Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Advarsel ! 350D: 4.410 kr.
Fra : News

Dato : 03-07-05 15:59

ADVARSEL !!

Annonce i DBA:

"Canon EOS 350D incl. 18-55mm objektiv - Af sarlige Features kan bla.
navnes:
* 8,0 Mill. Pixels
* 3 billeCanon EOS 350D incl. 18-55mm objektiv - Af sarlige Features kan
bla. navnes:

PRIS: 4.410 Kr."

Deres email kan du få her, ganske gratis:
marketcompit@yahoo.com

Spørger du efter hvordan du skal betale, skriver de at du bare skal
afsende din ordre,
så skal du nok få det af vide, prøvede det med et tidligere indlæg fra
dem i DBA.

Er der mon nogle der har købt og fåete leveret til den pris?

Ved ikke om et indlæg af denne art er OT eller hvad men synes lige
at jeg ville advare naive købere, da de også har prøve salg i NG og
andre setder.

/Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-07-05 16:17

News wrote:
> [...]
>
> Ved ikke om et indlæg af denne art er OT eller hvad men synes lige
> at jeg ville advare naive købere, da de også har prøve salg i NG og

Hvad er det lige helt præcis du advarer os imod? Er det ikke ganske
normalt at man afsender sin ordre inden man modtager sin vare? Du ved
tilsyneladende ikke om de sælger til den pris, så hvorfor i al verden
hænger du folk i nyhedsgrupper på den måde?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : News

Dato : 03-07-05 16:34

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Hvad er det lige helt præcis du advarer os imod?

Snydere !

>Er det ikke ganske normalt at man afsender sin ordre inden man modtager
>sin vare? Du ved tilsyneladende ikke om de sælger til den pris, så
>hvorfor i al verden hænger du folk i nyhedsgrupper på den måde?

Det er helt normalt man afsender en ordre.
Men man afsender vel ikke end ordre UDEN
at vide hvordan mans skal BETALE for varen, eller noget som
helst andet om handlelen,- andet end prisen!

Ingen info overhovedet, ved forespørgsel, andet end :
"Afsend din ordre og vi fortæller dig hvordan du betaler" !

Den ville jeg sgu ikke hoppe på, og gjorde det heller ikke.

/Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-07-05 16:38

News wrote:
> Snydere !

Og beviset er hvor? Det er vel rene spekulationer fra din side?!?!

> Ingen info overhovedet, ved forespørgsel, andet end :
> "Afsend din ordre og vi fortæller dig hvordan du betaler" !
>
> Den ville jeg sgu ikke hoppe på, og gjorde det heller ikke.

Du snaker om DBA. DBA er ingen butik. Du bestemmer heldigvis hvem du vil
handle med, men synes du ikke selv at det er ret groft at kalde folk
du ikke kender eller ved noget som helst om for svindlere?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : News

Dato : 03-07-05 16:49

> Du snaker om DBA. DBA er ingen butik. Du bestemmer heldigvis hvem du
> vil handle med, men synes du ikke selv at det er ret groft at kalde
> folk du ikke kender eller ved noget som helst om for svindlere?

Netop pga. at man ikke kan få noget af vide om handelen eller
hvordan den skal foregå mistænkeligør "firmaet" marketcompit, i den
grad,
også at det er et netop genopstået firma med et andet navn,
det har iøvrigt været debateret før i en af disse grupper.

Desværre kan jeg ikke finde indlæggets start.

/Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-07-05 16:57

News wrote:
> også at det er et netop genopstået firma med et andet navn,
> det har iøvrigt været debateret før i en af disse grupper.

Det er jo en helt anden sag så

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : News

Dato : 03-07-05 17:04

> Det er jo en helt anden sag så

Jeg burde måske have reffet til tidligere indlæg, men kunne ikke finde
det,
heller ikke min egen korrespondance med det selv samme "firma".

Men har dog skrevet til dem igen og spurgt: "How do i pay?"

Venter spændt på svar, selvom jeg dog kender det på forhånd,
for hvem ville dog ikke have et 350D inkl. standard kit til 4.410,-

/Peter

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 17:06

In article <42c80c65$0$61124$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
xxxxxx@xxx.bad says...

