Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Denmark from above - luftfoto. Kritik
Fra : C. Stensgaard

Dato : 24-06-05 01:15

Hej gruppe

Hvad synes I om denne lille serie af skønne Danmark set fra oven.

http://fromabove.bluelemon.dk

Taget på Mamiya RZ67pro med 180mm, polfilter, Kodak Portra 160NC. Indscannet
på Epson Perfection 4870.

I øvrigt er der nogen der ved hvad de Orange / Lyserøde formationer i vandet
er - er det alger ? Det var sindsygt spektakulært at se disse farver i
vandet !

--
Venlig hilsen

Claus Stensgaard

// der er en bindestreg for meget i adressen !

Fra : C. Stensgaard

Dato : 24-06-05 01:21

Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-06-05 01:39

C. Stensgaard wrote:
> Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk

Fejt jeg vil også have en helikopter man kan jo få de fede billeder
fra luften og der er da masser af gode iblandt.

Mvh
Simon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-06-05 06:05

In article <42bb5201$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, C. Stensgaard wrote:
> Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk

Gode billeder - Hvad højde er de taget i ? Det ser ret højt ud,
et par stykker er vel 3-5km eller mere ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-06-05 07:05

> Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk

Flotte billeder. Og ja, disse orange-brune-røde formationer er ganske givet
alger - endda de slemme giftige af slagsen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 06/11/05)

Fra : Ivan

Dato : 24-06-05 07:16

"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse
> Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk
>
> --
nej det er ikke lige mig, det ligner noget mit barnebarn laver med
vandfarver. Det kan også lige noget fra et trip på noget dårlig LSD, noget
nogen brugte i gamle dage;)

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-05 07:48

> [...]
> Venlig hilsen
>
> Claus Stensgaard
>
> // der er en bindestreg for meget i adressen !

Flotte billeder, absolut. Og spændende at se det lidt fra oven. Pokkers
også. Skal man nu også have en helikopter i fotoudstyrstasken?

Kan de striber i vandet ikke være sandtransport? Noget med at grus og sand
føres med strømmen rundt?Alger er da mere blå og grønne?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-06-05 08:49

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Kan de striber i vandet ikke være sandtransport? Noget med at grus og sand
> føres med strømmen rundt?Alger er da mere blå og grønne?

Sandtransport er aldrig så markant at det kan ses så selektivt, ved meget
vind (kuling/storm) bliver vandet generelt uklart over et meget stort
område.

Der er tale om alger, der bliver synlig som det ses på disse skud omkring
strømskel, hvor algekonsentrationen bliver stor i vandoverfladen, alt efter
lysforhold kan de antage mange forskellige farvenuancer.

Ved sejlads i sådanne algeforekomster kan man opleve at nogle arter afgiver
lys når vandet kommer i bevægelse, således at kølvandet bliver selvlysende.

Har ved blæst set fænomenet, hvorved alle brækkende bølgetoppe bliver
selvlysende, virkelig et spektakulært syn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Max

Dato : 24-06-05 08:57

Hej Claus

> Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk

Fine billeder til KMS, men ellers er det som at se billeder
af en fuld måne, ingen detaljer der fortæller øjet havd man ser.

Mvh Max

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-06-05 09:09

C. Stensgaard wrote:
> Sorry - den hedder http://earthabove.bluelemon.dk

Jeg synes merer det ligner abstrakt kunst end luftfotos. Hvorofr bruger
en 180mm? Kan man ikke bruge noget med noget mere vidde på?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-06-05 07:33

C. Stensgaard skrev:
> [...]
> er - er det alger ? Det var sindsygt spektakulært at se disse farver i

Det er flotte billeder/abstraktioner. Men var jeg interesseret i de
oplysninger, der ligger i billederne, var jeg på herrens vej: Jeg kan
ikke se hvad det er. Det ændrer imidlertid ikke ved billederne som
billeder betragtet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-06-05 08:46

C. Stensgaard wrote:

> Hvad synes I om denne lille serie af skønne Danmark set fra oven.

Tja... det er nogle udemærkerde abstrakte skillerier, jeg synes dog
det er temmelig ærgeligt, at det kun er på 2-3 billeder, at man kan
fornemme, at det er luftfotos...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-05 13:15

> Tja... det er nogle udemærkerde abstrakte skillerier, jeg synes dog
> det er temmelig ærgeligt, at det kun er på 2-3 billeder, at man kan
> fornemme, at det er luftfotos...

Helt enig, havde oplysningen om at det var luftfotos ikke været der, havde
jeg ikke haft den fjerneste idé derom! :)

Brian