Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lidt blomster
Fra : L.K.

Dato : 01-07-05 05:22

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-07-05 08:08

L.K. wrote:
> Her er mit forsøg på at være blomster fotograf.
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=157713
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=157708

Tja... det er nogle blomsterknipserier, der mangler lys, kontrast og
sprøjt i farverne, og så har roserne fået lidt for meget med en
vandforstøver, den teknik gir' nemlig alt for store dråber, der ikke
er fordelt på samme fine måde som rigtig dug...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : MS

Dato : 01-07-05 08:51

> [...]
> vandforstøver, den teknik gir' nemlig alt for store dråber, der ikke er
> fordelt på samme fine måde som rigtig dug...

Godt så, kan du så ikke fortælle os nybegyndere hvilken teknik som giver
noget som ligner dug?

/Max

Fra : lg

Dato : 01-07-05 12:29

"MS" skrev:
> Godt så, kan du så ikke fortælle os nybegyndere hvilken teknik som giver
> noget som ligner dug?

et vækkeur?

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-07-05 13:13

stod der ikke "våde efter dagens regnvejr"?

/Henrik

Fra : Sune

Dato : 01-07-05 15:18

Jeg vil give NRE ret.

Der mangler kontrast, og dråberne finder jeg også for markante, hvadenten de
så skyldes regnvejr eller en blomsterforstøver.

Hvis der skal mere kontrast i, kan du jo overveje at anvende blitz, eller en
længere lukketid, så der kan slippe mere lys ind. Du kan selvfølgelig også
justere dem lidt i photoshop, og se om det kan rette lidt op på det.

Mvh.
Sune