato : 07-06-01 22:32

Tak for de mange henvendelser. Vi skal nok få en god ferie!

Søren.