Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fotos: Flues Blues og Eddergrøn (advarsel:~
Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 22-06-05 21:01

Sommertid er makroknipseritid
Her er to nærbilleder fra bondegårdsferien på Thyholm:
http://www.alterego.dk

/Claus

Fra : Brian Lund

Dato : 22-06-05 21:04

> Sommertid er makroknipseritid
> Her er to nærbilleder fra bondegårdsferien på Thyholm:
> http://www.alterego.dk

Billedet med fluen er lækkert!

Men edderkoppen vender den forkerte vej, ikke billedet, men selve dyret
altså!
Og så kunne det vist også have tålt en anelse mere dybdeskarphed...
Bare min mening!

Hvilket objektiv har du brugt?

Brian

Fra : Claus P. Hastrup

Dato : 22-06-05 21:24

Brian Lund wrote:

> Billedet med fluen er lækkert!

Tak.

> Men edderkoppen vender den forkerte vej, ikke billedet, men selve
> dyret altså!

Ja, du har nok ret: Synes, billedet vender den rigtige vej - kan gode lide
konturen i bladet, men det havde selvfølgelig været optimalt, hvis
edderkoppen vendte om. (Jeg talte også hårdt til den, men den var
koncentreret om et eller andet spinkelt byggeprojekt)

> Og så kunne det vist også have tålt en anelse mere dybdeskarphed...
> Bare min mening!

Ak ja - kampen for mere dybdeskarphed. Desuden ligger fokus vist en lidt for
langt fremme.

> Hvilket objektiv har du brugt?

Canon 70-200mm f4 med 3 mellemringe.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-06-05 08:23

Claus P. Hastrup wrote:

> Sommertid er makroknipseritid
> Her er to nærbilleder fra bondegårdsferien på Thyholm:
> http://www.alterego.dk

Tja... farveholdningerne er en sjov idé, men det ændrer ikke på, at
begge billeder er macroknipserier, som har det til fælles, at de er
meget slapt beskåret, og at dybdeskarphedden ikke er optimalt
placeret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen