Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
støv på sensor
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 02-07-05 20:20

Hejsa
Jeg har desværre en del støv på min sensor (300D). Jeg har prøvet at puste
det væk med en ørespray, men uden resultat. Jeg kan ikke se støvet med det
blotte øje, men på billederne er det ret tydeligt.

Jeg er ked af at skulle undvære mit kamera i flere uger og vil derfor gerne
klare det selv - nogen der kan hjælpe med et godt råd??

Mvh. Bo
(fra Silkeborg)

Fra : Knud Bonke

Dato : 02-07-05 21:03

:
: Jeg er ked af at skulle undvære mit kamera i flere uger og vil derfor gerne
: klare det selv - nogen der kan hjælpe med et godt råd??

søg sensor swab i google
mvh Knud

Fra : Claria

Dato : 02-07-05 21:14

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er ked af at skulle undvære mit kamera i flere uger og vil derfor
> gerne klare det selv - nogen der kan hjælpe med et godt råd??

Hejsa Bo

Normalt skal dit kamera en tur til PW Service herover i Rødover - men hvis
jeg var dig ville jeg prøve at ringe til C/AV

C/AV
Visual Communication A/S
Jens Juuls vej 20
8260 Viby J.
TLF. 7012 1500

Mandag til Torsdag 08:00 - 16:00
Fredag 08: - 15:30

De er nemlig autoriseret Canon værksted og har været det siden den 1 april
2005.

Ring til dem og spørg om de kan hjælpe dig, du kan kun få nej, men det tror
jeg ikke på.

Mvh
Claudia

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 21:21

"Claria"

)

Fra : Claria

Dato : 02-07-05 21:30

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> "Claria"
>
> )

Det er ingen joke Max

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-07-05 11:10

> Normalt skal dit kamera en tur til PW Service herover i Rødover - men hvis
> jeg var dig ville jeg prøve at ringe til C/AV

> [...]

Tak Claudia

Det vil jeg prøve i morgen mandag.
Kan det passe at man ikke kan se støvet med det blotte øje?

Mvh. Bo

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 04-07-05 22:20

> Normalt skal dit kamera en tur til PW Service herover i Rødover - men hvis
> jeg var dig ville jeg prøve at ringe til C/AV

> [...]

Tak Claudia - så har jeg et pletfrit kamera, foråbentlig. Det tog ca. 15 min
og kostede 450 kr (incl. kaffe)
Tester kameraet i morgen.

Mvh. Bo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-07-05 22:29

Bo Jørgensen wrote:
> Tak Claudia - så har jeg et pletfrit kamera, foråbentlig. Det tog ca. 15 min
> og kostede 450 kr (incl. kaffe)
> Tester kameraet i morgen.

Så er det da forhåbentligt også rent..

Når jeg gør det tager det 10 minutter og koster ~1-2kr i matrialer
kaffen må jeg dog lave selv.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 05-07-05 09:53

> Når jeg gør det tager det 10 minutter og koster ~1-2kr i matrialer
> kaffen må jeg dog lave selv.

Hej Hans

Så må du jo hellere hjælpe mig næste gang - jeg tager gerne et par kolde øl
med.

Hilsen Bo

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-05 10:12

Bo Jørgensen wrote:
> Så må du jo hellere hjælpe mig næste gang - jeg tager gerne et par kolde øl
> med.

http://micro-tools.de - eclipse-væske + pecpads.

http://www.pbase.com/copperhill/image/11442097

Det er den metode jeg bruger, og det virker ganske godt.

Hvis der ligger store støvkorn plejer jeg er tørre ganske forsigtigt
først, skifte pecpad og så en gang mere.. og jeg plejer at lægge
pecpads dobbelt for ikke at risikere ridser fra plastikken på min
overskårne kniv.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-07-05 09:58

Bo Jørgensen wrote:
> så har jeg et pletfrit kamera, foråbentlig. Det tog ca. 15 min
> og kostede 450 kr (incl. kaffe)
> Tester kameraet i morgen.

Hvad så om en uge når du får skidt på din CMOS igen? Vil du så betale
450kr igen? Det er langt nemmere og billige at gøre det selv - og så kan
du rense CMOS når du vil

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-05 21:27

Rens den bare selv. Søg tilbage i denne gruppe, der er masser af posts om
det.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jackson

Dato : 02-08-05 20:46

Hej alle sammen,

Jeg synes bare lige jeg ville fortælle at de hos PW Service renser
jeres sensor gratis, og jeg er ret sikker på at de gir' en kop kaffe

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-08-05 22:54

Jeg synes bare lige jeg ville fortælle at de hos PW Service renser
jeres sensor gratis, og jeg er ret sikker på at de gir' en kop kaffe

Det er rigtigt, men jeg pørvede kun én gang og den blev ikke ren. Hvorfor
skulle jeg køre ud til PW Service, nåt jeg selv kan rense på ca. 5 minutter
hjemme?

--
Kind Regards,
Hans Kruse