polen
Fra : Zilly ink

Dato : 03-06-01 22:57

Det snart sommer og bilfolket drager ud...

En af mine bekendte har lige været en tur i Tjekkiet med kørsel gennem
Polen, sådan lige for at prøve det af.

Resultatet var 2 færdselsbøder ( i Polen) á hver ca. 1000 dkr. for noget
han ikke forstod hvad var.

Bøderne skulle betales på stedet eller han kunne vælge at følge med til
stationen hvor bilen ville blive taget i forvaring til bøden var betalt og bilen
verificeret som hans.

Bøderne blev begge gange betalt på stedet og kvitteringerne ligner noget
der var købt i den lokale boghandel.

Jeg tror ikke et sekund på det er det rigtige politi, men derimod
landevejsrøvere, men sådan er der jo så meget........>:-/ !!

--
Flemming

Fra : PHK

Dato : 05-06-01 19:30

"Zilly ink" <flem@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Det snart sommer og bilfolket drager ud...
>

> Jeg tror ikke et sekund på det er det rigtige politi, men derimod
> landevejsrøvere, men sådan er der jo så meget........>:-/ !!

FDM skriver at det Polske politi aldrig ville stoppe en turist på en øde
landevej.

Det polske politi kører desuden i let genkendelige biler med skrift på både
sider og tag af bilen. De kører ikke i civile biler.

--
_
|_|

Fra : Troels Lund

Dato : 06-06-01 23:20

Jeg har også engang fået en fartbøde i Polen, men det var nu helt efter
bogen; lasermåler, uniform og en ret stor gøb på bagsædet af politibilen.
Jeg slap med 100 kr. for at køre 80 hvor man måtte køre 60, så det var nu
meget rimeligt, dog var det påfaldende at alle de andre der kørte bag mig
slap, men sådan er der jo så meget.
Derudover har jeg nu aldrig haft problemer med det polske politi, på trods
af at vi har kørt flere 1000 km i stort set alle dele af landet.

Men man kan selvføgelig være uheldig, og i et land som Polen er det nok mere
sandsynligt at man er uheldig end i vesteuropa. Dog synes jeg det er synd
hvis folk som påtænker at rejse i Polen bliver afskrækket af diverse
skrækhistorier, det er på mange måder et fascinerende rejsemål.

Mvh
Troels Lund

Fra : Grethe

Dato : 07-06-01 08:46

"Troels Lund" skrev i en meddelelse...
> lasermåler ...[]...
> påfaldende at alle de andre der kørte bag mig
> slap, men sådan er der jo så meget.

Laseren var fastlåst på én bil. Og det var så din
(du var forrest).

--
Bedste hilsner / Mes meilleures amitiés / Best regards
Grethe

Fra : Troels Lund

Dato : 07-06-01 12:44

> Laseren var fastlåst på én bil. Og det var så din
> (du var forrest).

Nu viste laseren ikke et billede af bilen, så med to vidner kunne de i
princippet have taget hele striben uden at have bevisproblemer.

Fra : John K

Dato : 07-06-01 12:47

> Nu viste laseren ikke et billede af bilen, så med to vidner kunne de i
> princippet have taget hele striben uden at have bevisproblemer.

Tror jeg nu ikke. Laseren kan kun opfange en bil ad gangen, og det er så den
der fanges af laseren der ryger i fælden.

Mvh

John K