Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen der har haft problemer med ra~
Fra : Jakob

Dato : 21-06-05 19:52

Når jeg prøver at bruge rawshooter på min stationære pc, sker der det at
alle billeder er lilla.. Jeg har prøvet at installere det 2 gange uden
held. På min bærbare virker det ok med de samme billeder.

Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der har oplevet dette og fundet
en løsning.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-06-05 19:59

In article <MPG.1d22803034ae04da989b91@news.sunsite.dk>, Jakob wrote:
> [...]
> held. På min bærbare virker det ok med de samme billeder.
>
> Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der har oplevet dette og fundet

de har lavet en eller anden skodløsning der har problemer såfremt man har
tysk kvalitet i sin maskine fremfor et inferiørt produkt fra Malaysia.

Dvs der har været problemer med AMD CPU'er - og ikke med Intel. Ved
ikke om det gælder alle Intel, eller om Intels AMD64 kloner også er
ramt.

Fra : Jakob

Dato : 21-06-05 20:38

In article <slrndbgos1.330.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...

> Dvs der har været problemer med AMD CPU'er - og ikke med Intel. Ved
> ikke om det gælder alle Intel, eller om Intels AMD64 kloner også er

Det var da chokerende amatøragtigt, nå men så farvel til rawshooter,
pisseærgeligt.

Jakob

Fra : Michael L

Dato : 21-06-05 20:42

Jakob wrote:

> Det var da chokerende amatøragtigt, nå men så farvel til rawshooter,
> pisseærgeligt.
>
> Jakob

Var det ikke også kun få dage siden nogen havde problemer med samme
program, at deres filer blev grønne?

Personligt synes jeg rawshooter har et brugerinterface der er totalt
ulogisk og noget der kommer fra stenalderen så mit brug af det program
endte efter 20 minutter fordi det simpelthen var ganske håbløst skruet
sammen.

- Michael

Fra : Jakob

Dato : 21-06-05 21:35

In article <42b86d89$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>,
michael@mlykkeNOSPAM.dk says...

> [...]
> ulogisk og noget der kommer fra stenalderen så mit brug af det program
> endte efter 20 minutter fordi det simpelthen var ganske håbløst skruet

Ha ha det var mig, og det var noget hvidbalance :0), men du har ret det
bliver rost for at være superbrugervenligt, jeg finder det ok men ikke
fantastisk overhovedet.

Men hvis det er lavet kun til intel så er de nogle amatører.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-06-05 23:10

In article <MPG.1d229857efa6d5e7989b93@news.sunsite.dk>, Jakob wrote:
> [...]
> fantastisk overhovedet.
>
> Men hvis det er lavet kun til intel så er de nogle amatører.

Det var ihvertfald første version. Men de lovede at de ville
levere en opdatering indenfor 1-2 mdr. Så svært er det heller ikke
at rette og kryds og vælge compile.

Fra : Jakob

Dato : 22-06-05 13:45

In article <slrndbh412.3kd.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...

> Det var ihvertfald første version. Men de lovede at de ville
> levere en opdatering indenfor 1-2 mdr. Så svært er det heller ikke
> at rette og kryds og vælge compile.

Jeg har nu fået et svar fra pixmantec, hvori det bliver sagt at det
såvidt de ved kun er de gamle amd processorer der er problemer med. Hvis
det så dækker over sockel A er der temmelig mange der er udelukket, det
virker sgu noget amatøragtigt må jeg sige, har aldrig stået over det
problem med andre programmer.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Andersen

Dato : 22-06-05 21:49

> [...]
> det så dækker over sockel A er der temmelig mange der er udelukket, det
> virker sgu noget amatøragtigt må jeg sige, har aldrig stået over det

RSE kører fint på en Barton 2500+ Socket A uden problemer.
Jeg har Canon RAW (300D) filer.

-Bo-

Fra : Jakob

Dato : 23-06-05 00:12

In article <42b9ced4$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
qwertydotcom@hotmail.com says...

> RSE kører fint på en Barton 2500+ Socket A uden problemer.
> Jeg har Canon RAW (300D) filer.

OK, så er det ikke helt så slemt som jeg troede, men min 1600+ kører det
ikke på. Prøver at hente det igen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-06-05 10:22

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Personligt synes jeg rawshooter har et brugerinterface der er totalt
> ulogisk og noget der kommer fra stenalderen

Jeg finder det ualmindeligt _effektivt_ at arbejde med.
Man skal naturligvis lige forstå begreberne, som måske er lidt anderledes
end hvad man ser andre steder - men manualen er hurtigt overstået.

Det mangler nogle funktioner (primært crop), men mon ikke det bliver
tilføjet til RawShooter Premium, der formodentlig kommer til at koste penge.

> så mit brug af det program
> endte efter 20 minutter fordi det simpelthen var ganske håbløst skruet
> sammen.

Det er godt at der er flere produkter at vælge imellem - forskellige
personer har forskellige præferencer.

Hvad bruger du ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michael L

Dato : 25-06-05 12:11

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> Man skal naturligvis lige forstå begreberne, som måske er lidt
> anderledes end hvad man ser andre steder - men manualen er hurtigt

Nu har jeg ikke været manualen igennem men jeg ved som også udemærket
hvordan det fungere. For mig er det bare en tæt på idiotisk
brugergrænseflade der er lavet - Især når man skal til at endeligt have
konverteret filerne osv.

> Det er godt at der er flere produkter at vælge imellem - forskellige
> personer har forskellige præferencer.
>
> Hvad bruger du ?

