Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus 8080WZ batteri
Fra : MC

Dato : 30-06-05 11:05

Er lige hjemkommet fra 1 uges ferie hvor jeg havde mit nye 8080wz med.
Havde ladet det medfølgende batteri op, men også taget opladeren med, just
in case.

Skød over 350 billeder og en del også med blitz, og brugte 1 time ca. på at
bladre billederne
igennem undervejs... batteriet holdt hele ugen _uden_ opladning. Batteri
måleren
gik end ikke engang på LOW...

thumbs up!

-sg

Fra : emj

Dato : 30-06-05 11:36

MC skrev:

> [...]
>bladre billederne
>igennem undervejs... batteriet holdt hele ugen _uden_ opladning. Batteri

350 billeder er jo heller ikke så mange, men du har ret i, at det er
et sejgt batteri, der sidder i C-8080.

Hilsen emj

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 03-07-05 09:15

MC wrote:
> [...]
> bladre billederne
> igennem undervejs... batteriet holdt hele ugen _uden_ opladning. Batteri

Tillykke med dit C-8080 Jeg købte mit for et års tid siden og er
(stadigvæk) rigtigt godt tilfreds. De eneste alvorlige anker er den
begrænsede tele på 140 mm og støjniveauet ved høj ISO. Til gengæld er
optikken og billedbehandlingen rigtig god

Det er min erfaring at akkumulatoren næsten altid holder en dags tid,
men der kan jo være situationer hvor man får brug for et ekstra eller
gerne vil være sikker på ikke at løbe tør.

Desuden falder kapaciteten meget hvis kameraet bliver afkølet, så på en
fototur til vinter vil det være en meget god ide at medbringe en ekstra
akkumulator i en varm inderlomme. Jeg tror at min løb tør efter godt 200
billeder i 5-10 gr. frost og uden brug af blitz, så jeg bestilte en ekstra.

Du kan med fordel købe kompatible akkumulatorer hos f.eks.
www.batterier.dk eller www.batteribyen.dk til en meget lavere pris end
originalen. Min har kørt helt problemfrit...

--
Vh Kurt