Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til valg af Digital kamera
Fra : Kim

Dato : 03-07-05 12:16

Jeg skal købe kamera , som gave til en sølvbryllup , og det skal være til en
pris af ca. 1500,-
Den skal være enkel at betjene, og der skal være Dansk menu på den, der
behøver ikke være mange manuelle instillinger på den, men den skal helst
tage rimelig gode billeder på automatik indstilling.
ER der nogle Kameraer i kan anbefale, eller vil vælge til prisen ??

Mvh. Kim

Fra : ab©

Dato : 03-07-05 12:44

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ER der nogle Kameraer i kan anbefale, eller vil vælge til prisen ??

Hold dig til Nikon, Canon eller Olympus og langt væk fra Medion, HP m.v. -
har lige siddet og brændt fotos på en cd til en bekendt, der trods alle
advarsler har investeret i et Medion - fordi LCD-monitoren "var den
største" - der var tale om en kvalitet, der skriger: "rent tidsspilde", man
skulle tro, at objektivet var fra bunden på en flaske.

ab

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-07-05 12:54

ab© skrev:
> [...]
> største" - der var tale om en kvalitet, der skriger: "rent tidsspilde", man
> skulle tro, at objektivet var fra bunden på en flaske.

Jeg må indrømme at jeg bliver noget harm når man sådan udråber 3 mærker
til de eneste seriøse.
Laver måske ikke Fuji, Konica-Minolta, Sony osv lige så gode produkter ??
Og specifikt: Hvad er der galt med HP ?? Ikke at jeg er HP
fan/associate, men det er tilsyneladende blevet en automatreaktion at
udråbe HP til noget bras på trods af gode anmeldelser af nyere modeller.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Holst

Dato : 03-07-05 13:00

Ole Larsen wrote:

> [...]
> fan/associate, men det er tilsyneladende blevet en automatreaktion at
> udråbe HP til noget bras på trods af gode anmeldelser af nyere modeller.

Jeg vil også indskyde, at jeg kender en, der har et Medion-kamera, der
tager ganske fortrinlige billeder.

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-07-05 13:05

Hvis kravet er dansk menu er der kun Canon modeller at se på.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Kim

Dato : 03-07-05 13:41

> Hvis kravet er dansk menu er der kun Canon modeller at se på.
> --
> hilsen Hans

Hvis der ikke er andre med Dansk menu, vil jeg nok prøve at kigge efter en
Canon Kamera

Mvh. Kim

Fra : Gert Medom

Dato : 03-07-05 13:16

> [...]
> tage rimelig gode billeder på automatik indstilling.
> ER der nogle Kameraer i kan anbefale, eller vil vælge til prisen ??

HP er måske ikke kendt for at lave high end kameraer for de hard-core
entusiaster, men for begyndere og lejlighedsfotografer rækker de. Du kan
sagtens finde et kamera med optisk zoom til ca. 1000,- (for eks. i deres
M-serie) så du også kan købe et godt hukommelses kort med. Fuji og Olympus
laver også udmærkede kameraer, men deres hukommelseskort er dyrere og det
samme gælder Sony.

/ Gert

Fra : Lars P

Dato : 03-07-05 13:58

Autofokus samt god optik fremfor mange pixels.

-lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-07-05 15:30

Kim wrote:
> [...]
> skal helst tage rimelig gode billeder på automatik indstilling.
> ER der nogle Kameraer i kan anbefale, eller vil vælge til prisen ??

Som andre er inde på, så bør du holde dig til de mere endte mærker - og gå
uden om Medion, Dantax og hvad de ellers hedder - disse er uden tvivl OK på
mange punkter, men de har ikke den fornødne erfaring til at lave rigtigt
gode kameraer, som de andre med mange års kamera-erfaring har.

Men om de så hedder Canon, Olympus, Fuji, Sony, Nikon, Panasonic eller noget
helt fjerde er egentlig ligegyldigt.

Andre nævner HP - tjah - deres tidligere modeller var noget bras, men deres
nyeste modeller er faktisk ikke helt dårlige

Lad være med at stirre dig blind på reklamer om mange megamixel for få
penge - der er ting, der er vigtigere end ange megamixel f.x. ordentlig
autofokus, ordentlig optik, ordentlig betjening og meget andet.

Start med at kigge tilbage her i gruppen - spørgsmål i stoæ med dit bliver
besvaret flere gange hver uge i forskellige varianter, så mange er måske
lidt trætte af at svare på samme spørgsmål den ene gang efter den anden.

Kig derefter på www.edbpriser.dk under digigitalkameraer - tast din max-pris
ind - og se på de mere kendte mærker - og se så hvad du kan få for de penge.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : HKJ

Dato : 03-07-05 16:25

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> mange punkter, men de har ikke den fornødne erfaring til at lave rigtigt
> gode kameraer, som de andre med mange års kamera-erfaring har.

Nej og derfor får de lavet deres kamera og andet udstyr på fabrikker som
ved hvordan sådan noget laves, nemlig de samme fabrikker som laver til
de store kamera producenter.

Fra : Kim

Dato : 03-07-05 20:16

> Men om de så hedder Canon, Olympus, Fuji, Sony, Nikon, Panasonic eller
> noget helt fjerde er egentlig ligegyldigt.

Hvad kan man sorterere fra når det skal være let at betjene , helst bare
tænde for kamera og tag billedet??Er en Canon A510 en OK kamera ??

Mvh. Kim

Mvh. Kim

Fra : Knud I

Dato : 03-07-05 21:02

> Hvad kan man sorterere fra når det skal være let at betjene , helst bare
> tænde for kamera og tag billedet??Er en Canon A510 en OK kamera ??
>
> Mvh. Kim

A510 vil være et rigtig godt valg, nem at bruge gode foto, hvis du køber på
nettet er der 14 dages fuld returret. Den tror jeg bare ikke der bliver brug
for.
Jeg kender kameraet da min datter har en A520, som er samme kamera med lidt
højere opløsning.
Mvh knud

Fra : emj

Dato : 03-07-05 17:25

Kim skrev:

>Jeg skal købe kamera , som gave til en sølvbryllup , og det skal være til en
>pris af ca. 1500,-

Giv dem et gavekort til en fotoforretning i stedet for, så de ikke
hænger på noget bras, men selv kan vælge at lægge lidt kroner oveni.

Hilsen emj