Foto
IBM760 5420
Teil 3020
ixus 30 film hakker
Fra : Morten B

Dato : 25-06-05 15:18

når jeg optager film med mit ixus 30 hakker de meget når jeg afspiller dem
på computeren
Det kan lige gå hvis jeg optager i 320*240-30fps
men hvis jeg skruer op på 640*480-30fps går det helt galt

hvad kan problemet være.
mit kort er et Transcend 256MB 80x

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-06-05 16:10

In article <42bd679d$0$23583$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Morten B wrote:
> når jeg optager film med mit ixus 30 hakker de meget når jeg afspiller dem
> på computeren
> Det kan lige gå hvis jeg optager i 320*240-30fps
> men hvis jeg skruer op på 640*480-30fps går det helt galt

Hakker de også på kameraet ? hvis du åbner dem i Quicktime og laver
frame-by-frame, så kan du se om det er gået galt under optagelsen
eller på computeren.

> hvad kan problemet være.
> mit kort er et Transcend 256MB 80x

Hvor hurtig er din computer ? og hvor meget RAM ?

Fra : Morten B

Dato : 25-06-05 16:42

> [...]
> eller på computeren.

> Hvor hurtig er din computer ? og hvor meget RAM ?

Det hakker ikke hvis jeg ser det på kameraet kun på computeren.
min pc er en
XP2400 cpu 2,01Ghz
1024 MB ram pc 2100
GF 6800 128 MB ram
så den burde ikke være problemet.
jeg har lagt en lille filmstum op på min hjemmeside, som er optaget i
640*480*30
http://www.bonsok.dk/test.avi så kan du evt. se om det kun er mig der har et
problem.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-06-05 16:58

On Sat, 25 Jun 2005 17:42:07 +0200, Morten B wrote:

> [...]
> GF 6800 128 MB ram
> så den burde ikke være problemet.
> jeg har lagt en lille filmstum op på min hjemmeside, som er optaget i

Hakker ikke her. (Athlon 64 3000+, 1 GB ram, Radeon 9550 128 MB +
Bsplayer)
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Deaster

Dato : 25-06-05 19:28

Jens Stadsgaard wrote:

> Hakker ikke her. (Athlon 64 3000+, 1 GB ram, Radeon 9550 128 MB +
> Bsplayer)

Det hakker heller ikke her på P4M 2,0 Ghz, 512 Mb ram, Radeon 7500.
Kunne tyde på du har codec problemer, prøv at hente nogle nye.

Mvh
Deaster

--
Jeg beskyttes ikke af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få -1 spam-mails.

Fra : Deaster

Dato : 25-06-05 19:30

Deaster wrote:

> Det hakker heller ikke her på P4M 2,0 Ghz, 512 Mb ram, Radeon 7500.
> Kunne tyde på du har codec problemer, prøv at hente nogle nye.

Glemte lige: Blev afspillet på Windows Media Player 9.0.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-06-05 19:13

In article <42bd7b56$0$25017$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Morten B wrote:
> [...]
> GF 6800 128 MB ram
> så den burde ikke være problemet.
> jeg har lagt en lille filmstum op på min hjemmeside, som er optaget i

Hvad bruger du til at afspille med ? Du kan prøve med en player som VLC.
MediaPlayer er fra firmaet der laver de ringe Windows produkter.

Den virker også her på en MacMini som bruger QuickTime som afspiller.

Fra : Morten B

Dato : 25-06-05 21:49

> Hvad bruger du til at afspille med ? Du kan prøve med en player som VLC.
> MediaPlayer er fra firmaet der laver de ringe Windows produkter.
>
> Den virker også her på en MacMini som bruger QuickTime som afspiller.

nu har jeg fået hentet quicktime
og underligt nok der køre det fint.
men media player og BSplayer der køre det skod.

hmm....... tak for hjælpen

Fra : Max

Dato : 25-06-05 22:03

Hej Morten

> http://www.bonsok.dk/test.avi så kan du evt. se om det kun er mig der har
et
> problem.

Ingen hakker her, bruger MediaPlayer 9.0 på en gammel PIII 600Mhz/512Mb ram.

Mvh Max

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 26-06-05 10:06

"Morten B" skrev
> jeg har lagt en lille filmstum op på min hjemmeside, som er optaget i
> 640*480*30
> http://www.bonsok.dk/test.avi

Hos mig hakker den i VLC afspiller.
Pentium III 500MHz 512MB ram windows 2000 sp4

Men hvis jeg renamer filen's endelse fra .avi til .mpg,
så kan jeg fint afspille den i Windows Media Player 9.0.

Mvh
Thorkild Dalsgaard