Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd vedr. objektiver
Fra : Kim

Dato : 19-06-05 19:27

Overvejer kraftigt at købe et Canon 350D, med 2 Sigma objektiver, pris ialt
ca. 9k.

Jeg forstå på diverse indlæg at 350D'ern er et rigtigt godt kamara, men hvad
med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Kim

Fra : Michael L

Dato : 19-06-05 19:34

Kim wrote:

> [...]
> men hvad med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en
> anelse bedre end Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma

Det svinger utrolig meget fra objektiv til objektiv. Alle fabrikanter
producere objektiver som er fremragende, men de har alle også noget
rigtigt hø i mellem, så det kommer an på hvilke objektiver du kigger på?

- Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-05 19:36

"Kim"
> [...]
> med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
> Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Hvor har du læst det, måske du kan give et link. -max-

Fra : Brian Lund

Dato : 19-06-05 20:01

> [...]
> med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre end
> Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver generelt?

Hvilke objektiver? ;)
Jeg gætter på at det ene er Sigma 18-50 DC, det er vist godt nok til prisen,
men en anelse ringere end EF-S 18-55, det er ihvertfald hvad jeg har hørt...

Brian

Fra : Kim

Dato : 19-06-05 20:09

"Kim" <kimsoeby@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad med objektiverne, nogen steder kan jeg læse at de er en anelse bedre
> end Canon's egne, men hvad er jeres opfattelse af Sigma objektiver

Her er et par link med sagerne:

http://www.kamerasalg.dk/produkt.html?varenummer=171467&gruppe=9&Extended=1

http://edbpriser.dk/Bundle.asp?ID=63545981

Kim

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-05 20:20

"Kim"

> "Kim"

> [...]

Tjae der står ikke noget om kvalitet - hvor har du læst
Sigma er bedre end Canon..?
Du kan købe samme set i tyskland til ca. 7k, men så
får du ikke dansk manual.. -max-

Fra : Kim

Dato : 19-06-05 20:26

> "Kim"

> Tjae der står ikke noget om kvalitet - hvor har du læst
> Sigma er bedre end Canon..?
> Du kan købe samme set i tyskland til ca. 7k, men så
> får du ikke dansk manual.. -max-

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste dette, men fadt nogle test af 350D, hvor
det stod.

Har du et link, til den tyske side?

Kim

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-05 20:36

"Kim"

> "-max-"
> >
> Jeg kan ikke huske hvor jeg læste dette, men fadt nogle test af 350D, hvor
> [...]

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={DB694794-158E-47F9-A38C-6B32B08FCB91}&SES
SIONID=K/E17ABX5QBNRYVGUBCFYU&DS=2&TS=1909161432&type=focus&doctype=article&focus=763740&f
ocuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-06-05 21:00

-max- skrev:

[...]

Og hvis Max ellers havde ville opdatere sin mindst fire år gamle
version af Outlook Express, så havde linket kunnet postes uden at
det knækkede.

Og samtidig få lukket masser af sikkerhedshuller.
--
Knud

Fra : Lars

Dato : 20-06-05 17:13

> [...]
> SIONID=K/E17ABX5QBNRYVGUBCFYU&DS=2&TS=1909161432&type=focus&doctype=article&focus=763740&f
> ocuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Jeg har RIGTIG dårlige erfaringer med www.technikdirekt.de.

Svarer ikke på henvendelser, ingen status på varer, trækker penge uden at
man er sikker på at de er afsendt osv. osv.

Kan efter mine erfaringer IKKE anbefales.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-06-05 17:38

Lars wrote:
> Jeg har RIGTIG dårlige erfaringer med www.technikdirekt.de.
>
> Svarer ikke på henvendelser, ingen status på varer, trækker penge uden at
> man er sikker på at de er afsendt osv. osv.
>
> Kan efter mine erfaringer IKKE anbefales.

Så er du vist den eneste i gruppen. Nar du siger henvendelse, har du så
nogensinde prøvet at ringe til dem?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-06-05 17:56

Ved mig har de først trukket pengene efter at varen er afsendt fra shoppen,
og det er iøvrigt også kun det eneste lovlige...

> Så er du vist den eneste i gruppen. Nar du siger henvendelse, har du så
> nogensinde prøvet at ringe til dem?

Ja det kan godt være lidt sløve til at svare på mail til tider... :)

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-06-05 18:04

In article <55dbe$42b6f4db$3e3d8579$8690@news.arrownet.dk>, Brian Lund wrote:

> at
>
> Ved mig har de først trukket pengene efter at varen er afsendt fra shoppen,
> og det er iøvrigt også kun det eneste lovlige...

I Danmark er det alene reguleret af aftalen mellem forretning og PBS.
Der er ikke nogen lov omkring dette.

Fra : Brian Lund

Dato : 20-06-05 18:10

> I Danmark er det alene reguleret af aftalen mellem forretning og PBS.
> Der er ikke nogen lov omkring dette.

Ok, det er bare hvad jeg havde hørt...

Anyway så har de fra TDs side kun trukket da varen blev afsendt til mig :)

Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-06-05 19:00

In article <b04f8$42b6f816$3e3d8579$9671@news.arrownet.dk>, Brian Lund wrote:

> shoppen,

> Ok, det er bare hvad jeg havde hørt...
>
> Anyway så har de fra TDs side kun trukket da varen blev afsendt til mig :)

Jeg har heller ingen problemer med dem, heller ikke ved returnering
af vare indenfor de 14 dages fortrydelsesret.

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 20:00

> Jeg har heller ingen problemer med dem, heller ikke ved returnering
> af vare indenfor de 14 dages fortrydelsesret.

Heller ingen problemer her! De trak først pengene da pakken var sendt.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Michael L

Dato : 20-06-05 22:05

Lars wrote:
> Jeg har RIGTIG dårlige erfaringer med www.technikdirekt.de.
>
> Svarer ikke på henvendelser, ingen status på varer, trækker penge
> uden at man er sikker på at de er afsendt osv. osv.
>
> Kan efter mine erfaringer IKKE anbefales.

Tror stort set samtlige mennesker herinde har positive erfaringer med
dem. I hvertfald har en meget stor del handlet hos dem, og flere for
ganske store beløb.

- Michael

Fra : Lars

Dato : 21-06-05 17:11

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Tror stort set samtlige mennesker herinde har positive erfaringer med
> dem. I hvertfald har en meget stor del handlet hos dem, og flere for
> ganske store beløb.
>
> - Michael
Jeg kan så sige at jeg for ca. 14 dage siden har bestilt udstyr. Pengene er
trukket, og jeg har ikke fået besked på om de er afsendt, hvornår jeg kan
forvente at de ankommer og derudover ingen brugbare besvarelser ved
henvendelser

Jeg købte netop hos dem fordi gruppen anbefalede dem, men jeg må indrømme at
deres service ikke fungerer.

Som minimum forventer jeg, når jeg handler online,

- at de giver besked på hvornår de afsender varen således at jeg kan vurdere
hvornår jeg vil modtage varen
- at de besvarer ens forespørgsler, når de har en formular til dette formål

Det er så ikke niveauet på www.technikdirekt.de.