Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 26. SOMMER! Resultattråd (n~
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 11:29

Så blev det tid igen.

Emnet for uge 26 er Sommer! For én gangs skyld har vejret da været med os
til at få lavet nogle gode skud til stafetten. Jeg håber på lidt spændende
idéer, og håber på at der stadig er personer tilbage, som ikke er stukket på
ferie, og som har lyst til at deltage.

Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten søndag den 26/6 efter kl. 20.

Reglerne for fotostafetten findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Husk at skrive dit eget navn i stedet for "navn" i (....)

Mvh. Claus Petersen

Fra : Food_life

Dato : 30-06-05 19:42

On Thu, 30 Jun 2005 12:28:53 +0200, "Claus Petersen" <clapet AT
bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Så blev det tid igen.

Mit bidrag:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-102

MVH

Mogens

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-06-05 20:15

"Food_life" <noname@tdc.dk> wrote in message

> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-102

Er varme stafetten ikke ovre?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 20:18

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> "Food_life" <noname@tdc.dk> wrote in message

> Er varme stafetten ikke ovre?

Jo. Jeg har forsøgt hele dagen at få oprettet den nye gruppe på Stafetten,
men det ser ud til at alle er på ferie...

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-05 14:56

"Food_life" <

> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-102
>
> MVH
>
> Mogens

Du skulle nok have givet -1/3 eller lidt mere. desuden ser det
næsten ud som om du har beskåret en del, eller også skulle du
prøve en anelse højere iso (læste et sted, laveste iso ikke altid var bedst)
billedet burde være lidt skarpere, det kan også være jpg komprimeringen
der er sat for lavt.? Vil mene 5060'ern skulle kune gøre det bedre, motivet
er ikke så umuligt ) Det er SOMMER. -max-

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:05

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-102

hej

syntes det mangler lidt skarphed sámt det er lidt grynet....tror jeg havde
givet det noget lavere blænde ved eksponering...

men hyldeblomst, markere ihvertfald at sommeren er kommet!!..
mvh torben

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 22:37

Food_life wrote:

> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-102
>
> MVH
>
> Mogens

Hej Mogens

Jeg synes det er et flot og godt beskåret billede, men blomsterbilleder
har ikke min store interesse.

Mvh.

Michael

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 05:53

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 30 Jun 2005 12:28:53 +0200, "Claus Petersen" <clapet AT
> [...]

Man kan næsten dufte hylden. Det eneste der genere mine øjne er de blade du
har klippet i, øverst på billedet. Måske skulle de ha' været klippet helt
væk (irl) eller være hele. Jeg syntes det er svært at fange en hvid farve
ordenligt, i så kraftigt et lys, men det er lykkedes dig rimeligt godt her
;0)

-Fif

Fra : blue

Dato : 01-07-05 09:16
Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-05 14:57

"blue"
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-103

Jow da, dejlig mose og fint vejr, men hvorfor er motivet ude
af fokus, sivene i forgrunden er skarpe, men ikke spændende
nok til at bære billedet alene. Kompositionen lægger op til at
der er noget i det "tomme" rum mellem sivene, men der er kun
noget uskarpt vand. Jeg syns det er rigtigt sommer lys og farve,
men billed mæssigt ville morgen dis eller eftermiddags lys måske
være mere interessant. Jeg syns der mangler noget. -max-

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:02

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-103

hej

fin mose, egenligt et godt billed.Men der mangler et eller andet til at
"tiltrække" synet med...
syntes jeg...Men flot komponeret..

mvh torben

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 22:47

blue wrote:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-103

Hej Blue

Du har taget et godt motiv her, men hvorfor er baggrunden sløret?
Der mangler efter min mening den obligatoriske svane i motivet

Mvh.

Michael

Fra : Emil

Dato : 02-07-05 23:10

blue wrote:

>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-103

Egentligt ret godt set. Men, som andre skriver, mangler der et
hovedmotiv.
Et 7-tal herfra.

m.v.h. Emil

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 05:57

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-103

Ja, sommer kunne det godt være. Der mangler dog, som før nævnt, lidt der
lige gir det sidste. Måske også lidt mere contrast/satuation. Syntes at der
er en god dybte i billedet med den skarpe forgrund og den let slørede
baggrund ;0)

-Fif

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 05:36
Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:12

> 1886-2005.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558054

lækkert billed, dejlige farver...flot skarphed..super lækkert billed
mvh torben

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 22:42

-max- wrote:
> 1886-2005.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558054

Hej Max

Det er en god stemning Du har fanget her, og lyset er perfekt.
Det tekniske er som sædvanlig i topklasse.

mvh.

