Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undervandshus til Ixus 500
Fra : Christian Hannibal

Dato : 22-06-05 21:50

Hej gruppe

Jeg ville gerne kunne tage undervandsbilleder med mit Canon IXUS 500, men da
jeg har fundet ud af, at Canons egne undervandshuse koster 1800 kr. har jeg
fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere måde at
kunne tage undervandsbilleder på?

På forhånd tak,
Christian Hannibal

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-06-05 22:19

"Christian Hannibal"
> [...]
> fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere måde at

Danmarks akvarium - men helt ærligt 1800 er sku da ikke mange
penge for få oplevelsen at tage egne billeder under vandet, shit sjovt,
specielt i klart vand på et koral rev - her i landet... Er et akvarium
måske bedre.. -max-

Fra : Dennis Kruse

Dato : 22-06-05 23:44

Christian Hannibal wrote:
> [...]
> fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere måde at

Ewa-marine har nogle modeller der kan anvendes. Hvor gode de er ved jeg
ikke. http://www.ewa-marine.de/english/cameras/e-compact.htm
Technikdirekt.de har dem til 45-60€.
Hvis du finder noget godt vil jeg da gerne høre om det. Kunne godt selv
bruge noget der er til at betale.
PT forsøger jeg mig med et undervands engangskamera, men der er ingen
blitz i aå jeg er ret usikker på om jeg kan bruge det til noget
(babysvømning i svømmehal).

--
Med Venlig Hilsen
Dennis Kruse - Aalborg

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-06-05 00:05

Christian Hannibal wrote:
> [...]
> fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere måde at

En klar kraftig frysepose fra kvickly og så binde en knude der kan holde
til noget. Men så er der altså heller ikke nogen forsikring på dit
kamera hvis der går hul på posen. Canons huse er i det mindste rigtigt
klare, solide og bedst af alt vandtætte Men mon ikke det bliver lidt
kedeligt at tage billeder under vandet i det danske land. Hvis du skal
til udlandet kan jeg se ideen. Men så er 1800,- altså en god
investering, og du er samtidig sikker på at huset passer til kameraet.

PS: sandbunden ved sydspanien ser sjovere ud på din computerskærm når du
kommer hjem end når man ser den igennem et par alt for billige
dykkerbriller
(har jeg hørt

Mvh
Simon

Fra : Peter

Dato : 23-06-05 07:44

> Men mon ikke det bliver lidt
> kedeligt at tage billeder under vandet i det danske land. Hvis du skal
> til udlandet kan jeg se ideen.

Den er jeg nu ikke enig i, vi har en helt anden fauna her i Danmark og
mange intressante vrag at dykke på, så du keder dig aldrig som UV
fotograf herhjemme det er bare ikke koralrev du tager billeder af.

--
Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-06-05 10:02

Peter wrote:

> Den er jeg nu ikke enig i, vi har en helt anden fauna her i Danmark og
> mange intressante vrag at dykke på, så du keder dig aldrig som UV
> fotograf herhjemme det er bare ikke koralrev du tager billeder af.

Nu er jeg ikke den store vandperson men nu tænker jeg sandbunden ved
en strand, hvis man altså ikke dykker ned på flere meters dybde så kan
det hurtigt blive kedeligt

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 07:14

"Christian Hannibal" <channibal@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere
> måde at kunne tage undervandsbilleder på?

Når du kigger dig omkring, så vær opmærksom på at der er to udgaver af huse.
Der er noget beregnet til at være vandtæt. Det kan bruges til
overfladesvømning, strand, regn osv. Og så er der det tungere grej, som kan
tage trykket. Hvis du dykker ned på 10m, så er der et tryk på 2 atm, og så
kan plastposer osv ikke bruges, for de er trykket sammen om kameraet. Så
hvis du skal dykke med det, så er der ikke andet at gøre end at finde et
hus, der er beregnet til det. Evt. kan du selv fremstille noget brugbart,
men det kommer som regel til at være lige så dyrt, dobbelt så stort og
klodset, og du får garanteret ikke mulighed for at betjene alle knapper. Og
der er jo heller ingen garanti.

Mvh. Claus Petersen (som engang prøvede selv...)

Fra : Morten S Hansen

Dato : 23-06-05 10:31

> [...]
> jeg fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere
> måde at kunne tage undervandsbilleder på?

Da jeg købte mit Ixus40 fik jeg såvidt jeg husker tilbudt et undervandshus
til 799,-
Det var i det der hedder Click-kæden (www.click.dk). Jeg har ledt lidt på
nettet uden at finde det - men du kan jo evt. prøve at kontakte en af
forretningerne.

Håber det kan hjælpe (og jeg ikke husker helt forkert!)

/morten

Fra : Christian Hannibal

Dato : 23-06-05 10:46

> [...]
> jeg fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere
> måde at kunne tage undervandsbilleder på?

Tak for alle tilbagemeldingerne. Det lyder til, at det bedste (læs:
billigste) alternativ er en frysepose fra kvickly... det er måske også ok,
da jeg egentlig bare ville snorkle lidt rundt.. Ikke noget med at dykke ned
til vrag eller noget. Og lad mig lige sige... der er masser at se på i
danske have...også bare med snorkel.. mange flotte tangarter og sjove fisk,
krabber m.m. Måske er jeg bare nem at imponere....

Igen..tak for hjælpen, men hvis nogen skulle finde en mere sikker løsning på
problemet, der stadig er billigere end de 1800 kr, som er alt for meget for
en fattig studerende som mig, der kun få gange vil få mulighed for at
benytte den ekstra lille feature... Skal trods alt ikke på tre ugers
dykkerferie i Det røde Hav...

Christian Hannibal

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-06-05 11:56

Christian Hannibal wrote:
> [...]
> fået kolde fødder. Er der nogen herinde, der har fundet en billigere måde at

Hej,

Jeg har tilfældigvis lige fået et TD katalog ind af døren. Der er en del
UW huse deri, og dem der ligner noget, der er noget værd, ligger fra ca.
200 øvro og op efter. 1800 for et originalt Canon UW hus er imho
billigt. Måske kan det købes endnu billigere på ebay eller lign.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-05 14:37

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> [...]

Du kan få huset til 1.400 kr. hos
http://www.directshopper.de/canon-wp-dc-800_unterwassergehaeuse-foto_p

Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-06-05 14:48

"Popeye"

> "Thomas Schreiber"

> [...]

Og her til knabt 1300kr, har handlet der uden problemer, men kun forud betaling.. -max-
http://www.dnet24.de/cgi-bin/dnet24/deepindex2?;Canon%20WP%2DDC800%20UW%2DGeh%E4use;P95_00
00000618414