Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til Køb af nyt digicam til min gamle~
Fra : Per Christiansen

Dato : 26-06-05 10:05

Hej
Hjælp til Køb af nyt digicam til min gamle mor og far

Hvad skal jeg købe til dem
prisen er max 2500kr med kort

Krav:
lille og handi men ikke for lille
Ca.3 Xzoom
M pix 3 og op efter
512mb kort.
god blitz ingen røde øjne.
God bateritid
meget nem at bruge ( tænde det og skyde ).
der skal være lade station.
stor lcd skærm 2" eller støre skal kunne ses i dagslys.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 10:46

Per Christiansen wrote:> Hvad skal jeg købe til dem
> prisen er max 2500kr med kort

Det var så "Dagens hvad skal jeg købe"-spørgsmål

Kig lidt tilbage i gruppen - lignende spørgsmål stilles stort set dagligt.

Alternativt gå ind på www.edbpriser.dk og taste en maxpris i søgefeltet og
kig så på udvalget af kendte mærker som f.x. Canon, Nikon. Sony, Panasonic
o.s.v. men spring de mere ukendte som f.x. Medion, Dantax og lign over.

Så længe du holder dig til de kendte mærker, så vil alle kunne dække de
behov, som du har remset op.

> god blitz ingen røde øjne.

Det får du dog ikke på nogle kompakt-kamerarer med indbygget blitz.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henning

Dato : 26-06-05 11:34

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hjælp til Køb af nyt digicam til min gamle mor og far

Jeg vil foreslå NIKON 5900 fordi det matcher de fleste af dine krav og er et
af de få kameraer med 1/1.8" CCD.
Fra producentens side:

1. Kompakt og let, men alligevel fyldt med brugervenlige features for
hele familien
2. Høj billedkvalitet med 5.1 effektive megapixels og
Nikkor-objektiv med 3x optisk zoom
3. Den nye "D-lighting"-funktion giver muligheden for at
forbedre billeder med undereksponerede områder - helt uden brug af PC
4. Nikons unikke funktion til detektering og retouchering af
"røde øjne" løser problemet - fuldautomatisk og effektivt
5. 16 brugervenlige motivprogrammer - heraf fire med
assistent - giver præcis fokusering og perfekt eksponering under alle
forhold - også under vandet med det nye Undervands-motivprogram
6. Den praktiske "Hjælp"-knap giver letforståelige forklaringer
til hver enkelt funktion i menuerne
7. Lang batterilevetid; kompatibel med en lang række engangs-
og genopladelige batterityper
8. Fem forskellige farveindstillinger giver masser af kreative
muligheder

http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=1020&catId=82

Har selv Nikon 7600 som lommekamera og er meget tilfreds.

mvh Henning

begin 666 pix-leeg.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Henning

Dato : 26-06-05 11:57

"Henning" <Anders@nd.dk> skrev i en meddelelse

Taler med mig selv

klip...

> Jeg vil foreslå NIKON 5900 fordi det matcher de fleste af dine krav og er
> et af de få kameraer med 1/1.8" CCD.

5MP kameraer forståes.

mvh Henning