Michael

Fra : Emil

Dato : 02-07-05 23:00

-max- wrote:

>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558054

Helt ærligt: Øjnene flakser hen over billedet, for at finde nogle
holdepunkter.
Totalt fravær af komposition? Er det bare mig?

Men ellers oser billedet af sommer, så et 7-tal fra mig.

m.v.h. Emil

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 23:27

"Emil"

> [...]
> holdepunkter.
> Totalt fravær af komposition? Er det bare mig?
>
> Men ellers oser billedet af sommer, så et 7-tal fra mig.

Ja det er nok bare dig - høhø - der går en diagonal linie
fra nederste venstre hjørne, gennem pedalerne, pigens
hoved, farens hoved og op til de lysende grønne blade
i øverste højre hjørne, linien er ikke helt lige, men med
lidt god vilje, hehe.. Derudover er hovederne placeret
ca 1/3 fra toppen og numserne ca 1/3 fra bunden, det
ikk helt præcist for de var jo forskellige højde. Og sidst
men ikke mindst danner tallene på muren og fyren på
cyklen en vertikal linie mens fødderne danner en horisontal,
altså en slags L.. Tror også jeg kan se en pyramide,
som jo udtrykker stabilitet og harmoni, som tilfældigvis
rimer på fantasi.. Men ellers har du ret. Bortset fra det
syns jeg billedet er alt for gult, selvom det er den farve
solnedgange har, så er det næsten for meget af det gode,
eller det er måske bare mig.. -max-

Fra : Emil

Dato : 03-07-05 00:39

-max- wrote:

> [...]

>som jo udtrykker stabilitet og harmoni, som tilfældigvis
>rimer på fantasi.. Men ellers har du ret.

Altså en voldsom omgang rod?
Det er faktisk det ringeste billede, som jeg har set fra din
hånd. Du kan jo godt 'det der med billeder'.

> Bortset fra det
>syns jeg billedet er alt for gult, selvom det er den farve
>solnedgange har, så er det næsten for meget af det gode,
>eller det er måske bare mig.. -max-

Du burde nok have korrigeret med et gråtonekort, da hvidballancen
er helt gal. Men det ville så gå voldsomt ud over
sommerstemningen, som er hovedattraktionen ved billedet.
Så jeg synes faktisk, at billedet er OK, hvad angår farven.

En mellemvej ville være, at ændre i PS ->levels (0, 1, 255) til
omkring (0, 1,25 255). Så får du både aftensolen, stemningen og
et mere attraktivt billede IMHO.
Det er så bare min mening. Bedøm selv.

m.v.h. Emil

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-07-05 01:57

"Emil"

> Altså en voldsom omgang rod?

Du behøver ikka at være så "defencive" med din kritik
hvis du har en mening så brug dog et !
For mig at se er baggrunden det der roder mest, de to
unge damer på bænken i baggrunden tiltrækker alt for
neget opmærksomhed, fordi der er så oplyste (overbelyst)
Og at farens hår falder sammen med træstammen er sku
også noget rod, ellers har jeg ikke så meget imod at de er
lignet op på en lige linie, bare baggrunden ikke distraherer.
Det er ikke en opstilling der får mig til at gispe efter vejret.;)

> Det er faktisk det ringeste billede, som jeg har set fra din
> hånd. Du kan jo godt 'det der med billeder'.

Se her mangler du også et ! i enden )

> [...]
> sommerstemningen, som er hovedattraktionen ved billedet.
> Så jeg synes faktisk, at billedet er OK, hvad angår farven.

Jeg kan godt li' at solnedgangs billeder er varme og da jeg sad
og rodede med billedet så det også ok ud, nu syns jeg bare det
er meget meget gult.. Hmm..

> En mellemvej ville være, at ændre i PS ->levels (0, 1, 255) til
> omkring (0, 1,25 255). Så får du både aftensolen, stemningen og
> [...]

Den blir lidt fesen, så jeg har brugt 7, 1,30, 255 og klonet en del
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558587 udenfor
stafetten sefølig -max-

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 03-07-05 02:36

-max- wrote:

> Den blir lidt fesen, så jeg har brugt 7, 1,30, 255 og klonet en del
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558587 udenfor
> stafetten sefølig -max-

Hej Max,
Kan godt lide billedet (nok mest det originale, fordi jeg en vis aversion
mod vækkloninger etc. ;0) ).

