Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma objektiver
Fra : Kim

Dato : 20-06-05 19:04

Hej gruppe
Poster lige samme spørgsmål igen, da den tidligere tråd ikke gav svar på
hvad I mener om Sigma's objektiver.

Det drejer sig om følgende:

http://www.kamerasalg.dk/produkt.html?varenummer=171467&gruppe=9&Extended=1

Overvejer kraftigt at købe et Canon 350D, med 2 Sigma objektiver, pris ialt
ca. 9k.

Jeg forstå på diverse indlæg at 350D'ern er et rigtigt godt kamara, men hvad
med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Kim

Fra : HKJ

Dato : 20-06-05 19:12

Kim wrote:

> [...]
> med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
> Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Du kan læse nogle anmeldelser af objektiver her:
http://www.fredmiranda.com/reviews/

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-06-05 19:36

Kim wrote:
> [...]
> med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
> Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Hvad er der i vejen med indholdet i den tråd du postede med samme emne
for et døgn siden?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Kim

Dato : 20-06-05 19:57

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Hvad er der i vejen med indholdet i den tråd du postede med samme emne for
> et døgn siden?

Gav ligsom ikke rigtig nogle svar på mit spørgsmål

Kim

Fra : Holst

Dato : 20-06-05 20:30

Kim wrote:

> Gav ligsom ikke rigtig nogle svar på mit spørgsmål

Så kunne det jo være, at du skulle uddybe dit spørgsmål lidt mere, så du
nemmere kunne få svar på det, du søger. Dit spørgsmål var jo blot en
gentagelse af det forrige, så forvent ikke bedre svar denne gang - hvis
folk overhovedet gider svare dig igen.

Fra : Kim

Dato : 20-06-05 20:35

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nemmere kunne få svar på det, du søger. Dit spørgsmål var jo blot en
> gentagelse af det forrige, så forvent ikke bedre svar denne gang - hvis

Jeg forsøgte faktisk at uddybe svaret i forrige tråd, men jeg beklager hvis
det opfattes negativt.

Faktisk har jeg i denne tråd fået nogle gode svar og link's

Kim

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-06-05 19:49

In article <42b704e5$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kim wrote:
> Hej gruppe
> Poster lige samme spørgsmål igen, da den tidligere tråd ikke gav svar på
> [...]

Gider du ikke poste modelnavn i stedet ?

Produktbeskrivelse: Sigma zoomobjektiv - 18 mm - 50 mm
Objektivsystem: Zoomobjektiv
Monteringstype: Canon EF
Objektivåbning: F/3.5-5.6

Produktbeskrivelse: Sigma zoomobjektiv - tele - 55 mm - 200 mm
Objektivsystem: Zoomobjektiv - tele
Monteringstype: Canon EF
Objektivåbning: F/4.0-5.6

> Overvejer kraftigt at købe et Canon 350D, med 2 Sigma objektiver, pris ialt
> ca. 9k.

Ingen af objektiverne er specielt gode. Det er billige standardobjektiver.
Men for 9000 kr kan du godt få 1-2 rimeligt gode zoomobjektiver uden
kamera.

Den kombination du overvejer koster 949 Euro + 25 euro porto hos
Technikdirekt.de. Så ca. 7000 kr + ca. 500 kr til en dansk manual
(hvis du ikke har fulgt med i skolen og hverken kan engelsk eller tysk)

350D + Sigma 18-125 til 11 euro mere (960) er vist et bedre køb. Men så
har du ikke noget til den helt lange ende, men sparer til gengæld at
skifte objektiv.

> [...]
> med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
> Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

De har gode og dårlige objektiver. Og dårligere kvalitetskontrol end Canon.
Deres EX serie er rimelige, specielt deres teler.

Har selv et Sigma EX 100-300mm f/4. Prøvede et 24-70mm f/2.8 men det virkede
ikke på mit 20D.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 15:36

> [...]
> Deres EX serie er rimelige, specielt deres teler.
>
> Har selv et Sigma EX 100-300mm f/4. Prøvede et 24-70mm f/2.8 men det

Hej Poul

Jo, jeg vil gerne poste, som du foreslår. I andre grupper er det bare
kuttyme at poste linket, men jeg husker din bøn.

Iøvrigt mange tak for et fyldigt svar.

Kim

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-06-05 05:43

"Kim"
> [...]
> med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
> Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Det var da utroligt - fik du ikke lige et link til Tyskland hvor sættet
kostede 7k kr..
Desuden bad jeg om link til sites der påstår Sigma er bedre end
Canon sådan generalt som du påstod at have set i din anden tråd,
den gad du åbentbart ikke poste..
Hvis du vil have test sider om Sigma og eller om Canon så prøv
dog at skrive "sigma lenses review" i google så får du 445.000
muligheder.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 15:31

> [...]
> Hvis du vil have test sider om Sigma og eller om Canon så prøv
> dog at skrive "sigma lenses review" i google så får du 445.000

Jo, tak for linket.

Jeg svarede iøvrigt også på dit spørgsmål om sammenligningen, men det har du
måske ikke læst?

Jeg beklager hvis der er nogen der bliver irriteret, men jeg havde en naiv
tro på en vis forståelse, for ikke "nørder".

Kigger du den gamle tråd igennem, så gik diskussione over i, om den tyske
butik, var pålidelig eller ej.

Kim