> Venter spændt på svar, selvom jeg dog kender det på forhånd,
> for hvem ville dog ikke have et 350D inkl. standard kit til 4.410,-

Ja det er jo perfekt for dem der lige har vundet en rejse til
Caribien/USA. Der er jo mange af dem kan man forstå på medierne og det
ville jo være perfekt at kunne få nogle billeder med hjem fra
"turen" ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : News

Dato : 03-07-05 17:40

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Caribien/USA. Der er jo mange af dem kan man forstå på medierne og det
> ville jo være perfekt at kunne få nogle billeder med hjem fra

En bekendt skulle købe en meget billig bil, fra Italien:
Venligst overfør et forskud på 20.000 Kr. via Western Union,
det fik han sin bankmand til(!), alle papirer var tilsyneladende i
orden.

INGEN BIL - 20.000 Kr. fattigere !

/Peter

Fra : News

Dato : 03-07-05 19:10

"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev i en meddelelse

> Venter spændt på svar, selvom jeg dog kender det på forhånd,
> for hvem ville dog ikke have et 350D inkl. standard kit til 4.410,-

Et svar kom der da:

Fra m m:
"Hello,
Where are you located?
Regards"

Hvilket firma bruger m m som afsender?
Og underskriver sig med: Regards ?

/Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 19:14

> Et svar kom der da:
>
> Fra m m:
> "Hello,
> Where are you located?
> Regards"
>

> Hvilket firma bruger m m som afsender?

Ingen anelse

> Og underskriver sig med: Regards ?

Regards betyder noget i retning af "Venlig hilsen"...

Brian

Fra : News

Dato : 03-07-05 17:10

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Det er jo en helt anden sag så

Mener det var en 20D de havde til salg i DBA og/eller NG til vist nok
6.500 Kr.
Samme type annonce mm.

/Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-07-05 17:17

News wrote:
> Mener det var en 20D de havde til salg i DBA og/eller NG til vist nok
> 6.500 Kr.
> Samme type annonce mm.

Der var nogle der havde et "dødsbo" til salg med meget lave priser.
Måske er det dem du tænker på? Der skulle man svjh overføre pengene før
man fik varerne tilsendt. Nogle sagde de kunne afhentes personligt. Jeg
fandt aldrig ud af om det var svindel eller ej.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : News

Dato : 03-07-05 17:36

> [...]
> før man fik varerne tilsendt. Nogle sagde de kunne afhentes
> personligt. Jeg fandt aldrig ud af om det var svindel eller ej.

Ja det var noget i den stil, det blev solgt til langt under halv pris,
men jeg mener at det var nogle andre end dem her.

Tror nok at der varalm. enighed om at det var svindel, ingen havde vist
mod til at prøve.

/Peter

Fra : News

Dato : 03-07-05 16:39

"News" <xxxxxx@xxx.bad> skrev i en meddelelse
> "Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

.... uden at vide det, kunne jeg forestille mig at betalingen
ønskes via Western Union, - som det måske er bekendt ikke er meget
sikkerhed i, andet en at modtageren har pengende i samme sekund
postdamen trykker go.

/Peter

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-07-05 16:41

News wrote:
> ... uden at vide det, kunne jeg forestille mig

Jeg er godt nok glad for du ikke er højesteretsdommer i DK!

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 06-07-05 16:16

News wrote:
> [...]
>
> Ved ikke om et indlæg af denne art er OT eller hvad men synes lige
> at jeg ville advare naive købere, da de også har prøve salg i NG og

Det er mildt sagt et tvivlsomt foretagende. Firmanavnet er skiftet et par
gange, og en Google-søgning giver mig god grund til at finde andre steder at
deponere opsparingen.

Jeg prøvede at skrive til dem for at høre efter et 350d, de annoncerede med
i den Blå Avis. De har tilsyneladende et par standardsvar, de fyrer af i det
øjeblik, man siger, at man ikke gider betale via Western Union.

Hvis der er nogen, der vil have det, kan jeg godt poste hele
korrespondencen. Imens kan I tage et kig på
http://83.227.180.211/index_en.html, hvor en svensker, der er blevet fuppet
af dem, samler anklagemateriale sammen.

/Claus