Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med fast bl.
Fra : Ole Nielsen

Dato : 29-06-05 17:01

Da jeg overvejer at anskaffe EF 70-200 f4 L har jeg nogle sp. om det at
anvende den faste bl. muligheder og begrænsninger da jeg kan se at
skarphedsdybden må begrænse den til Dyr på korte afstande og sport på
længere afstande på grund af skarphedsdybten så den kreative anvendelse kan
syntes begrænset . Der er ikke tvivl om at det er et godt optik

Ole Nielsen

Fra : Michael L

Dato : 29-06-05 17:10

Ole Nielsen wrote:

> [...]
> længere afstande på grund af skarphedsdybten så den kreative
> anvendelse kan syntes begrænset . Der er ikke tvivl om at det er et

Hvorfor mener du den må begrænse sig på den måde? Jeg har muligvis
misforstået eller overset noget men kan ikke se hvorfor den skulle
begrænse sig sådan.

- Michael

Fra : Anders F

Dato : 29-06-05 18:02

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> wrote in message

> Hvorfor mener du den må begrænse sig på den måde? Jeg har muligvis
> misforstået eller overset noget men kan ikke se hvorfor den skulle
> begrænse sig sådan.

Den fattede jeg heller ikke. Men jeg tro JS har fat i noget =)

/Anders

Fra : Michael L

Dato : 29-06-05 18:15

Anders F wrote:

> Den fattede jeg heller ikke. Men jeg tro JS har fat i noget =)
>
> /Anders

Ahh jamen så giver det jo mening hvis han troede det var samme dybe
hele vejen - Ikke at jeg kan se at der skulle være forskel på dyr og
mennesker hvad det angår, men misforståelsen er da hermed opklaret :)

- Michael

Fra : .J.S...

Dato : 29-06-05 17:20

"Ole Nielsen" <ole@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> syntes begrænset . Der er ikke tvivl om at det er et godt optik

Blænden kan varieres fra 4 til 32.

At der kun står et tal i data betyder blot at blænden ikke ændrer sig når
man zoomer.

mvh/JS

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-06-05 18:04

> [...]
kan
> syntes begrænset . Der er ikke tvivl om at det er et godt optik

Hej Ole.

Med en 70-200/4 har du stadig muligheden for at styre skarphedsdybden. Den
faste blænde er blot, at uanset, hvilken brændvidde du vælger (indenfor
70-200mm) vil du have muligheden for at vælge blænde 4 som største åbning.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-06-05 18:30

"Ole Nielsen" <ole@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
kan
> syntes begrænset . Der er ikke tvivl om at det er et godt optik

Bare rolig Ole, der er ikke noget problem. f4 er største blændeåbning og
fast gennem hele zoomområdet. Du kan selvfølgelig blænde ned. Det er en
virkelig god optik (jeg har den) og den er let, men det ville have været
lækkert med IS. Måske bliver den en dag lavet med IS. Den fungere også godt
sammen med en 1.4x TC.

Her kan du et billede taget med den
http://www.pbase.com/hkruse/image/40946639/original blændet ned til f/16 for
at få stor dybdeskarphed.