Der er sgu da dømt sommmer med to fede, stemningsfyldte M'er! Fyren, der
nærmest tranceagtigt triller afsted med lukkede øjne. Forestiller mig, at
det foregår i cirka samme tempo som kernefamilien, der velsagtens er på vej
hen til iskiosken.

Det er et rigtig sommerøjeblik, hvor der bare er tid til ikke at skulle nå
en skid, krydret med varme farver.

Og jeg lagde ikke mærke til pigerne på bænken først. Der må de godt blive
siddende for min skyld.

/Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-07-05 07:12

"Claus P. Hastrup"

> Hej Max,
> Kan godt lide billedet (nok mest det originale, fordi jeg en vis aversion
> mod vækkloninger etc. ;0) ).

Ja da, virkligheden skal der ikke pilles for meget ved.

> [...]
> det foregår i cirka samme tempo som kernefamilien, der velsagtens er på vej

Yeps

> [...]
> en skid, krydret med varme farver.
>
> Og jeg lagde ikke mærke til pigerne på bænken først. Der må de godt blive

Jamen så la vi dem sidde der og hygge sig i aften solen -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-05 06:54

In article <BJGxe.57975$Fe7.191254@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:

> Den blir lidt fesen, så jeg har brugt 7, 1,30, 255 og klonet en del
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558587 udenfor
> stafetten sefølig -max-

Lidt sjusk fra din side. Skyggen på bænken er en af dem der får
en til at tænke på hvad der mon er årsagen. Skulle også lige have
været klonet væk.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-07-05 07:12

"Povl H. Pedersen"
-max- wrote:

> Lidt sjusk fra din side. Skyggen på bænken er en af dem der får
> en til at tænke på hvad der mon er årsagen. Skulle også lige have
> været klonet væk.

Jaja det er godt med dig, du ville ikke have skænket det en
tanke hvis du ikke havde originalen at sammenligne med )
Men sefølig er det sjusk, sku bare lige prøve, det er ikke noget
jeg er tilhænger af.

De her 2 rapænder er vidst bedre manipuleret -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558620

Fra : Jakob

Dato : 03-07-05 11:06

In article <PkLxe.57980$Fe7.191293@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...
tilhænger af.

> De her 2 rapænder er vidst bedre manipuleret -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558620

Godt lavet, er det den forreste der er sat ind ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Emil

Dato : 03-07-05 11:24

-max- wrote:

>"Emil"

>Du behøver ikka at være så "defencive" med din kritik
>hvis du har en mening så brug dog et !

Jeg kunne jo tage fejl!

>For mig at se er baggrunden det der roder mest, de to
>unge damer på bænken i baggrunden tiltrækker alt for
>neget opmærksomhed, fordi der er så oplyste (overbelyst)

Præcist.

>Den blir lidt fesen, så jeg har brugt 7, 1,30, 255 og klonet en del
>http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558587 udenfor
>stafetten sefølig -max-

Ja, nu faldt der ro og afslappet sommerstemning over billedet.
Jeg blev direkte utilpas, da jeg så originalen (altså billedet).

m.v.h. Emil

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-05 06:50

In article <i27ec1p9843t41eshhaip2t1rv8o9546gg@4ax.com>, Emil wrote:
> [...]
> sommerstemningen, som er hovedattraktionen ved billedet.
> Så jeg synes faktisk, at billedet er OK, hvad angår farven.

Jeg synes ikke farverne er OK. De meget gule farver er langt mere
over i vinter-lys end man ser om sommeren, og biledet er alt for
gult. Det ser man ikke så meget af om sommeren.

Jeg synes det ser forkert ud med en vintersol over et sommerbillede.

Fra : Emil

Dato : 03-07-05 11:03

Povl H. Pedersen wrote:

>Jeg synes ikke farverne er OK. De meget gule farver er langt mere
>over i vinter-lys end man ser om sommeren, og biledet er alt for
>gult. Det ser man ikke så meget af om sommeren.

Heri er jeg lodret uenig.
Jeg har tusindvis af dias, og farven på aftenlyset er meget gult,
også om sommeren. Med dias kan man ikke 'snyde' med
farvetemperaturen.