Helt enig - Jo flere alternativer jo bedre. Jeg synes så bare at
Rawshooter er elendigt.
Personligt arbejder jeg selv med Adobe Creative Suite 2 - Dvs.
Photoshop CS2, Bridge og Camera RAW - Det giver et yderst effektivt
workflow hvor man nemt kan browse rundt og se alle slags billeder og
hurtigt kan arbejde med ét eller mange billeder i camera raw og
konvertere dem som man ønsker. Der er også gode muligheder for at
rename sine filer, hvis man som mig køre efter et bestemt
navngivnings-system.
Version Cue (Er vidst kun en del af Creative Suite og ikke Photoshop
selv) er super god hvis man har størrer projekter igang som involvere
forskellige typer filer - Fx. billeder, layout fra InDesign, webdesign
fra GoLive, PDF filer fra Acrobat osv. En slags grafisk projektstyrings
værktøj.
En af de andre fordele ved Photoshop og Camera Raw er at det hele
drejer sig om de samme applikationer. Og vil jeg arbejde med et enkelt
billede så kan jeg også åbne Camera Raw i Photoshop og med det samme
lave yderligere redigering på billedet - Alt sammen fra den samme pakke
programmer.

Alle filer bliver så tildelt en masse metadata så de er til at finde og
derefter bliver de smidt i en database til den slags. Jeg arbejder pt.
med Fotostation Pro, men har endnu ikke besluttet om jeg er tilfreds
med det - Men kan ikke rigtig finde nogle ordentlige alternativer
selvom jeg snart har prøvet et hav af dem.
Har flere gange overvejet at udvikle min egen løsning fra bunden af,
meeen hvis jeg kan undgå det så gør jeg helst det.

- Michael

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 14:11

In article <42bd3bdf$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]
> Rawshooter er elendigt.
> Personligt arbejder jeg selv med Adobe Creative Suite 2 - Dvs.

Nu bliver jeg lige nødt til at smide et dummy spørgsmål på banen. Når du
omtaler Camera RAW er det så et program med samme formål som rawshooter,
eller referer du bare til filtypen ?

Hvis det er et program er det så en del af photoshop CS ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-06-05 16:07

In article <MPG.1d2776612e9cf60d989b9f@news.sunsite.dk>, Jakob wrote:
> [...]
> eller referer du bare til filtypen ?
>
> Hvis det er et program er det så en del af photoshop CS ?

Det er Adobe camera Raw han omtaler. Findes til Photoshop CS og CS2,
og er alt hvad jeg benytter.

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 17:41

In article <slrndbqspf.8v.povlhp@povl-h-pedersens-mac-mini.local>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...

> Det er Adobe camera Raw han omtaler. Findes til Photoshop CS og CS2,
> og er alt hvad jeg benytter.

Perfekt, tak skal du have.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael L

Dato : 25-06-05 16:22

Jakob wrote:
> [...]
> rawshooter, eller referer du bare til filtypen ?
>
> Hvis det er et program er det så en del af photoshop CS ?

Det er det program Adobe har lavet til at konvertere raw filer. Den
nyeste udgave med CS2 er ret svedig synes jeg - Giver rigtig gode
resultater og er super effektivt i et workflow - Især hvis man
udelukkende bruger RAW og tager mange billeder.

- Michael

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 17:40

In article <42bd768c$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> resultater og er super effektivt i et workflow - Især hvis man
> udelukkende bruger RAW og tager mange billeder.

Lyder godt, jeg skal netop bruge en raw konverter til mac, hvortil der
bliver indkøbt nyeste photoshop så det bliver jo så nok den. Ved du om
den understøtter D70 ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 17:49

In article <MPG.1d27a732fcb37a3c989ba2@news.sunsite.dk>, no@mail.com
says...

> Lyder godt, jeg skal netop bruge en raw konverter til mac, hvortil der
> bliver indkøbt nyeste photoshop så det bliver jo så nok den. Ved du om
> den understøtter D70 ??

Glem det jeg har fundet svaret :0), men det ser spændende ud så det
bliver løsningen der skal prøves af.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael L

Dato : 25-06-05 18:12

Jakob wrote:

> Lyder godt, jeg skal netop bruge en raw konverter til mac, hvortil
> der bliver indkøbt nyeste photoshop så det bliver jo så nok den. Ved
> du om den understøtter D70 ??

Det gør den - Har selv brugt et D70 indtil jeg købte et D2X den anden
dag.

- Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-06-05 10:16

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> [...]
>
> Dvs der har været problemer med AMD CPU'er - og ikke med Intel. Ved
> ikke om det gælder alle Intel, eller om Intels AMD64 kloner også er

Der var vist problemer med den første version af RawShooter og AMD
processorer - men det blev hurtigt løst.

Det kører fint på både min 2½ år gamle AMD XP2200+ (Socket A) baserede
stationære og min Intel Centrino baserede bærbare.

Hvilket problemer observerer du ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jakob

Dato : 25-06-05 11:37

In article <42bd20df$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
mogens_h@dk-online.dk says...

> Hvilket problemer observerer du ?

Jeg har hentet nyeste version 2 gange begge med samme resultat. Når jeg
åbner nef filer fra d70 så er alle billeder lilla. Jeg har med succes
installeret det på en ældre ibm bærbar og her fungerer det med de samme
billeder, på samme kort.

IBM maskinen er dog lidt for sløv til denne type arbejde.

Min stationære er en socket a amd 1600.

--
Venlig hilsen

Jakob