Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra den lokale jungle i går
Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-05 14:51

Så er der anledning til lidt knubs og tudekiks.

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-06ab.jpg

Og i en lidt anden vinkel:

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-04a.jpg

Kritik af enhver art er velkommen
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-06-05 16:59

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> Så er der anledning til lidt knubs og tudekiks.
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-06ab.jpg

Det her syntes jeg er rigtig fedt, man får en fornemmelse med søen i
baggrunden der er helt utrolig og svær at beskrive. Virkeligt lækkert
bilelde

> Og i en lidt anden vinkel:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-04a.jpg

Det her er jeg helt vild med. Må jeg ikke få det Det er bare så fedt det
billede. Jeg kan rigtig godt lide den måde træerne vokser tæt og det ser ud
som om der ligger en stor grøn dyne man har lyst til at smidde sig ned på.

Hvor er billederne taget?

> Kritik af enhver art er velkommen

Er gjort

Mvh
Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-05 17:32

Simon Nielsen skrev:

> Det her er jeg helt vild med. Må jeg ikke få det

Jo da, tag det. Og sig til hvis det skal være større.

Det er samme træ i Munke Mose, Odense C

Takker så meget for ordene.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-06-05 18:49

> Jo da, tag det. Og sig til hvis det skal være større.

Kan du sende det på post @ siho.dk bare original størrelsen. Jeg vil
gerne bruge det i en størrelse på 60x80 cm på min væg. Jeg har selv taget en
del billeder, men jeg tror at dette billede gør sig godt når jeg har rullet
mit storskærmslærred op, nu er der bare en hvid væg, ikke lige så kønt.

Mvh
Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-05 20:11

Simon Nielsen skrev:

> [...]
> mit storskærmslærred op, nu er der bare en hvid væg, ikke lige så kønt.

Sendt i reduc. Org er 34,5 mb

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-06-05 23:02

> Sendt i reduc. Org er 34,5 mb

Hvad er det for et kamera du har lavet det med?

Du er lige blevet til min "gud" Jeg var lige et smut forbi din hjemmeside
og der er godt nok mange fede i mellem. Jeg er lige i gang med en S/H
fotoserie for den lokale kunstforening og jeg ville mene at du helt sikkert
også kunne være med på vognen.

Hvis du har lyst så find 10-15 af dine pletskud frem og hvis dem til den
lokale kunstforening, er der et museum i byen med kunst så er der helt
sikkert en kunstforening. Prøv det, det kan give ldit ekstra penge i kassen
hvis billederne bliver solgt. Jeg har selv solgt et for 2000,- engang i
størrelse 60x40, så det kan virkeligt give nogle penge ind.

Mvh
Simon

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 29-06-05 17:34

Ole Larsen wrote:
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-06ab.jpg

Der er en fantastisk uhyggelig/dyster stemning i dette billede! Det
kunne være taget direkte ud fra et eventyr, fx en scene fra Ringenes
Herre el.lign. Man venter nærmest at der i næste øjeblik træder en trold
eller frem... Fedt!

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-05 17:51

Jeppe Høiby skrev:

> [...]
> kunne være taget direkte ud fra et eventyr, fx en scene fra Ringenes
> Herre el.lign. Man venter nærmest at der i næste øjeblik træder en trold

Sjovt nok - de to er samme træ. Det ene skulle være farve, det andet
s/h, det gav sig selv i samme sek., jeg så dem på skærmen.
Eventyr er hvad jeg selv tænkte på, men jeg er nok mere morbid, så det
er ikke uhyggeligt for mig
Tak

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-06-05 18:09

"Jeppe Høiby" <spam@example.com> wrote in message

> [...]
> kunne være taget direkte ud fra et eventyr, fx en scene fra Ringenes
> Herre el.lign. Man venter nærmest at der i næste øjeblik træder en trold

Hej Jeppe.

Hov, du har da fat i noget der - det er da den gamle pilemand, der nær
gafler to af hobbitterne!
Derudover synes jeg det er et fedt og lækkert billede med masser af
stemning!
Mere af det!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - trofast læser af Ringenes Herre siden man var 13 - nu er jeg
foreløbig 39...