Der er to ting der snyder. For det 1. kompenserer hjernen
automatisk for farvetemperaturen, så (hvis man ikke er bevidst om
det) opleves en hvid ting som hvid. Og det, selv om lyset er
gulligt.

Den 2. ting er den gule mur på billedet. Murens farve
dominerer/forstærker den gule aftensol.

m.v.h. Emil

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-07-05 11:17

In article <hqcfc1tcfooai6gbd4lbcvk3cn2oicnotn@4ax.com>, Emil wrote:

> Heri er jeg lodret uenig.
> Jeg har tusindvis af dias, og farven på aftenlyset er meget gult,
> også om sommeren. Med dias kan man ikke 'snyde' med
> farvetemperaturen.

Jeg er så uenig med dig. Sommersolen er meget kort tid i en
vinkel over horisonten hvor lysets brydning gør det gult. Ligeledes
er luften typisk anderledes, hvilket også kan have indflydelse.

> [...]
> automatisk for farvetemperaturen, så (hvis man ikke er bevidst om
> det) opleves en hvid ting som hvid. Og det, selv om lyset er

Min gjorde ikke på det billede. For de hvide tøj er også ved siden af.

> Den 2. ting er den gule mur på billedet. Murens farve
> dominerer/forstærker den gule aftensol.

Den er nok med.

Fra : Emil

Dato : 03-07-05 12:09

Povl H. Pedersen wrote:

>Jeg er så uenig med dig. Sommersolen er meget kort tid i en
>vinkel over horisonten hvor lysets brydning gør det gult.

Men dog gult; også om sommeren.

>Ligeledes
>er luften typisk anderledes, hvilket også kan have indflydelse.

Det er luftforureningen der har indflydelse. Luften er den samme.

>Min gjorde ikke på det billede. For de hvide tøj er også ved siden af.

Åh; jeg mente: Hjernen kompensere når man _opholder_ sig i lyset,
ikke når man senere betragter billedet.

m.v.h. Emil

Fra : Carina

Dato : 03-07-05 00:26

Wow sikke et lys der er i det billede - Flot
/Carina

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 06:04

> 1886-2005.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1558054

Dejligt lunt afslappet billede, utroligt at cyklisten ikke vælter... nu han
er faldet i søvn ;0)
Det eneste der lige driller mig er alle de rumper. Ku' man vende billedet
180 grader så familien kunne kigge ud ;0)))

-Fif

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-07-05 07:12

"Fif"

> [...]
> Det eneste der lige driller mig er alle de rumper. Ku' man vende billedet
> 180 grader så familien kunne kigge ud ;0)))

Hmm 180 grader, så står de på hovedet, tror du det er bedre -
Næh det sku man ikke - ligsom i de gamle stumfilm, vandrer
de ud i solnedgangen og lever lykkeligt for evigt...
Det går anderledes for cyklisten, han kører over for rødt
og blir kørt over af en HT bus..;o(
Det er skam et billede, der indeholder både romantik og
social realisme ~( ;o(|) -max-

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 16:48

> [...]
> og blir kørt over af en HT bus..;o(
> Det er skam et billede, der indeholder både romantik og

Hmm... Der kan man bare se, det kan åbenbart godt betale sig at vente på de
gode historier. 'GG'

-Fif

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 09:06

hej

jeg har et billed som er taget den23/6. Må det bruges i stafetten, det er
også offentlig gjort tidligere...??

mvh torben ager

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 09:36

> hej
>
> jeg har et billed som er taget den23/6. Må det bruges i stafetten, det er
> også offentlig gjort tidligere...??
>
> mvh torben ager

Tja - godt spørgsmål. Der står ikke noget i reglerne om at billedet ikke må
have været vist før. Men der står til gengæld: "- Billedet _skal_ være taget
i ugens løb - altså ingen brug af billeder fra jeres gemmer ". Så datoen
er nok noget, der kan diskvalificere dit billede. Men vi plejer at måtte
vise billeder, der er fremstillet efter offentliggørelsen af emnet, og det
er jo næsten 14 dage. Emnet blev offentliggjort 21/6 kl. 17:19, så i mine
øjne er der ikke noget i vejen for at sende dit billede ind.

Noget andet er jo så at formålet med Stafetten er at blive bedre til at
fotografere, og ikke at vinde, og hvis du allerede har modtaget respons på
dit billede, så vil det bare være en dobbeltkonfekt. Så lærer du jo ikke så
meget, så jeg vil da anbefale dig at sende friske varer ind i stedet.

