Foto
IBM760 5420
Teil 3020
hurtigskift til flere stativer
Fra : hans

Dato : 29-06-05 16:38

jeg har en fod og et bundstykke et til stativ til hurtigskift - jeg har
forsøgt at finde bundstukket og det har jeg ikke haft held med.

til video, tripod og skulderstativ og etbenet statikv ønsker jeg samme
"bundstykke " og en adapter på kameret - har I gode råd`?

hans

Fra : Erik W.

Dato : 29-06-05 18:48

"hans" skrev i en meddelelse news:d9uf8v$2bmk$1@news.orange.dk...

> til video, tripod og skulderstativ og etbenet statikv ønsker jeg samme
> "bundstykke " og en adapter på kameret - har I gode råd`?

Du kan løse problemet ved at montere samme type hoved på dine forskellige
stativer, det skal så blot være stativer som egner sig til påmontering af
særskildt hoved. Jeg valgte Manfrotto fordi de har et stort udvalg.

Prøv at se her
http://www.bogenimaging.us/product/familylist.php3?itemid=614&famid=2 det er
en liste over alle de manfrotto hoveder som bruger release plate 3157N. Der
er en lang stribe hoveder som egner sig til forskellige formål eksempelvis
egner http://www.bogenimaging.us/product/templates/itemalone.php3?itemid=308
sig rigtigt godt til et enbenstativ.

Mvh Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-06-05 19:26

"hans" <andersen@jafnet.dk> wrote in message
> [...]
> forsøgt at finde bundstukket og det har jeg ikke haft held med.
>
> til video, tripod og skulderstativ og etbenet statikv ønsker jeg samme

Kaldes gerne snaplock system, eller fastclick, eller quicksetup /
quickchange. Men hvis du bare bruger betegnelsen snaplock så ved den
almindelige fotohandler sikkert hvad det er.

> og en adapter på kameret - har I gode råd`?

Køb en omgang hoveder af samme størrelse og sæt dem på stativer du har købt.
så har du også snaplock pladerne til hvis en bliver væk. Husk det skal helst
være fluid panhead i hvert fald til tripoden, når det er til video. Også
skal det være et godt mærke, som Manfrotto, Velbon osv.

Mvh
Simon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-06-05 19:55

"Simon Nielsen"

> [...]
> være fluid panhead i hvert fald til tripoden, når det er til video. Også
> skal det være et godt mærke, som Manfrotto, Velbon osv.

Manfrottos snap systemer er udemærkede og fornuftigt prissat,
så det er nok smart at satse på dem og ikke gøre som mig,
køre med 3 forskellige systemer - puha..
www.isarfoto.de har et glimrende udvalg, ikke billigst på nettet,
men de er tjekkede, her et direkte link til snaplock siden eller
Schnellwechselsysteme som det hedderpå tysk )
http://www.isarfoto.com/shop.php?shoplang=1&brwscat=349&PHPSESSID=1c2768cea5f20a74b178d6a2
79c38fb5#
Novoflex er meget dyrere, men imo er der lidt B&O over
deres design, som jeg syns er ret cool i den ellers kønsløse
verden af fotoudstyr, høhø.. -max-