Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal jeg vælge: Canon Powershot S2 /~
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 03-07-05 16:04

Hej Alle,

jeg ved at der er mange der spørger på hvilket kamera de skal købe, men
syens ikke jeg kan finde en tråd der passer på mine behov, så nu prøver jeg
selv.

Jeg har besluttet mig for at ville have et nyt kamera, som jeg skal bruge
til lidt af hvert. Jeg har ikke den store "fotograf" erfaring endnu, men
skal gerne kunne bruge kameraet til at tage nogle gode natur billeder med.
Endivdere skal den også være allround, dvs. familie og ferie billeder mv.

De eneste krav jeg har er:

Min 10x Optisk zoom (skal kunne være let at holde stille under 10xzoom)
Holder strøm i forholdsvis lang tid(ekstra batteri må ikke koste en formue)
"Film-sekvens-ting" skal IKKE bruges.
Min. 4 Mega Pixels.
Omkring 4000kr

Med hensyn til lukketider og alt muligt andet så aner jeg intet om dette og
håber i kan råd give mig.

Jeg har set på følgende apparater, men kan ikke finde ud af hvad der er
bedst.: (måske er det et helt andet)

Canon Powershot S2
Panasonic Lumix DMC-FZ20EG http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103153
Panasonic Lumix DMC-FZ5EG
Kodak EasyShare DX 7590
Sony Cyber-shot DSC- H1

Jeg håber i har tid til at hjælpe mig for jeg synes det er en jungle

Mvh

Lasse

Fra : News

Dato : 03-07-05 16:08

"Lasse Nielsen" <shika333@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle,
>
> Canon Powershot S2 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139057
> Panasonic Lumix DMC-FZ20EG

Panasonic Lumix DMC-FZ20EG, er MEGET palstic/legetøjs-agtigt,
men tager fine billeder.

/Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-05 17:19

In article <d90b3$42c7fe7c$3e3d87dd$25306@news.arrownet.dk>, Lasse Nielsen wrote:
> Hej Alle,
> De eneste krav jeg har er:
>
> Min 10x Optisk zoom (skal kunne være let at holde stille under 10xzoom)

hahahah, ja den er god med dig. Men billedstabilisering hjælper da
lidt på det. Og alt kan holdes stille hvor det du tager billeder af
er badet i højlys.

Fra : Morten

Dato : 03-07-05 17:30

Hej Lasse

> jeg ved at der er mange der spørger på hvilket kamera de skal købe,
> men syens ikke jeg kan finde en tråd der passer på mine behov, så nu
> prøver jeg selv.

Der er skrevet rigtigt meget om det du leder efter

> Jeg har set på følgende apparater, men kan ikke finde ud af hvad der
> er bedst.: (måske er det et helt andet)
>
> Canon Powershot S2
> Panasonic Lumix DMC-FZ20EG http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?
> ID=103153 Panasonic Lumix DMC-FZ5EG http://www.edbpriser.dk/
> Listprices.asp?ID=126336 Kodak EasyShare DX 7590 http://www.edbpriser.
> dk/Listprices.asp?ID=111390 Sony Cyber-shot DSC- H1 http://www.
> edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=140770

Du er ikke helt galt på den. Valget står nok mellem S2, FZ5 og H1.
Følgende link er en søgning i gruppen efter S2 og FZ5.
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&q=fz5+s2&btnG=S%C3%B8g&
meta=group%3Ddk.fritid.foto

Morten

Fra : Michael

Dato : 03-07-05 18:18

Jeg har et FZ20. Det er jeg meget tilfreds med. Det er hurtigt, lysstærkt og
tager skarpe billeder. Jeg kan tage (og kigge på skærmen) ca. 100-200
billeder på en batteriopladning. Et ekstra batteri kan købes relativt
billigt hos batterier.dk.

Da jeg valgte FZ20, var det bl.a. pga. at der kan monteres ekstern blitz. Se
evt. på denne side hvad det kan betyde for billedkvaliteten:
http://www.zimfamilycockers.com/Panasonic_Lumix_DMC-FZ20.html. Jeg har endnu
ikke købt en ekstern blitz. Men jeg vil gerne høre om andres erfaringer og
forslag til en sådan.

De andre kameraer kan jeg ikke udtale mig om.

Michael

PS. Jeg ser det ikke som et problem, at FZ20 (som mange andre) er bygget af
plastik - som nævnt i et tidligere svar. Det fungerer både solidt og
stabilt.

Fra : Michael

Dato : 03-07-05 18:19