Mvh. Claus Petersen

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 10:12

hej

tak for svar

jep, jeg må se om jeg kan komme væk fra kontoret og ud at snuppe et par
friske skud:0)

mvh torben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 19:46

"Claus Petersen"

> "fam. Ager"

Sefølig hvorfor sku det ikke kunne det, der er vel en grund til at emnet
blir offentliggjort i så god tid - ikke alle har mulighed for at komme op
med et billede på 4 dage - offentliggjorte tidligere - kan ikke se det sku
være et problem.

> [...]
> dit billede, så vil det bare være en dobbeltkonfekt. Så lærer du jo ikke så
> meget, så jeg vil da anbefale dig at sende friske varer ind i stedet.

LOL - den må du lige forklare mig.. -max-

Fra : Fif

Dato : 02-07-05 16:28

> Emnet for uge 26 er Sommer!

Sommer...Hmm...! = ferie = dase = nyde livet = ;0)

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-104

Hilsen
Fif

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 20:37

"Fif"

> "Claus Petersen"
>
> Sommer...Hmm...! = ferie = dase = nyde livet = ;0)
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-104
>
> Hilsen
> Fif

LOL - you made my day - den er go' nok - et dansk flag
i baggrunden og den havde haft plakat kvaliteter. -max-

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:10

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Sommer...Hmm...! = ferie = dase = nyde livet = ;0)
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-104

Hej

LOL....sådan ville jeg gerne holde ferie,helt sikkert.....Hvem vil ikke
gerne sidde sådan i sin sommerferie med en kølig pilsner i hånden og kigge
ud over havet...jeg vil gerne...

Dejligt billed...
mvh torben

Fra : Emil

Dato : 02-07-05 23:23

Fif wrote:

>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-104

Sjovt billede. Det vil vinde ved at flytte croopningen lidt til
venstre, så der opstår en diagonal kompossition.

Ellers signallerer de spredte tæer på den øverste fod, at det
IKKE er sommer og afslapning.

Et 7-tal herfra.

m.v.h. Emil

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 17:42

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> Ellers signallerer de spredte tæer på den øverste fod, at det
> IKKE er sommer og afslapning.

Hmm... de spredte tæer 'gg' den er nu opbygget sådan og har dens helt eget
liv, såå...!

-Fif
ps! Den nederste fod sympatisere med den øverst, så den er også spredt for
alle vinde 'fnis' (pokkers til mas når man skal i spidssnudede sko ;0)

Fra : Emil

Dato : 03-07-05 19:49

Fif wrote:

>"Emil" skrev

>Hmm... de spredte tæer 'gg' den er nu opbygget sådan og har dens helt eget
>liv, såå...!

Jeg kan altid komme grusomt galt af sted. Spredte extremiteter
signallerer ofte 'klar til kamp' (målmand, angriber, sex eller
andet).

Signalværdien af et billede, tolkes forskelligt, afhængigt af ens
kultur m.v.

>ps! Den nederste fod sympatisere med den øverst, så den er også spredt for
>alle vinde 'fnis' (pokkers til mas når man skal i spidssnudede sko ;0)

Altså et skjult pornobillede? Eller en skjult skoreklame for Addi
Sko?

m.v.h. Emil
P.S. Det er bare ironisk ment. Dit budskab er feset ind.

Fra : Fif

Dato : 04-07-05 06:16

> Jeg kan altid komme grusomt galt af sted. Spredte extremiteter
> signallerer ofte 'klar til kamp' (målmand, angriber, sex eller
> andet).

Hmm... 'kamptæer' det ku blive rigtigt sjovt det her ;0)

> P.S. Det er bare ironisk ment. Dit budskab er feset ind.

Ditto her. Den virkelige verden kan nogle gange te' sig på besynderlig vis
;0)

Sommerhilsen
-Fif

Fra : Carina

Dato : 03-07-05 00:24

> Sommer...Hmm...! = ferie = dase = nyde livet = ;0)

Ren humor - det er et fedt sommerbillede
/Carina

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 20:13
Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 20:37

"Michael"
> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-105
>
> Michael

Er du basketball spiller eller hvorn hylen er du kommet
så højt til vejrs..
Alt er nydeligt centreret, det plejer ellers at være skide
svært at opnå og den diskrete hældning mod venstre,
uu wauu.. Der er lidt humor her også, der er grønt, men
manden med den blå hjælmfarve sidder og sover, nåh
ja det ser de for øvrigt alle sammen ud til at gøre
Farverne og exponeringen er tilgengæld i orden -max-

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 21:51

-max- wrote:

> [...]
> ja det ser de for øvrigt alle sammen ud til at gøre
> Farverne og exponeringen er tilgengæld i orden -max-

På taget af en Sightseeing bus

Mvh.

Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 22:46

"Michael"

> Hej Max
>
> På taget af en Sightseeing bus
>

> Mvh.
>
> Michael

Må man det..(|9) -max-

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 23:03

-max- wrote:
> "Michael"

> Må man det..(|9) -max-

Må skuffe Dig Max, nej jeg lå ikke oppe på taget af bussen
Du ved jo godt hvad jeg mener Selv om jeg skrev noget sludder.

Mvh.

Michael

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:13

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-105

hej

hmm, tja daglig dag ..ikke noget der ringer hos mig,desværre:0(
mvh torben

Fra : Emil

Dato : 02-07-05 23:28

Michael wrote:

>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-105

Kedeligt billede. Der er hverken sommerstemning eller nogen
spændende komposition.

Så 03 herfra.

m.v.h. Emil

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 06:08

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bidrag:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-105

Hmm... er lidt i tvivl om hvad jeg skal mene. Jeg tror der sker lidt for
meget her, til at jeg kan finde sommerstemningen frem. Et closeup på dem
der står ved overgangen ville måske virke godt for mig ;0)

-Fif

Fra : Michael

Dato : 03-07-05 08:14

Fif wrote:

> [...]
> meget her, til at jeg kan finde sommerstemningen frem. Et closeup på dem
> der står ved overgangen ville måske virke godt for mig ;0)

Hej Fif

Jeg vil godt give ret i det er rodet, men det var desværre det mindst
ringe foto jeg fik tage den dag rent teknisk, Jeg tog et andet foto,
af en famile i Frederiksberg Have som sad på et tæppe og nød det gode
vejr, men fotoet var desværre udbrændt flere steder

Mvh.

Michael

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 16:52

> [...]
> af en famile i Frederiksberg Have som sad på et tæppe og nød det gode
> vejr, men fotoet var desværre udbrændt flere steder

Kender det godt. Mange gange når man kommer hjem til comput'hønen' ser det
helt anderledes ud end da man tog billedet, hvilket, tror jeg, er et komplot
fra kameraets side... ;0)

-Fif

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 02-07-05 20:34

Hej

Her er mit bud.

http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=29

--
Jonas Kongslund

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 20:46

"Jonas Kongslund" <dont@mail.me.at.all> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Her er mit bud.
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=29
>
> --
> Jonas Kongslund

Mener du ikke http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-107 ?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 02-07-05 21:24

On Lørdag 02 juli 2005 21:45, "Claus Petersen" <clapet AT
bolignet-aarhus.dk> wrote:

> Mener du ikke http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-107 ?

Selvfølgelig...tak!

En fejl kommer i øvrigt sjældent alene. Kom først til at uploade billedet
til uge 27, og kunne umiddelbart ikke se nogen mulighed for at slette dette
fejlupload.

--
Jonas Kongslund

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:16

> On Lørdag 02 juli 2005 21:45, "Claus Petersen" <clapet AT
> bolignet-aarhus.dk> wrote:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-107 ?

hej

dejligt stemningsfyldt billed,men der er noget nede i højrehjørne som
trækker i mine øjne.Det burde nok ikke være der....

Kan godt li farverne,men som max også skriver mangler de lige det
sidste...lidt mere knald på dem og den havde være der...

mvh torben

Fra : Emil

Dato : 02-07-05 23:34

Jonas Kongslund wrote:

>Selvfølgelig...tak!

Nydeligt billede. Men helt uden sommerstemning. Det kunne være
taget på enhver årstid.