--
=================
www.welles.dk

Fra : Dettmaring

Dato : 29-06-05 20:41

> Så er der anledning til lidt knubs og tudekiks.
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-06ab.jpg
>
> Og i en lidt anden vinkel:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-04a.jpg

Det sidste er jeg helt vild med, meget meget dyster, er lige ved at læse
Mankells: Inden Frosten, og i det afsnit hvor stiforskeren kommer så
ulykkeligt af dage, inde i den dybe skov, ja der ville det billede gøre sig
fint som illustration..

Og nu til noget helt andet: Teknik ? Udstyr ? Efterbehandling ?
Kan du hjælpe lidt med det

VH
/Carsten

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-05 21:25

Dettmaring skrev:

> [...]
> Mankells: Inden Frosten, og i det afsnit hvor stiforskeren kommer så
> ulykkeligt af dage, inde i den dybe skov, ja der ville det billede gøre sig

Åh ja, takker.
Kender ikke Mankell - er det et forsøg værd? Genre?

> Og nu til noget helt andet: Teknik ? Udstyr ? Efterbehandling ?
> Kan du hjælpe lidt med det

Ja, da
D 70 i hånden m. kit obj. på korteste brændvidde.
1/50 sek. f/6,3 - der var ikke meget lys, iso 800.
Flere lag hvor det ene er konv. til ir-s/h for at få sløringen.
Det sværeste var at få farvebalancen da alt var grønt-i-grønt(indtil jeg
valgte auto ;-O)

Fra : Michael Bothager

Dato : 29-06-05 22:29

Ole Larsen wrote:
> Så er der anledning til lidt knubs og tudekiks.
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-06ab.jpg

som en anden skriver, så må det være en ente fra ringenes herrer
det mest syrede er, at jeg også ser en ugle i træstammen, næbet er
næsten i midten af den lodrette stamme, ud for den vandrette gren
tilhøjre, så nu tror jeg at jeg har fået svampe til middag hehe,
viiiildt syret

noget som jeg syntes er godt er strukturen neders tilhøjre i vandet, og
den glød der er med blur-effekten. igen et af de billeder der gør mig
rolig (skal jeg være nervøs nu???)

> Og i en lidt anden vinkel:
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-06-27-04a.jpg

suveræne grønne nuancer, de sparker gedigent bagdel, og dig der siger du
ikke kan lide velvia... det er denne type grønne nuancer velvia var
suveræn til, hehe

en lidt strammere beskæring i top og bund ville hjælpe på kompositionen
imho, sådan lidt pano-agtigt uden at vlre overdrevent, bare et lidt
skævt format til at udfordrer beskueren lidt

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-06-05 09:25

Michael Bothager skrev:

> [...]
> næsten i midten af den lodrette stamme, ud for den vandrette gren
> tilhøjre, så nu tror jeg at jeg har fået svampe til middag hehe,

Svampe skal man "være farlig med" - de indeholder mange puriner, der kan
provokere podagra..

> noget som jeg syntes er godt er strukturen neders tilhøjre i vandet, og
> den glød der er med blur-effekten. igen et af de billeder der gør mig
> rolig (skal jeg være nervøs nu???)

Steve Ellaway sagde engang, at han blev nervøs på mine vegne, når han så
mine billeder, så du kan vist roligt være nervøs;-O

Men det er sjovt at du får den fornemmelse. Selv har jeg det lidt på
samme måde med disse, men forstår at andre bruger ord som uhygge o. lign.

> suveræne grønne nuancer, de sparker gedigent bagdel, og dig der siger du
> ikke kan lide velvia... det er denne type grønne nuancer velvia var
> suveræn til, hehe

Velvitis forbinder jeg mest med det gule.

> en lidt strammere beskæring i top og bund ville hjælpe på kompositionen
> imho, sådan lidt pano-agtigt uden at vlre overdrevent, bare et lidt
> skævt format til at udfordrer beskueren lidt

Ja, jeg er sløset/meget lidt bevidst omkring beskæringer. Skærer det
væk, jeg ikke ønsker/der forstyrrer mig - og som regel reflekterer jeg
ikke yderligere.
Jeg er begyndt lidt med at prøve portrætter, bl. a. lidt af nabo-børn.
Det er fantastisk, som sindsstemninger afspejles i børns mimik. Og der
begyndte jeg spontant at være mere bevidst om beskæring.
Jeg prøver at se på dit forslag.

Tak for ordene.