03 herfra.

m.v.h. Emil

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 20:46

"Jonas Kongslund"
> Hej
>
> Her er mit bud.
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=29
>
> --
> Jonas Kongslund

Og ovenover alting stråler moder sol..
Et par græsstrå nede til højre og en sort klat
ude i vandet tilfører ikke noget, horisonten er
ikke horisontal. Farverne er livløse, det kan du
gøre noget ved i dit billedbehandlings program.
Noget spændende silluet værk ville have været
fint her, men bedre tror jeg om du var gået helt
ned til vandet og leget med elementerne, udsigts
billeder af denne type har en tendens til ikke at
fange den oplevelse det er at være der selv. -max-

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 02-07-05 21:34

On Lørdag 02 juli 2005 21:46, -max- wrote:

> [...]
> billeder af denne type har en tendens til ikke at
> fange den oplevelse det er at være der selv. -max-

Hej Max! Tak for dine gode forslag. Jeg er enig i din kritik med de sorte
klatter (der i øvrigt var fugle), og jeg havde bestemt også clonet dem væk,
hvis ikke det var fordi fotostafettens regler forbyder dette. Jeg tog en
række billeder, og på enkelte af dem optrådte de sorte klatter ikke, men
til gengæld var nogle af skyerne ikke lige så oplyste. Farverne vil jeg
prøve at lege lidt mere med for at gøre dem mere livlige.

--
Jonas Kongslund

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 22:46

"Jonas Kongslund"
-max- wrote:

> [...]
> til gengæld var nogle af skyerne ikke lige så oplyste. Farverne vil jeg
> prøve at lege lidt mere med for at gøre dem mere livlige.

Er det fugle - damn du sku være gået tættere på
Hvis man ikke må klone den slags små detaljer væk
så er der noget galt med reglerne, det er ikke journalistisk
standart vi laver her, der er forskel på manipulerende
og retucherende kloning, eller hvad er jeg på tynd is her. -max-

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 17:32

"Jonas Kongslund" <dont@mail.me.at.all> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Her er mit bud.
>
> http://www.fotostafetten.dk/index.php?cat=29

Jeg tror ikke jeg har så meget andet at tilføje, udover hvad der er blevet
nævnt i tråden. Hmm... det skulle lige være, at det er svært at fange den
oplevelse man har ved at værer der selv.

-Fif

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 21:59

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Så blev det tid igen.
>
> Emnet for uge 26 er Sommer!

Hej her er mit foreslag, jeg kalder det sommer-leg...

mvh torben

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-05 22:18

> Hej her er mit foreslag, jeg kalder det sommer-leg...
>
> mvh torben

ups!..

glemte linket,sorry
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=48&pos=0

mvh torben

Fra : Michael

Dato : 02-07-05 22:32

fam. Ager wrote:
> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> ups!..
>
> glemte linket,sorry
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=48&pos=0
>
> mvh torben

Hej Torben

Jeg synes det er et godt billede, men ville være prikken over iét
hvis der vandkanonen var blevet "affyret".

Mvh.

Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-07-05 22:46

"fam. Ager"

> "fam. Ager"

> ups!..
>
> glemte linket,sorry
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=48&pos=0
>
> mvh torben

Super billede.!!!! Har det hele. -max-

Fra : Emil

Dato : 02-07-05 23:47

fam. Ager wrote:

>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=48&pos=0

Egentligt et godt billede, som er taget under vanskelige
belysningsforhold (stor kontrast).

Jeg ville croope lidt anderledes; men det blev det ikke bedre af.
Det var diagonal-kompossitionen jeg tænkte på.
Billedet oser også af sommer, så et 8-tal herfra.

m.v.h. Emil

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 03-07-05 02:46

fam. Ager wrote:
> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Torben,

Den sidder lige i skabet!

En god situation og lækkert komponeret - vandduellanternes løbebane og
vandpistolerne (geværerne?) giver en harmonisk blikretning. En god detalje
er planten/busken i forgrunden, som er med til at give dybde i billedet.

Og så kunne jeg ikke lade være at smile, da jeg så det :)

/Claus

Fra : Fif

Dato : 03-07-05 17:55

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=48&pos=0

Ja, det er en god beskæftigelse når sommeren for alvor banker på ;0) Du
kunne måske med held gå længere ned i knæ. Det ville også gi' lidt ekstra
hvis der var lidt mere øjenkontakt til en af skytterne. Den bagerste skytte
syntes jeg f.eks er for mørk i ansigtet, men det kan du jo ordne senere ;0)

Godt fanget
-Fif

Fra : Carina

Dato : 03-07-05 00:20

Så fik jeg lagt et billede op - linket kommer her:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-109

Det er fra vores årlige byfest

/Carina
www.aussies.dk